کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۶۱۶۹۲
تاریخ خبر:

ارتقا آلپاین A۱۱۰، ماشین کشتار رنو + (ویدئو)

هفت صبح|ماشین کشتار آلپاین ارتقا یافت. آلپاین A110 کوپه فرانسوی شرکت رنو که از بدو ورود به بازار همه را متحیر کرده، قرار است به زودی با موتور و تجهیزات قوی‌تر به جنگ رقبا برود.

این یعنی تویوتا سوپرا نیامده دچار مشکل خواهد شد! آلپاین A110 که محصول تازه شرکت رنو است و سال ۲۰۱۸ از نظر بسیاری از مجلات مشهور خودرویی جهان بهترین اتومبیل اسپورت بازار لقب گرفت، قرار است با تریم و موتوری قوی‌‌تر زمینه تقویت فروش رنو در این رده را فراهم سازد. این خودرو که رقیب مستقیم ب.ام.و زد۴ ام، تویوتا سوپرا GR، پورشه ۷۱۸ کایمن و آئودی TTS است تنها ظرف ۱۸ ماه توانسته بیش از ۴ هزار دستگاه فروش داشته باشد و در اغلب تست‌های فنی هم پوزه رقبا را به خاک بمالد.

مجله انگلیسی کار مگزین که علاقه زیادی به آلپاین A110 دارد با اشاره به ویژگی‌های مثبت این کوپه فرانسوی، خبر داده کارخانه آلپاین یک تریم بالاتر از آلپاین A110 را در دست معرفی دارد. این ترمی که شامل تجهیزات، رنگ‌ها و موتور قوی‌تر است، احتمالا قیمت آلپاین A110 را تا ۶۰ هزار دلار هم افزایش خواهد داد.

آلپاین که در نسخه پیور و لجند عرضه می‌گردد، در تریم تازه خود قرار است با ۳۹ اسب بخار افزایش قدرت، شتاب و کشش بهتری را عاید خریدارانش کند. این کوپه کوچک و سریع که لقب بهترین خودرو سال اروپا را از مجله تاپ گیر در سال ۲۰۱۸ گرفت، در سری پایه به یک موتور کوچک و توربو ۴سیلندر به حجم ۱۸۰۰ سی‌سی مجهز است که ۲۴۹ اسب بخار قدرت و ۲۳۶ پوند فورت گشتور تولید می‌کند. خودرویی که با یک پرداخت ۴۵ هزار دلاری ظرف ۵٫۱ ثانیه به سرعت صد کیلومتر رسیده و تا بیش از ۲۶۵ کیلومتر در ساعت هم سرعت می گیرد.

تریم جدید اما با ارتقا سامانه توربو، افزایش توان دورگیری تا ۴۰۰ دور بیشتر و اندکی بهینه‌گی، توانسته به آلپاین ۲۸۸ اسب بخار قدرت بدهد. این مدل که بین ۵۵ تا ۶۰ هزار دلار قیمت دارد، شتاب A110 را تا ۴٫۱ ثانیه کاهش داده و سرعت خودرو را هم تا بیش از ۲۷۵ کیلومتر در ساعت ارتقا می‌دهد. این سری از A110 که با کد لجند به بازار عرضه می‌شود، به لطف کاهش ۲٫۵ کیلوئی وزن بدنه شتابی بهتر از پورشه کایمن S خواهد داشت و به دردسری جدی برای تویوتا سوپرا GR بدل می‌شود.

رینگ و لاستیک ۱۸ اینچی، سیستم ترمز پیشرفته برمبو، صندلی‌های جدید مسابقه‌ای، سیستم صوتی تصویری گرانقیمت فوکال، چرم طبیعی در اتاق به همراه تریم فیبر کربن در کنار رنگ خاکستری و مشکی جدید از جمله مواردی است که در نسخه ساده آلپاین، یافت نمی‌شوند اما سری لجند A110 به آنها مجهز خواهد شد. آپشن‌هایی که در کنار تودوزی مشکی و نارنجی اتاق و قطعات آلومینومی لذت سواری دوچندانی را برای خریداران آلپاین A110 به همراه دارد. با دیدن ویدئو می‌توانید بخشی از لذت رانندگی بالای آلپاین A110 را تجربه کنید.

کدخبر: ۲۶۱۶۹۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر