کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۰۸۵۸۰
تاریخ خبر:

ارزهای دیجیتال آراگون، زیرو ایکس و اسموث لاو پوشن در نوبیتکس لیست شدند

هفت صبح| رمزارزهای آراگون، زیرو ایکس و اسموث لاو پوشن رمزارزهای جدید صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس هستند که در بازارهای ریالی و تتری این پلتفرم لیست شدند .

آراگون چیست؟

صنعت بلاکچین و رمزارز، به‌طور مشخص یک ویژگی بارز دارد : ساختار غیرمتمرکز . پروژه‌ها و پروتکل‌هایی که بر بستر این ساختار شکل می‌گیرند، از سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز یا DAO ها استفاده می‌کنند تا بتوانند از ویژگی‌های غیرمتمرکز صعنت بلاکچین بهره ببرند .

ایجاد سازمان‌های غیرمتمرکز نیاز به دانش فنی و پشتیبانی مالی بالایی دارد . به همین منظور میزان پذیرش این روش محدود است و برخی شرکت‌ها را ناچار به دنبال کردن همان روش‌های سنتی و متمرکز می‌کند .

پروتکل آراگون برای این مشکل راهکاری ارائه کرده است . آراگون یک زیرساخت منبع باز برای ایجاد سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز (DAO) برای هر سازمان و شرکت با هر اندازه‌ای است . آراگون در واقع مشکل پیچیدگی DAO ها را از سر راه برداشته است؛ به‌طوری که در حال حاضر بیش از 1800 سازمان مستقل غیرمتمرکز بر روی Aragon ایجاد شده است و در این میان نام چندین بازیگر بزرگ در بازار رمزارزها مانند Curve Finance و Decentraland به چشم می‌خورد . اکوسیستم آراگون از پنج بخش تشکیل‌شده است : بخش کلاینت یا مشتری آراگون، شبکه آراگون، انجمن آراگون، دادگاه آراگون و ارز دیجیتال بومی پروتکل آراگون (ANT).

ارز ANT یک توکن اتریومی با استاندارد ERC-20 است که در سال 2016 راه‌اندازی شد . از آنجایی که Aragon یک سرویس پیاده‌سازی DAO است، وجود ارز دیجیتال آراگون یا همان ANT بخشی جدایی‌ناپذیر برای انجام امور در شبکه محسوب می‌شود .

این ارز دیجیتال که سال 2021 سقف قیمتی 14.79 دلار را تجربه کرده، در حال حاضر در محدوده قیمتی 2.15 دلار معامله می‌شود .

محصول آراگون به گونه‌ای توسعه یافته که بسیاری از هزینه‌ها و مشکلات فنی را از دوش شرکت‌ها برمی‌دارد . با توجه به این مسئله که همچنان مسیر فضای رمزارزها به سوی استقلال و غیرمتمرکز شدن در حال حرکت است، به نظر می‌رسد شرکت‌های بیشتری جذب اکوسیستم آراگون شوند و آینده روشنی در انتظارش باشد .

امکان خرید ارز دیجیتال آراگون و معامله آن در بازارهای ریالی و تتری نوبیتکس وجود دارد .

ارزدیجیتال زیرو ایکس (ZRX)

مأموریت ارز 0X کمک به ایجاد جهانی توکنیزه شده به‌منظور گردش آزادانه ارزش است، به‌طوری‌که بتوان هر آنچه مفهوم ارزش را یدک می‌کشد به یک توکن در بلاکچین اتریوم تبدیل کرد .

ارز دیجیتال زیروایکس یک توکن اتریومی با استاندارد ERC-20 است و در سال 2016 راه‌اندازی شده است . ارز ZRX یک پروتکل منبع باز است که امکان تبادل همتا به همتای انواع دارایی‌ها در شبکه اتریوم را فراهم می‌کند .

پروتکل زیرو ایکس یک راه‌حل کامل است که با نوآوری خود باعث شده حتی مفهوم مالکیت به‌واسطه یک قرارداد هوشمند میان افراد به سادگی جابه‌جا شود . برای نمونه املاک توکنیزه شده را در نظر بگیرید که با استفاده از پروتکل زیرو ایکس به راحتی قادرند واسطه‌های معاملات ملکی را کنار بزنند و در نتیجه هزینه کمیسیون آنها را حذف کنند . علاوه بر این ملک به سرعت به یک دارایی نقد تبدیل می‌شود .

زیروایکس (ZRX) درون خود یک زیرساخت توسعه صرافی غیرمتمرکز نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا هرکسی بتواند با راه‌اندازی یک صرافی DEX بر اساس میل خود برای خدمات ارائه‌شده، هزینه و کارمزد دریافت کند .

همچنین پروتکل زیرو ایکس یک فرمت استاندارد پیام‌رسان میان صرافی‌ها نیز به وجود آورده است و درست مثل سیستم سوییفت (SWIFT) در بانک‌ها، باعث می‌شود تا صرافی‌ها در سراسر جهان با یکدیگر ارتباط داشته باشند و به سادگی بتوانند ارز فیات جابه‌جا کنند .

ارز دیجیتال زیرو ایکس که توکن بومی این پلتفرم است، کف قیمت تقریبی 0.104 دلار را در سال 2017 تجربه کرده و در سال 2018 سقف قیمتی ارز ZRX با قیمت 2.53 مشاهده شد و در حال حاضر نیز در محدوده قیمتی 0.196 دلار معامله می شود .

برای خرید ارز دیجیتال زیرو ایکس و سایر رمزارزها، می‌توانید از طریق صرافی نوبیتکس اقدام کنید .

ارز دیجیتال اسموث لاو پوشن

ارز دیجیتال اسموث لاو پوشن رمزارز دیگری است که به تازگی در نوبیتکس لیست شده است .

بازی‌های حوزه بلاکچین به‌خصوص بازی‌هایی که متاورس و توکن‌های NFT را در سازوکار خود ترکیب کرده‌اند، محبوبیت بسیاری در میان همه رده‌های سنی به دست آورده‌اند . یکی از پرطرفدارترین بازی‌های متاورسی این‌چنینی اکسی اینفینیتی است . برای انجام برخی عملیات‌ها در بازی یا ایجاد کاراکترهای جدید بازی نیاز است تا از ارز SLP یا همان اسموث لاو پوشن استفاده کرد .

از زمان آغاز به کار این بازی، رشد صعودی بازیکنان و سرمایه‌گذاران باعث شده است تا ارز SLP به یکی از پرکاربردترین توکن‌ها در بلاکچین اتریوم تبدیل شود . ارز دیجیتال اسموث لاو پوشن یک توکن پر استفاده در بازی Axie Infinity است و با استفاده از آن، بازیکنان می‌توانند موجودات درون بازی به نام Axie را پرورش دهند و به خرید و فروش آنها به شکل توکن NFT بپردازند . علاوه بر این ارز SLP تراکنش‌های درون بازی را تسهیل می‌کند .

اکسی اینفینیتی از آن دسته بازی‌های با قابلیت کسب درآمد (Play to Earn) است و جایزه مرحله‌ها و چالش‌های درون بازی به شکل ارز SLP به بازیکنان پرداخت می‌شود بنابراین ارز دیجیتال اسموث لاو پوشن بخشی جدایی‌ناپذیر متاورس Axie Infinity است .

این رمزارز در بالاترین قیمت با رقم 0.4191 دلار در سال 2021 معامله شده است و در حال حاضر در محدوده 0.00255 دلار معامله می شود .

امکان خرید ارز دیجیتال اسموث لاو پوشن (SLP) نیز در صرافی نوبیتکس فراهم شده است .

کدخبر: ۵۰۸۵۸۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر