کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۰۹۵۲
تاریخ خبر:

استقلال-سپاهان؛ یک بازی با کلی چهره ویژه و سوژه جنجالی!

روزنامه هفت صبح | هفته دهم لیگ برتر امروز با برگزاری حساس‌ترین بازی‌اش آغاز خواهد شد. جدال استقلال و سپاهان! این تقابل در هر شرایطی یک بازی ویژه است اما این بار ماجرا متفاوت است. در بازی امروز باید منتظر هر اتفاقی باشیم.
‌آمار صددرصد برد محرم مقابل استقلال
این سومین تقابل محرم نویدکیا با استقلال است. سپاهان فصل گذشته در هر دو بازی با هدایت او موفق شد استقلال را شکست بدهد. اولین رویارویی محرم نویدکیا با استقلال در هفته پانزدهم لیگ بیستم اتفاق افتاد؛ جایی که طلایی‌پوشان اصفهانی با دو گل از سروش رفیعی و سجاد شهباززاده در دقایق ۱۴ و ۳۵ موفق شدند‌ کار آبی‌پوشان پایتخت را در ورزشگاه نقش جهان یکسره کنند.

در واقع این همان شکستی بود که منجر به پایان کار محمود فکری در استقلال شد و پس از تساوی دور از خانه مقابل مس رفسنجان در شروع نیم‌فصل دوم، مدیران باشگاه استقلال تصمیم به پایان همکاری با محمود فکری گرفتند و فرهاد مجیدی هدایت تیم را در ادامه فصل برعهده گرفت. در نیم‌فصل دوم نیز اتفاق مشابهی این بار در ورزشگاه آزادی در انتظار استقلال بود؛

در این مسابقه البته شاگردان مجیدی به دلیل اینکه شانسی برای کسب قهرمانی نداشتند، انگیزه‌ای برای کسب سه امتیاز مسابقه در آنها دیده نمی‌شد و درنهایت در روزی که شاگردان محرم نویدکیا با تساوی نیمه اول را خاتمه داده بودند و امیدوار بودند پرسپولیس در شهرقدس مقابل پیکان نتیجه نگیرد، دو گل در نیمه دوم توسط شهباززاده و رضا میرزایی به ثمر رساندند تا تک گل زیبای مهدی مهدی‌پور از روی ضربه ایستگاهی هم کمکی برای فرار استقلال از شکست نکند.

شرایط دو تیم
استقلال که بعد از پنج تساوی متوالی، هفته گذشته با برد آشتی کرد! در صورت پیروزی در بازی امروز، به صورت موقت به صدر جدول خواهد رفت و حتی این شانس را دارد که در صورت رقم خوردن نتایج باب میلش در سایر بازی‌ها، صدرنشین لیگ در پایان هفته دهم باشد. سپاهان برای رسیدن به صدر جدول - برای حداقل ۲۴ ساعت - به یک مساوی در این بازی احتیاج دارد.

اما محرم نویدکیا اصلا علاقه‌ای به مساوی ندارد و حاضر است تیمش ببازد اما مساوی نکند! او امروز قطعا تیمش را برای برد به میدان خواهد فرستاد تا سومین برد متوالی‌اش مقابل استقلال را کسب کند. در حال حاضر سپاهان با ۱۹ امتیاز در رده دوم جدول قرار دارد و استقلال با ۱۷ امتیاز در رده چهارم ایستاده است.

یک بازی و این همه سوژه!
اگر بگوییم بازی امروز استقلال و سپاهان بیشتر از دربی تهران سوژه جنجالی دارد، اغراق نکرده‌ایم. کافی است به فهرست بازیکنان دو تیم مخصوصا سپاهان نگاه کنید تا ببینید چه بازیکنانی با چه انگیزه‌هایی قرار است امروز مقابل استقلال بازی کنند.

فرشاد احمدزاده: او در هر تیمی که باشد معمولا مقابل استقلال بهترین بازی‌هایش را انجام می‌دهد. در پرسپولیس به استقلال گل زد. در فولاد هم این کار را تکرار کرد. در فینال جام حذفی فصل گذشته بهترین بازیکن فولاد بود و دو بار تا آستانه باز کردن دروازه استقلال پیش رفت. در مصاحبه‌ها و فضای مجازی هم همواره برای استقلالی‌ها کری خوانده و بازیکنی است که هواداران این تیم زیاد دل خوشی از او ندارند. احمدزاده انگیزه زیادی دارد که امروز با پیراهن یک تیم دیگر به استقلال گل بزند.

مسعود ریگی: جدایی او از استقلال هواداران این تیم را ناراحت کرد اما پیوستنش به سپاهان قلب آنها را شکست. ریگی فصل گذشته یکی از محبوب‌ترین بازیکنان استقلال بود اما حالا که به سپاهان پیوسته همه چیز عوض شده و استقلالی‌ها قطعا به او روی خوش نشان نخواهند داد. با این حال او همواه بازیکنی بی‌حاشیه بوده و تحت تاثیر فضا و جنجال‌ها قرار نمی‌گیرد و همین می‌تواند برگ برنده سپاهان در بازی امروز باشد.

امید نورافکن: هرچه ریگی بی‌حاشیه است، امید نورافکن عاشق قرار گرفتن در متن جنجال و درگیری‌های داخل زمین است. او بعد از جدایی از استقلال، آنقدر شیطنت کرده که نزد هواداران این تیم منفور شده است. ویدئوی پوزخند او به آهنگ قهرمان آسیای استقلال، خوشحالی جنجالی و عجیب و غریبش بعد از گل دقیقه ۹۶ به استقلال در اصفهان، درگیری با وریا غفوری در بازی فصل گذشته و شوخی با اسم فرهاد مجیدی در یک برنامه تلویزیونی، مهم‌ترین حاشیه‌هایی بوده که باعث شده تا هواداران استقلال به شدت از او عصبانی باشند. خود نورافکن هم در آخرین مصاحبه‌اش به صراحت اعلام کرده که نمی‌تواند در بازی مقابل استقلال آرام باشد! به این ترتیب امروز هم احتمالا باید منتظر یک جنجال از سوی او در بازی باشیم.

شهریار مغانلو: با پیراهن پیکان به استقلال گل زد. در دربی برگشت فصل گذشته، عیسی آل‌کثیر روی ریباند شوت او بود که زننده گل پیروزی‌بخش پرسپولیس شد و در همان بازی، مغانلو بارها با بازیکنان استقلال درگیر شد و حاشیه‌های زیادی ایجاد کرد. او بعد از خراب کردن پنالتی مقابل گل‌گهر که زمینه‌ساز شکست سنگین سپاهان شد، انگیزه‌های زیادی برای جبران دارد و چه فرصتی بهتر از بازی مقابل استقلال در ورزشگاه آزادی؟

سجاد شهباززاده: آقای گل فصل گذشته لیگ برتر، سابقه بازی در استقلال را هم دارد اما بهترین روزهایش را با سپاهان گذراند. در فصل نقل و انتقالات، شایعه بازگشتش به استقلال شنیده می‌شد اما در نهایت ماندنی شد. او هنوز مثل فصل گذشته روی دور گلزنی قرار نگرفته اما یک مهاجم خطرناک و زهردار است که می‌تواند در هر لحظه‌ای دروازه حریفان را باز کند. او فصل گذشته هم در تهران و هم در اصفهان به استقلال گل زد!

سروش رفیعی: بعد از دو هفته غیبت در ترکیب سپاهان به دلیل سفر به کانادا، رفیعی امروز می‌تواند در ترکیب تیمش قرار بگیرد. او فصل گذشته در اصفهان به استقلال گل زد و در بازی برگشت هم نمایش فوق‌العاده‌ای داشت. اگر از شرایط بازی خارج نشده باشد، امروز می‌تواند خط هافبک استقلال را به دردسر بیندازد.

سیاوش یزدانی: تنها بازیکن استقلال که سابقه بازی در سپاهان را دارد اوست. هفته گذشته مقابل پیکان بالاخره برای استقلال گل زد و حالا در بهترین شرایط فنی، جسمی و روحی قرار دارد و امید فرهاد مجیدی برای مهار خط حمله خطرناک سپاهان، اوست.

کدخبر: ۴۳۰۹۵۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر