کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۹۴۷۹
تاریخ خبر:

استقلال‌ منتظر باخت پرسپولیس و سپاهان

روزنامه هفت صبح | دیروز سه بازی از هفته هجدهم لیگ برتر برگزار شد. استقلال بر ماشین‌سازی غلبه کرد. پیکان با یک گل ذوب‌آهن را شکست داد و نساجی هم با همین نتیجه بر سایپا پیروز شد. با انجام چهار بازی امروز، لیگ برتر در سال ۱۳۹۹ به پایان خواهد رسید.

*** ماشین‌سازی صفر-‌ استقلال ۲؛ برد آسان و امیدوارکننده
استقلال با ترکیب رشید مظاهری، محمدحسین مرادمند، سیاوش یزدانی، محمد نادری، وریا غفوری، مسعود ریگی، بابک مرادی، آرش رضاوند، فرشید اسماعیلی، مهدی قایدی و ارسلان مطهری به مصاف حریف قعرجدولی خود ماشین‌سازی تبریز رفت. تغییر مهم در ترکیب استقلال نیمکت‌نشینی احمد موسوی و فیکس شدن بابک مرادی بود. تقریبا روند و نتیجه بازی از قبل قابل پیش‌بینی بود و استقلال در همان نیمه اول دو بار به گل رسید.

در دقیقه ۱۹، ارسال دقیق مهدی قایدی از روی ضربه کرنر را وحید نعمتی به اشتباه با ضربه سر تبدیل به گل کرد. در دقیقه ۴۲ هم با پاس عمقی دیدنی بابک مرادی، مهدی قایدی به زیبایی از سمت چپ وارد محوطه جریمه ماشین‌سازی شد و با پاسی دقیق در دهانه دروازه مطهری را صاحب توپ کرد تا این بازیکن با بغل پایی مطمئن توپ را تبدیل به گل کند. در این نیمه ماشین‌سازی حرف خاصی برای گفتن نداشت و به جز یک موقعیت خطرناک و مشکوک به خطا در پشت محوطه جریمه، فرصتی برای گلزنی نداشت.

در نیمه دوم، استقلال که از پیروزی خود و ناتوانی حریف برای جبران نتیجه تا حدودی مطمئن بود، بازی را اداره کرد. با این حال باز هم شاگردان مجیدی بودند که بیشتر صاحب توپ و میدان بودند و موقعیت‌هایی برای گلزنی داشتند. مهم‌ترین صحنه‌های نیمه دوم، دو خطای خشن حبیب گردانی روی مهدی قایدی و فرشید اسماعیلی بود که هر دو مستحق کارت قرمز مستقیم بود .

و البته یک پنالتی هم باید برای استقلال گرفته می‌شد اما داور بعد از این دو صحنه، فقط یک کارت زرد به گردانی داد. در نهایت بازی در نیمه دوم اتفاق مهم دیگری نداشت و استقلال با مجیدی دومین پیروزی متوالی در لیگ برتر و سومین برد پیاپی در تمام مسابقات را کسب کرد و با ۳۳ امتیاز در رده سوم باقی ماند تا به ناکامی پرسپولیس و سپاهان در بازی‌های آینده امیدوار باشد.

*** پیکان یک-‌ ذوب‌آهن صفر؛ نوسان ادامه دارد
هر دو تیم در هفته‌های اخیر نتایج پرنوسانی گرفته بودند و دیروز مشخص شد که هنوز هم به ثبات نرسیده‌اند. دیروز پیکان که در آخرین بازی خود به شهرخودرو باخته بود، ذوب‌‎آهنی را برد که در بازی قبلی‌اش ماشین‌سازی را شکست داده بود. تک گل شاگردان مهدی تارتار را محمد‌امین درویشی در دقیقه ۴۹ زد. با این نتیجه ذوب‌آهن همچنان در رده‌های انتهایی جدول باقی ماند.

*** نساجی یک-‌ سایپا صفر؛ دومین برد پیاپی مقابل نارنجی‌ها
دیروز نساجی هم در قائمشهر با گل دقیقه ۸۶ محمود قائد‌رحمتی سایپا را مغلوب کرد تا از ماشین‌سازی قعرنشین فاصله بگیرد و به بقا در لیگ برتر امیدوارتر شود. نساجی هفته گذشته هم در جام حذفی سایپا را در ضربات پنالتی شکست داده بود و حالا شاگردان ابراهیم صادقی، با این دو باخت متوالی مقابل نساجی، تیم ساکت الهامی را کاملا احیا کرده‌اند. در عوض خود سایپا با این دو باخت در شرایط بدی قرار گرفت و حالا تا حدودی خطر سقوط به لیگ یک را هم احساس می‌کند.

*** بازی‌های امروز
* مس رفسنجان-آلومینیوم اراک
تقابل تیم‌هایی که فصل گذشته هر دو در لیگ یک حضور داشتند. تا پایان نیم‌فصل، آلومینیوم با رسول خطیبی شرایطی فوق‌العاده داشت و مس در نیمه پایین جدول، فقط به دنبال حاشیه امنیتی برای بقا در لیگ برتر بود. اما با رفتن خطیبی به تراکتور، آلومینیوم غرق در بحران شد و در عوض، مس با محمد ربیعی تمدید کرد تا شرایط دو تیم کاملا برعکس شود. حالا آلومینیوم با علیرضا منصوریان امیدوار است خیلی زود از بحران خارج شود اما بازی با تیمی که در هفته‌های اخیر به ثبات رسیده و به سرمربی‌اش اطمینان کاملی دارد، زیاد آسان نیست.

*** صنعت‌نفت آبادان-شهرخودرو
تیم آبادانی پس از متوقف کردن پرسپولیس در خانه، امیدوار است به روزهای خوبش در اوایل نیم‌فصل اول برگردد. آنها در جام حذفی هم چهار گل به پارسه زدند و صعودی مقتدرانه به مرحله بعد داشتند. حالا با قطعی شدن ماندن طالب ریکانی در صنعت‌نفت، این تیم به پیروزی مقابل شهرخودرو امیدوار شده است. در سوی مقابل شهرخودرو همچنان بلاتکلیف است. مشخص نیست مالکیت این باشگاه به چه فرد یا ارگانی خواهد رسید و البته معدود ستاره‌های این تیم هم سرسختانه به دنبال جدایی هستند و با این وضعیت احتمال باخت این تیم در آبادان زیاد است.

*** سپاهان-تراکتور
دو تیمی که معمولا در طول فصل رابطه خوبی با هم دارند و در تقابل با یکدیگر تبدیل به دشمنان خونی می‌شوند، امروز در اصفهان مقابل هم قرار می‌گیرند. رویارویی این دو تیم البته همیشه حساس و جذاب است اما بازی امروز یک سوژه خاص دارد و آن کسی نیست جز احسان حاج‌صفی که تا همین چند روز پیش در تراکتور بازی می‌کرد و حالا در اولین بازی خود برای تیم جدیدش سپاهان، باید مقابل تیم سابقش قرار بگیرد.

البته رسول خطیبی سرمربی تراکتور هم سابقه بازی در سپاهان را دارد. پیروزی در این بازی می‌تواند سپاهان را در شرایط خاصی صدرنشین لیگ برتر کند‌ اما تراکتور هم که با حفظ اشکان دژاگه و مسعود شجاعی مدعی باقی مانده و خواهان کسب سهمیه آسیاست، اگر روز خوب ستاره‌هایش باشد، می‌‎تواند نتیجه‌ای غافلگیرکننده را رقم بزند و معادلات را در صدر جدول به هم بزند.

*** پرسپولیس-نفت مسجدسلیمان
این بازی به اندازه تقابل سپاهان و تراکتور حساس نیست اما نقش بیشتری در تعیین صدرنشین نهایی سال ۱۳۹۹ لیگ برتر دارد. در واقع پرسپولیس با یک پیروزی پرگل و مطمئن می‌تواند سال ۹۹ را با صدرنشینی به پایان برساند. به هر حال احتمال پیروزی پرسپولیس بر نفت، بیشتر از پیروزی پرگل سپاهان بر تراکتور است.

پرسپولیس همچنان در شرایط خوبی به سر می‌برد و با جذب ترابی، مغانلو و فرشاد فرجی، کامل‌تر از نیم‌فصل اول است. آنها همچنین در آخرین بازی خود مس نوین کرمان را در جام حذفی شکست دادند. اما نفت مدت‌هاست که طعم پیروزی را نچشیده است. آنها همچنین در جام حذفی هم در کمال ناباوری و در ضربات پنالتی مغلوب تیم لیگ یکی خیبر خرم‌آباد شدند.

با در نظر گرفتن تمام شرایط، پیش‌بینی می‌شود پرسپولیس بتواند از پس مهمان خود برآید و سال ۹۹ را با صدرنشینی تمام کند. اما نفت هم تیمی نیست که از پیش بازنده باشد. این تیم در ۱۷ بازی خود فقط ۱۳ گل خورده و اگر چه مدت‌هاست که برنده نشده اما از خط دفاعی مستحکمی برخوردار است و به کمتر تیمی اجازه داده که زمین بازی را با پیروزی ترک کند.

کدخبر: ۳۷۹۴۷۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر