کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۲۸۰۹
تاریخ خبر:

ادامه‌ دعوای همتی با دژپسند در ‌زمینه ترخیص کالاها

روزنامه هفت صبح | عبدالناصر همتی در گفت‌وگوی ویژه خبری دیشب دعوا با وزیر اقتصاد را ادامه داد وعملا اعلام کرد به احترام رئیس‌جمهور مصوبه دولت در زمینه ترخیص کالاها را اجرا می‌کند وگرنه اعتقادی به آن ندارد. ماجرا را خلاصه می‌گوییم. مقدار زیادی کالا در گمرک مانده.

گمرک بانک مرکزی را به تعلل در ترخیص این کالاها متهم کرده است و گفته این بانک ارز را تخصیص نمی‌دهد. بانک مرکزی می‌گوید اینطور نیست. ما میزان محدودی ارز داریم و به هر کالایی نمی‌توانیم ارز بدهیم. بعد از اینکه حدود یک ماه پیش، دعوا بالا گرفت؛ دولت مصوبه داد و گفت بانک مرکزی ارز را تامین کند ولی همتی راضی نیست. حالا بخوانید حرف‌های او را:

به نظر من کسانی که تصور کردند ارز ۴۲۰۰ تومانی قرار است حذف شود، در ماجرای رسوب کالاها به هدفشان رسیدند. من معتقدم کالاهای اساسی در حال وارد شدن بود و اکنون هم وارد می‌شود اما یک بخشی از واردات خارج از برنامه ما وارد گمرک شده است. بیش از یک میلیارد دلار تاییدیه ارز دادیم ولی ترخیص کالا صورت نگرفته است (چون) یک عده کالاهای خود را نگه داشتند به این امید که ارز ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان شود سپس ترخیص کنند.

بعد سررسید دستور رئیس‌جمهور هم، اجازه انتقال ارز برخلاف ضوابط بانک مرکزی را نمی‌دهیم . همتی با این حرف‌ها عملا به واردکنندگان هشدار داده که اگر از این فرصت استفاده نکنند؛ نخواهند در آینده کالاهای خود را با ارز ارزان وارد کرده و با ارز گران بفروشند. آیا این حرف‌ها مرجع ضمیر خود را در اقتصاد و سیاست پیدا خواهد کرد؟

کدخبر: ۳۶۲۸۰۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر