کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۳۴۶۸
تاریخ خبر:

ادامه یک ادعای جنجالی درباره طارمی و دایی

روزنامه هفت صبح | نکته‌ای که هفته پیش مطرح کردیم و گفتیم احتمالا آزمون و طارمی بهترین سانترفورواردهای تاریخ فوتبال ایران هستند (می‌دانم که هم آزمون و هم طارمی گاه در تیم ملی نقش‌هایی ورای یک نوک حمله هم ایفا می‌کنند اما مته به خشخاش نگذاریم) بازخوردهای شدیدی داشت. جدا از طرفداران علی دایی به عنوان فخر فوتبال آسیا،‌گروهی هم بودند که غلامحسین مظلومی و صفر ایرانپاک و همایون بهزادی را مستحق چنین عنوانی می‌دانستند.

به نظرم هم دایی و هم بهزادی و غلامحسین مظلومی رقبایی شایسته برای عنوان کامل‌ترین مهاجم تاریخ فوتبال ایران هستند. طبیعی است که القابی مثل مهم‌ترین و بزرگ‌ترین بدون هیچ شک و شبهه‌ای به علی دایی می‌رسد اما کامل‌ترین؟ ‌به نظرم شیوه بازی طارمی و آزمون بیشترین شباهت را به مهاجمان کلاس بین‌المللی جهان دارد.سریع هستند،‌در ضربات سر خوبند،‌قدرت بدنی قابل توجهی دارند،‌مهارت عبورهای یک به یک را دارا هستند و از شعور تاکتیکی قابل توجهی هم برخوردارند.

سال‌هاست که در فوتبال اروپا دوام آورده‌اند و روندشان هم رو به رشد بوده است.علی دایی در تیم ملی ایران کم‌نظیر و استثنایی است اما شکل بازی او و برخی کمبودهای تکنیکی‌اش عمر فوتبالش را در اروپا خیلی پرثمر نکرد. فراز و نشیب‌های بیش از حدی داشت و در حالی که در یک بازی چلسی را نابود می‌کرد در بازی بعدی دچار افول کیفی قابل توجهی می‌شد.اما آزمون و طارمی نمایش‌های حرفه‌ای و کم فراز و نشیبی را ارائه می‌کنند.

سانتر درخشان طارمی برای جهانبخش آن هم با پای چپ نشان از تکامل تکنیکی بارز طارمی دارد.چنین سانتری را ما از وینگرهایمان توقع داشتیم. کسانی مثل مهدوی کیا و یا وحید امیری.بازی غلامحسین مظلومی را هم دیده‌ام.به نظرم یک بازیکن استثنایی بود با بیشترین شباهت فیزیکی به طارمی.چه در هوا و چه در زمین. شیوه دویدنش هم بسیار به طارمی شبیه است.غلامحسین مظلومی اما در بهترین دوران خود دچار یک مصدومیت مزمن شد که نگذاشت در صعود تیم ملی به جام جهانی ۷۸ نقشی را ایفا کند و بعد هم انقلاب او را از فوتبال حرفه‌ای به شکل کامل دور ساخت.

می‌دانم طارمی در دوره‌ای به لحاظ بازیگوشی‌های بیرون زمین و فرصت‌سوزی‌های داخل زمین از تهران تا امارات طرفداران فوتبال را به جنون کشانده بود اما در سه فصل گذشته او یک نفس دارد خوب بازی می‌کند. همین دو بازی گذشته تیم ما چهار گل در مجموع زده و ردپای طارمی در سه تای آنها کاملا بارز است.یک گل زده و دو پاس گل. سردار آزمون هم بیش از شش فصل است که فرم ثابت و درجه یکی دارد و در کارنامه‌اش گل‌های زیبایی به بزرگان فوتبال جهان زده است. می‌دانم که به خاطر جو سازی‌های موذیانه یک خبرنگار مهاجر در دوره‌ای آزمون مورد کم لطفی هواداران فوتبال قرار گرفت اما مهاجم فوق‌العاده حرفه‌ای و کاملی است.

پس می‌خواهم ادعای خودم را تکرار کنم لقب بزرگ‌ترین مطمئنا به علی دایی می‌رسد و بعد هم همایون بهزادی کبیر. اما کامل‌ترین مهاجمان فوتبال ایران عنوانی است که برای طارمی و آزمون و غلامحسین مظلومی کنار گذاشته شده است و خب چه نام‌های پرطنین دیگری هم که در این عرصه وجود دارند:‌فرشاد پیوس،‌حمید شیرزادگان،‌ محسن خلیلی ،‌کریم باوی و….

کدخبر: ۴۱۳۴۶۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر