کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۵۱۷۰
تاریخ خبر:

ادامه واکنش‌ها به‌بیانیه ‌استقلالی‌ها علیه ‌خانه امن‌

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون | احتمالا از اصل ماجرا خبر دارید. یکشنبه شب سکانسی در سریال «خانه امن» به نمایش در آمد که در آن یک تروریست داعشی با پوشش هوادار استقلال وارد ورزشگاه آزادی می‌شود. باشگاه استقلال خیلی زود واکنش نشان داد و اعتراض کرد که این سریال به آبی‌ها توهین کرده.

سازندگان در این باره توضیح دادند اما همچنان برخی صداهای اعتراضی به گوش می‌رسد. دوشنبه شب همین سناریو برای پرسپولیس تکرار شد. این بار یک تروریست در پوشش هوادار این تیم وارد ورزشگاه شد. باشگاه پرسپولیس اما واکنشی نشان نداد… این اتفاق یک سوال را پیش می‌کشد: خط قرمز سازندگان سریال‌ها تا کجا است؟

*** مورد اول| واکنش تند و تیز
در تلویزیون بارها پیش آمده یک اظهارنظر از سوی مجری یا مهمان برنامه، دلخوری هواداران سرخابی را به همراه داشته است. گاهی هم ختم به بیانیه رسمی این دو باشگاه شده. مدیران سیما هم یا مجری را برای مدتی کنار گذاشته‌اند و یا مجری با توضیح و عذرخواهی به کارش ادامه داده است. این بار واکنش تند و تیز بود.

بعد از پخش «خانه امن» هیات مدیره باشگاه استقلال با تشکیل جلسه‌ای بیانیه اعتراض‌آمیزی صادر کرد. در این بیانیه از واژه‌هایی چون از «منزجر کننده» و «توهین آمیز» برای توصیف سکانس «خانه امن» استفاده شده بود. این که اولویت یک تیم، تشکیل جلسه اضطراری برای واکنش به یک سریال است، تعجب برخی کاربران فضای مجازی را به دنبال داشت. با پخش قسمت بعدی سریال مشخص شد این بیانیه کمی عجولانه بوده است.

*** مورد دوم| توضیح سازندگان
بعد از بیانیه باشگاه استقلال، تهیه کننده «خانه امن» توضیح داد این سریال قصد توهین به آبی‌ها را نداشته. ابوالفضل صفری این مسئله را هم یادآور شد که در قسمت بعدی (دوشنبه شب) تروریست داعشی در قالب هوادار پرسپولیس وارد استادیوم می‌شود. سوال این است: آیا چنین توضیحی از سوی سازندگان «خانه امن» لازم بود؟

چه بسا روزی که چنین سکانسی ضبط می‌شده، سازندگان گمان نمی‌کردند باید از هواداران یک تیم دلجویی کنند. می‌دانید چرا؟ چون در سریال «خانه امن» به‌وضوح نشان داده می‌شود آن کسی که قصد عملیات تروریستی دارد، استقلالی نیست بلکه از محبوبیت این تیم سوء‌استفاده می‌کند. با این حال علاوه بر تهیه کننده سریال، کارگردان و بازیگر آن هم دست به شفاف سازی زدند.

احمد معظمی در قالب یک پست اینستاگرامی و همچنین در گفت‌وگو با برنامه «چاپ اول» شبکه خبر چنین کرد. حتی توضیح داد خودش یک استقلالی است. امین زندگانی هم با یک طعنه واکنش نشان داد: واقعا متعجبم که این واقعیت که یک عملیات تروریستی در حال انجام است را فراموش می‌کنیم. من اگر جای طرفداران استقلال بودم از کارگردان تشکر هم می‌کردم چرا که در این قسمت نشان داده می‌شود که استقلال تیم بزرگ و پرطرفداری است و همین باعث می‌شود که یک نفر بخواهد از این شرایط سوءاستفاده کند.

*** مورد سوم| آرامش پرسپولیسی‌ها
دوشنبه شب نوبت به پرسپولیسی‌ها رسید. این بار یک تروریست در قالب هوادار این تیم وارد استادیوم آزادی می‌شود. اگر پیگیر سریال بوده باشید، می‌دانید این دو اقدام به منظور شناسایی موقعیت ورزشگاه برای انجام یک عملیات تروریستی همزمان با مسابقه تیم ملی است. باشگاه پرسپولیس اما بیانیه صادر نکرد و هواداران این تیم علیه «خانه امن» جبهه گیری نکردند. این اتفاق دستمایه کنایه کانال‌های هواداری پرسپولیس به استقلال هم شده است!

*** مورد چهارم| این فقط یک سریال است
تاکنون شاهد موارد زیادی از واکنش اصناف مختلف به سریال‌هایی بوده‌ایم که آن‌ها را موهن دانسته‌اند. این بار نوبت به هواداران باشگاه استقلال رسید تا به صف معترضان به یک اثر نمایشی بپیوندند. البته که «خانه امن» برای اینکه آبی‌ها دلخور نشوند، سراغ پرسپولیسی‌ها هم رفت. منتها اگر چنین هم نمی‌کرد، حرجی نبود.

«خانه امن» یک اثر نمایشی است که بر اساس پرونده‌های واقعی، سراغ ماجراهای مختلف رفته. این که نشان می‌دهد یک تروریست داعشی لباس یک تیم می‌پوشد، یعنی توهین؟ یعنی استقلالی‌ها یا پرسپولیسی‌ها تروریست هستند؟! قطعا نه و طبیعی است که تروریست وقتی وارد استودیوم می‌شود، لباس یک تیم را می‌پوشد تا بیش از پیش رد گم کند.

به قول کاربران فضای مجازی این طبیعی‌ترین اتفاق است؛‌نه این که لباس یک تیم خارجی می‌پوشید! چنین واکنش‌های عجولانه‌ای فقط کار سریال سازها را سخت می‌کند. کما این که شنیده می‌شود مسابقه انتخاب شده، همان دربی بوده که استقلال ۴ بر ۲ شکست می‌خورد. سازندگان سریال بعد از این هیاهو، از نتیجه یکی از بازی‌های اخیر سرخابی که با نتیجه ۲ - ۲ تمام شد، استفاده کرده‌اند.

کدخبر: ۳۶۵۱۷۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر