کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۲۶۹۱
تاریخ خبر:

ادامه یک انتقام‌گیری؛ تسویه‌حساب تیم ملی با عراق

روزنامه هفت صبح | دراگان اسکوچیچ که حدود سه ماه قبل توانست طلسم پیروز نشدن ایران مقابل عراق در یک بازی رسمی را بعد از سال‌ها بشکند، حالا و بعد از غیبت در اولین بازی تیم ملی، ‌ امیدوار است در نهمین دیدارش به عنوان سرمربی تیم ملی، نهمین پیروزی متوالی‌اش را کسب کند تا هم به رکورد ۹ پیروزی متوالی تیم ملی با محمد مایلی‌کهن در سال ۱۹۹۶ برسد، هم اینکه ‌ مانند میروسلاو بلاژویچ و افشین قطبی، در دو بازی متوالی، عراق را شکست بدهد.

البته که اسکوچیچ و شاگردانش کار راحتی مقابل عراق نخواهند داشت چرا که شاگردان دیک ادووکات با دو اردوی اروپایی، با آمادگی نسبتا خوبی برای بازی‌های مرحله نهایی آماده شده و بعد از متوقف کردن کره حالا به دنبال سه امتیاز بازی با ایران است. طی روزهای گذشته رسانه‌های عراقی مانور زیادی روی این موضوع داشته‌اند که دیدار با ایران، حکم بازی انتقامی برای عراق را دارد و آنها باید سه امتیاز این بازی را بگیرند تا مشکلی در راه صعودشان به جام جهانی رخ ندهد. آخرین تقابل دو تیم در ۲۵ خرداد بود که شاگردان اسکوچیچ و کاتانچ به مصاف یکدیگر رفتند و ایران با گل سردار آزمون حریفش را شکست داد تا به عنوان صدرنشین گروه سوم، راهی مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی شود.

مراقب اخراج باشیم
در تقابل‌های حساس اخیر دو تیم در یک دهه اخیر درگیری‌های مسابقه دو بار برای تیم ملی فوتبال ایران چالش‌برانگیز شده است. در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ استرالیا که مهرداد پولادی با یک درگیری ساده بر سر توپ با دروازه‌بان عراق اخراج شد و در دیدار رفت مرحله قبلی انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ نیز مسعود شجاعی با وجود تجربه بالا کارت قرمز گرفت که نتیجه هر دو دیدار پس از ۱۰ نفره شدن ایران تغییر کرد و منجر به شکست تیم ملی شد.

حالا بازیکنان تیم ملی باید دقت بیشتری کنند. ممکن است تکرار اتفاقاتی در بازی‌های گذشته با عراق یا خطای سهوی طارمی در بازی مقابل سوریه منجر به ۱۰ نفره شدن تیم ملی شود و نتیجه آن کار را برای آینده تیم ملی سخت کند. پس این هشدار باید به بازیکنان تیم ملی داده شود که هوشیارانه‌تر بازی کنند تا پشیمانی به بار نیاید.

درباره عراق ادووکات
در بازی قبلی، سرکو کاتانچ روی نیمکت عراق نشسته بود اما امشب دیک ادووکات سرمربی تیم ملی عراق است. طبیعی است که باید منتظر تفاوت‌هایی در سبک و سیستم بازی این تیم باشیم. آنچه از بازی این تیم مقابل کره‌جنوبی دیدیم خیلی هم غیرمنتظره نبود. عراقی‌ها در بازی اول خود، تیمی کاملا دفاعی بودند که سبک بازی آنها صدای اعتراض کره‌ای‌ها را بلند کرد. مرور آمارهای آن بازی هم حق را به کره‌ای‌ها می‌دهد.

مالکیت توپ در این بازی ۶۱ به ۳۹ به سود کره بود، کره ۱۱ کرنر داشت و عراق پنج کرنر، کره‌ای‌ها ۵۲۹ پاس رد و بدل کردند و عراقی‌ها ۲۵۵ پاس، کره ۱۵ شوت داشت که پنج تای آنها در چارچوب بود اما عراق تنها دو شوت داشت که هیچ کدام در چارچوب نبود. این آمار حاکی از برتری بی‌چون و چرای کره و بازی بسته عراق است. البته همین آمار نشان می‌دهد ‌ عراق از سازماندهی دفاعی خوبی برخوردار است و توانایی بسته نگه داشتن دروازه‌اش در برابر تیم‌های بزرگ را دارد.

اما نکته اینجاست که عراق در مقابل ایران، به اندازه بازی با کره دفاعی بازی نخواهد کرد. آنها در ظاهر میزبان هستند و برای کسب سه امتیاز به مصاف ما خواهند‌ آمد. سبک بازی آنها حتی با نمایش قبلی‌شان در مقابل ایران که با برتری ما به پایان رسید تفاوت خواهد داشت. در آن بازی عراق برای کسب یک امتیاز و صدرنشینی بازی می‌کرد اما این بار آنها از این بازی پیروزی می‌خواهند.

نتیجه اینکه می‌شود امیدوار بود امشب مقابل عراقی بازی خواهیم کرد که خیلی بسته و دفاعی ظاهر نخواهد شد و شانس‌های گلزنی زیادی را به ما خواهد داد‌ اما این در شرایطی اتفاق خواهد افتاد که عراق به گل زودهنگام نرسد. اگر آنها بتوانند دروازه ما را باز کنند، بلافاصله سناریوی بازی با کره جنوبی را پیاده خواهند کرد و کار شاگردان دراگان اسکوچیچ سخت خواهد شد.

درباره ترکیب عراق هم دو نکته مهم وجود دارد. دروازه‌بان اول و باسابقه این تیم یعنی جلال حسن مصدوم است و به بازی امشب نخواهد رسید و فهد طالب که مقابل کره هم فیکس بود بازی خواهد کرد. مهم‌ترین غایب عراق اما علی عدنان است. مدافع چپ بین‌المللی این تیم که بارها مقابل تیم ملی ایران باز کرده و گل هم زده است، در مقابل کره مصدوم شد و بازی با ایران را از دست داد. همام طارق هم که در استقلال بازی کرده، مقابل کره در فهرست بازی نبود اما ممکن است برای بازی امشب به لیست برگردد. به جز این سه نفر، ترکیبی که مقابل کره جنوبی بازی کرد، تا حدود زیادی همانی است که آخرین بار مقابل ایران هم به میدان رفت و با گل سردار آزمون مغلوب شد.

ترکیب احتمالی تیم ملی
با توجه به پایان محرومیت سردار آزمون، مصدومیت میلاد سرلک و تجربه‌ای که از بازی مقابل سوریه نصیب کادر فنی شد، قطعا تغییراتی در ترکیب اصلی تیم ملی مقابل عراق خواهیم دید. پیش‌بینی می‌شود اسکوچیچ تیمش را با ترکیب علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، وحید امیری، صادق محرمی، سعید عزت‌الهی، احمد نورالهی، علیرضا جهانبخش، علی قلی‌زاده، سردار آزمون و مهدی طارمی به مصاف عراق خواهد فرستاد. البته ممکن است حردانی به جای محرمی در دفاع راست به میدان برود.

کارمان با عراق تمام نشده است
درست است که در آخرین تقابل، عراق را بردیم اما هنوز خاطرات تلخی که از مصاف با این تیم داریم فراموش نشده است و هنوز انتقام درست و حسابی از این تیم نگرفته‌ایم. ما حالاحالاها با عراق کار داریم و باید چند بار دیگر این تیم را شکست بدهیم تا زخم‌های قبلی‌مان از این تیم التیام بیابد.

کدخبر: ۴۱۲۶۹۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر