کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۵۵۶۱
تاریخ خبر:

ادیشن دوم کاپرا در برابر ریچ

روزنامه هفت صبح | تا همین دو سال پیش قیمت پیکاپ‌های کاپرا، ریچ و فوتون تونلند چندان تفاوتی نداشت‌ اما روند رو به رشد افزایش قیمت نماینده ایران خودرو دیزل باعث شده تا این روزها تونلند جزو پیکاپ‌های نسبتاً گران‌قیمت بازار باشد که رقبایش بیشتر کی‌ام‌سی T8 و آمیکو آسنا هستند تا کاپرا ۲ و ریچ.

از آنجایی که برای انتخاب عضوی از این باشگاه طلایی‌ها باید بودجه‌ای نزدیک به یک میلیارد تومان را جمع‌و‌جور کنید، شاید بد نباشد نیم‌نگاهی هم به کاپرا ۲ و ریچ داشته باشید اگر می‌خواهید پیکاپی کاربردی بخرید. در حال حاضر قیمت ریچ پارس خودرو در مدل ۹۹ حدود ۶۵۰ میلیون تومان است و کاپرای ۲ بهمن موتور هم در مدل ۱۴۰۰ همین حدود برچسب قیمت می‌خورد. از بین این دو کدام یک انتخاب بهتری هستند؟

از نظر طراحی هر دو خودرو یک سر و گردن بالاتر از نسخه‌های پیشین خود هستند. ریچ با چراغ‌های جلوی مدرن‌تر و سپر و جلوپنجره متفاوت، نشان داده که فیس‌لیفتی موفق از نیسان پیکاپ است. در آن سوی میدان کاپرا ۲ را داریم که تغییرات آن هم به بخش جلویی خودرو محدود شده و کمی ظاهرش را زیباتر کرده است. بااین حال در مجموع از نظر طراحی ریچ گزینه جذاب‌تری به نظر می‌رسد و بهتر می‌تواند نقش یک پیکاپ آفرودی قلدر را ایفا کند.

همچنین دست‌تان برای شخصی‌سازی پیکاپ‌تان بازتر است و دغدغه‌‌ این را ندارید که پس از تیونینگ خودرویتان با چیزی مواجه شوید که دوست دارید هر چه زودتر آن را بفروشید و از شرش خلاص شوید! در فضای کابین هم هر دو خودرو آپشن‌های معمول در این بازه قیمتی را دارند که نسبت به پیکاپ‌های دهه ۸۰ شمسی نشان‌دهنده اندکی رشد بوده است. مثلاً صفحه نمایشگر لمسی با مالتی مدیا و سنسور عقب دارند که بگویند چندان هم از قافله عقب نمانده‌اند!

اگرچه بهمن موتور در کاپرا ۲ ادعای تغییرات فنی را دارد اما این تغییرات تنها محدود به تعویض صفحه کلاچ با نمونه‌های قوی‌تر، افزایش حجم آب رادیاتور و همچنین تعویض پروانه مکانیکی با فن الکتریکی شده‌اند که اگرچه از خرابی‌های همیشگی این خودرو کاسته‌اند‌ اما تغییری در نقاط ضعف اصلی این خودرو همچون کندی در سواری، ضعف ترمزها و مصرف سوخت به شدت‌ بالای کاپرا ۲ (۱۶ لیتر) صورت نداده‌اند. پیشرانه کاپرا ۲ همان پیشرانه کاپراست که ۲٫۴ لیتر حجم دارد و می‌تواند ۱۲۵ اسب بخار نیرو تولید کند.

شاسی نردبانی، فنربندی سفت و محکم شمش برای چرخ‌های عقب، موتور ۲٫۴ لیتری به قدرت ۱۳۴ اسب بخار و گشتاور ۲۰۸ نیوتن متر در کنار سیستم انتقال نیرو به چهار چرخ با دنده کمکی از جمله ویژگی‌های مهم ریچ است که در نیسان پیکاپ نیز دیده می‌شوند. البته از وزن این خودرو نسبت به پیکاپ اندکی کاسته شده ‌ و به همین دلیل ریچ در حدود ۱٫۶ تن وزن دارد که برای یک وانت با شاسی مستقل و ساختار دو دیفرانسیل عدد زیادی نیست.

کدخبر: ۴۳۵۵۶۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر