کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۸۴۸۰۸
تاریخ خبر:

استقلال سهمیه بگیرد، قهرمانی جهان پیشکش!

روزنامه هفت صبح| سه شوخی با ماجرای فتحی و رای سوپر جام، صحبت‌های عجیب علی فتح‌الله‌زاده، گری هوپر بازیکن مد نظر استقلاا‌ل و آنتونی استوکس.

*** گزینه استقلال رفیق استوکس؛ خدا به خیر کند!
می‌گویند استقلال به زودی یک مهاجم خارجی جدید را جذب خواهد کرد. نام او گری هوپر اعلام شده و گفته می‌شود او همین حالا در ترکیه است تا با مدیران استقلال مذاکرات نهایی را انجام دهد. سابقه فاجعه‌بار استقلال در خرید بازیکن آنقدر بد هست که از همین حالا نگران سرنوشت هوپر در استقلال باشیم. استقلالی‌ها شیخ دیاباته را با رزومه‌ای عالی و در اوج جذب کردند ولی فعلا که چیزی از او ندیده‌ایم و او آنقدر بازیکن معمولی نشان داده که شک کرده‌ایم که آیا او همان دیاباته تیم بوردو در فرانسه است یا بدلش!

متاسفانه به نظر می‌رسد رزومه هوپر هم چیز دندان‌گیری نیست و احتمال اینکه او هم به سرنوشت الحاجی گرو و نویمایر و بویان و دیگران دچار شود زیاد است. اولین مشکل بزرگ او مصدومیت طولانی‌مدتش است. او از ابتدای سال ۲۰۱۸ تا اوایل ۲۰۱۹ مصدوم بود اما از ماه مارس امسال هفت بار برای شفیلدونزدی در چمپیونشیپ به میدان رفته و یک گل زده و یک پاس گل هم داده است.

در هیچ کدام از این بازی‌ها هم به طور کامل به میدان نرفته و در دو بازی آخر مجموعا ۱۲ دقیقه بازی کرده است. نکته دیگر درباره هوپر وضعیت فیزیکی اوست. تصاویری که در روزهای اخیر از او در فضای مجازی منتشر شده اندام او را شبیه ‌ بعضی از پیشکسوتان فوتبال ایران نشان می‌دهد که چند سالی است فوتبال را کنار گذاشته‌اند! اما نگران‌کننده‌ترین نکته درباره هوپر سابقه همبازی بودن و دوستی او با آنتونی استوکس است.

همان مهاجم اسکاتلندی که فصل گذشته به تراکتور آمد و بعد از شروعی فوق‌العاده، کلا به حاشیه رفت و دیگر به کار تراکتور نیامد. با وجود وعده تراکتوری‌ها مبنی بر شکایت از استوکس، او به یک تیم ترکیه‌ای پیوسته و خیلی شیک! اولین بازی‌اش را هم برای این تیم انجام داده است. یعنی هوپر اگر نصف خصوصیات اخلاقی استوکس را هم داشته باشد و نصف او حاشیه درست کند، از همین الان باید کار او را در استقلال تمام شده بدانیم.

*** آقای فتحی! یک جا پاسخگو باش!
بالاخره رای سوپرجام جنجالی سال ۹۷ اعلام شد و دادگاه CAS پرسپولیس را برنده این بازی اعلام کرد تا یک شکست سنگین به مجموعه باشگاه استقلال وارد شود. تعویق چندباره صدور حکم این پرونده باعث شده بود تا اینطور به نظر برسد که ممکن است رای به سود استقلال صادر شود‌ اما این اتفاق نیفتاد و CAS در نهایت استقلال را با شوک بزرگی روبه‌رو کرد. حالا مدیران استقلال که قبل از صدور این حکم هم حسابی از سوی هواداران تحت فشار بودند با مشکل بزرگی روبه‌رو شده‌اند و باید پاسخگوی هواداران باشند.

البته فتحی ساعاتی بعد از صدور حکم، کلا شانه خالی کرد و مدعی شد که این اتفاقات در دوران مدیریت او رخ نداده و مدیران قبلی باید پاسخگوی این اتفاق باشند. در این باره، تا بخشی از ماجرا حق با اوست. بازی نکردن استقلال در سوپرجام در دوران مدیریت افتخاری و همکارانش رخ داد و آنها باید در این باره پاسخ بدهند اما کشاندن پرونده به دادگاه، هزینه‌های چند هزار دلاری و امیدوار کردن هواداران استقلال به پیروزی در این پرونده، در دوران مدیریت فتحی و همکارانش انجام شد و آنها حداقل باید پاسخگوی این بخش از ماجرا باشند.

مهمتر از هزینه‌های دلاری و بین‌المللی شدن این پرونده که در نهایت با باخت استقلال به پایان رسید، امیدوار کردن هواداران استقلال به پیروزی در این پرونده بود. فتحی می‌گوید هیچ وقت قول پیروزی را نداده اما خطیر که معاون فتحی بود بارها در این باره مصاحبه کرده بود و حتی از پرسپولیسی‌ها خواسته بود خودشان کاپ سوپرجام را که از سازمان لیگ تحویل گرفته‌اند پس بدهند چون به زودی مجبور خواهند شد که آن را برگردانند!

این جملات اگر به معنای وعده پیروزی استقلال در دادگاه نیست، چه معنی دیگری می‌دهد؟ فقط کافی است چند تا از شوخی‌ها و کری‌های پرسپولیسی‌ها با رای CAS را بخوانید تا ببینید استقلالی‌ها در چه وضعیتی قرار دارند. مثلا: «روی کاپ حک کنید: عاقبت فرار به ترکیه» یا «حتما همه دنیا باید می‌فهمیدند که به ترکیه فرار کردید؟»

*** استقلال سهمیه بگیرد، قهرمانی جهان پیشکش!
«من اگر شرایط شما را داشتم قهرمان جام باشگاه‌های جهان می‌شدم.» لابد با خودتان می‌گویید این حرف‌ها برای رقیبان ریاست باشگاه‌هایی مثل رئال مادرید، بارسلونا یا یوونتوس و منچسترسیتی است‌ اما نه! اشتباه می‌کنید. این صحبت‌های علی فتح‌الله‌زاده خویی است. مدیرعامل خوش‌صحبت و بامزه اسبق استقلال که همیشه از این‌جور حرف‌ها می‌زند و کلی سوژه برای رسانه‌ها جور می‌کند. او عادت دارد با گفتن حرف‌های عجیب و گاهی خنده‌دار خودش را در رسانه‌ها مطرح کند اما این آخری دیگر واقعا نوبر است.

باز در مصاحبه‌های قبلی آدم می‌دانست که او دارد شوخی می‌کند اما این بار این جمله را با لحنی کاملا جدی گفته است! یعنی بدون هیچ شوخی و طعنه‌ای مدعی شده اگر او شرایط فتحی را در استقلال داشت، این تیم را قهرمان جهان می‌کرد! باورتان می‌شود؟ ‌او دقیقا همین تیم استقلال را می‌گوید؛ همین تیمی که تازه در هفته ششم با آژان‌کشی و بدبختی تیم ته جدولی گل‌گهر را در آزادی شکست داده و اولین بردش در لیگ برتر را جشن گرفته است!

البته می‌دانیم که او با این حرف‌ها قصد دارد فتحی را تحت فشار بگذارد و او را از چشم هواداران استقلال بیندازد، این را هم همه می‌دانند که فتحی خیلی وقت است از چشم هواداران استقلال افتاده و نیازی نیست فتح‌الله‌زاده او را بزند‌ اما آیا نمی‌شد جور دیگری این کار را کرد؟ با این حرف‌ها که خود فتح‌الله‌زاده هم سوژه هواداران استقلال می‌شود! عالم و آدم می‌دانند که استقلال این فصل، ضعیف‌ترین استقلال سال‌های اخیر است!

تیمی پر از بازیکنان معمولی! تیمی که به زحمت می‌توان یک ستاره در آن پیدا کرد. تیمی که امید گلزنی‌اش، به جای امثال مجیدی، برهانی، عنایتی و مامه تیام، یکی مثل مرتضی تبریزی است! حتی معلوم نیست این تیم بتواند سهمیه لیگ قهرمانان آسیای فصل بعد را بگیرد، بعد فتح‌الله‌زاده مدعی می‌شود که اگر او بود این تیم را قهرمان جام باشگاه‌های جهان می‌کرد. آقا! به خدا شوخی هم حد و اندازه‌ای دارد!

کدخبر: ۲۸۴۸۰۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر