کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۱۵۳۷
تاریخ خبر:

استاندار جنجال پارسال، معاون جنجالی امسال

روزنامه هفت صبح| درباره مناف هاشمی که دیروز معاون ترافیک شهرداری تهران شد. روز گذشته، پیروز حناچی در حکمی سید مناف هاشمی را به عنوان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران منصوب کرد. این خبر می‌توانست یک جابه‌جایی ساده در حوزه شهری باشد اما اتفاقاتی که سال گذشته برای مناف هاشمی افتاده بود، آن را به یک جنجال نصفه و نیمه برای شهرداری تبدیل کرد.

ماجرا چه بود؟ سال گذشته مناف هاشمی استاندار گلستان بود و البته گزینه اصلی برای ریاست سازمان امور مالیاتی. شب عید شد و آنطور که وزیر کشور می‌گوید؛ گفت که باید برای کار فوری به خارج از کشور برود. با این حال در همان روزها سیل، استان گلستان را درگیر کرده بود. مناف هاشمی در موج اول سیل گلستان حاضر بود و وقتی شرایط کمی آرام شد کشور را ترک کرد اما موج دوم آمد و آن سیل عظیم را در این استان ایجاد کرد.

با خبری شدن عدم حضور استاندار در محل کار خود، انتقادات تندی علیه او شکل گرفت و دست آخر اسحاق جهانگیری او را در یک جلسه رسمی برکنار کرد آن هم با وجود اینکه، مناف هاشمی خود را به گلستان رسانده بود. بعد از آن مدتی خبری از مناف نبود تا اینکه ابتدا به عنوان مشاور شهرداری و حالا به عنوان معاون شهرداری منصوب شد. البته نباید کل سابقه او را هم با همان ماجرا سنجید. او هم تحصیلات مرتبط با این سمت را دارد و هم حدود ۲۶ سال است کارمند شهرداری تهران است.

*** از مناف هاشمی چه می‌دانیم؟
سید مناف هاشمی که یکم شهریور ۱۳۴۶ در روستای لمرد بهشهر استان مازندران زاده شد؛ مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در رشته شهرسازی با گرایش طراحی و برنامه‌ریزی شهری، از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی گرفته و بعد از آن دومین مدرک کارشناسی ارشد خود را از مؤسسه کارولینسکای سوئد، در رشته ایمنی ترافیک دریافت کرد و در نهایت دکترای برنامه‌ریزی شهری را از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران گرفت.

او فعالیت شغلی خود را از سال ۱۳۷۳ در شهرداری تهران آغاز کرد. در دولت اصلاحات مدیرکل دفتر برنامه و بودجه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بود و بعد از آن در دوران مدیریت محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران، مسئولیت‌هایی همچون معاونت برنامه‌ریزی و توسعه شهری، قائم‌مقام معاونت خدمات شهری، مدیرکل تشخیص و وصول درآمد را بر عهده داشت.

با این حال او یکی از مدیران قالیباف بود که در دولت روحانی تحویل گرفته شد. در دولت یازدهم، به معاونت توسعه و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان منصوب شد و در پی استعفای وزیر وقت ورزش و جوانان حتی سرپرست این وزارتخانه شد و در نهایت از مهر ۱۳۹۶ به عنوان استاندار گلستان منصوب شد.

کدخبر: ۳۲۱۵۳۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر