کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۷۱۸۱۴
تاریخ خبر:

ادعای تسلا درباره ساخت پرفروش‌ترین خودرو دنیا

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا، در سخنرانی در جلسه سالانه سهامداران این شرکت ادعا کرد که مدل Y امسال از نظر درآمد، پرفروش‌ترین خودروی جهان خواهد بود. علاوه بر این، ماسک اظهار داشت که Y در سال ۲۰۲۳ خودروی شماره یک جهان خواهد شد.

در حال حاضر تویوتا کرولا پرفروش‌ترین خودروی جهان است. سال گذشته حدود یک میلیون و ۱۱۵ هزار دستگاه از این مدل فروخته شده است. برای مقایسه، تسلا به طور کلی ۹۳۶ هزار و ۲۲۲ دستگاه خودرو در سال ۲۰۲۱ فروخت. با این حال، این شرکت به سرعت در حال افزایش حجم فروش به صورت سالانه است و در مسیر رسیدن به بیش از ۱.۳ میلیون خودرو در سال ۲۰۲۲ است. این مهم با وجود مشکلات زنجیره تامین همچنان ادامه دارد.

این خودرو پرفروش‌ترین در جهان خواهد شد | امیدواری به شکستن رکورد ژاپنی

هنگامی که چنین مشکلاتی کاهش یابد و گیگا تگزاس و گیگا برلین با ظرفیت کامل کار کنند، کاملا قابل قبول است که مدل Y بتواند از نظر حجم کلی به پرفروش‌ترین خودروی جهان تبدیل شود.

این خودرو پرفروش‌ترین در جهان خواهد شد | امیدواری به شکستن رکورد ژاپنی

موفقیت مستمر مدل Y در فروش با توجه به گرانی آن بیشتر قابل توجه است. پیش از این هرگز یک خودروی ۷۰ هزار دلاری تقریبا ۱۵۰ هزار دستگاه در هر سه ماه نفروخته بود. (تسلا تنها ارقام فروش ترکیبی مدل‌های ۳ و Y را ارائه می‌دهد، بنابراین فروش دقیق مدل Y ناشناخته است). علاوه بر این، تصمیم تسلا برای تمرکز انحصاری تولید گیگا برلین بر روی مدل Y به این معنی است که تحویل اروپا با سرعت بسیار بیشتری نسبت به قبل انجام می‌شود.

این خودرو پرفروش‌ترین در جهان خواهد شد | امیدواری به شکستن رکورد ژاپنی

کدخبر: ۴۷۱۸۱۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر