کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۹۷۴۷
تاریخ خبر:

اختلاف ‌‌چندصد میلیونی ‌‌فقط به‌خاطر چند کلید!

روزنامه هفت صبح، سیدمحمدرضا دادگستر | برای کسانی که اختلاف قیمت تیپ‌های خودرو را همان پنج تا ۱۰ میلیون تومان گزینه‌های زیر ۲۰۰ میلیون تومان می‌دانند، دانستن این واقعیت که اختلاف قیمت لکسوس RX200 توربو اف اسپرت دو کلیده با همان مدل اما هشت کلیده ۴۵۰ میلیون تومان است، تعجب‌برانگیز است اما این اختلاف قیمت در بعضی از مدل‌های اتفاقاً پرطرفدار لوکس، امری عادی است. در حالی که بنز E200 مدل ۲۰۱۷ بدون کلید پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده.

اما همان خودرو با چهار کلید و البته سیستم صوتی برمستر شش میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. باز هم در بین لکسوس‌ها این مدل NX هفت کلیده چه در مدل بنزینی و چه در مدل هیبریدی است که نسخه فول و گران‌تر محسوب می‌شود و البته طرفداران بیشتری نسبت به تیپ‌های سه و چهار کلیده دارد. این روزها می‌توانید NX200 توربو اف اسپرت هفت کلیده مدل ۲۰۱۷ را در بازار با سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بخرید. نسخه هیبریدی ارزان‌تر است و در تیپ ساده سه میلیارد و ۲۳۰ میلیون و در تیپ اف اسپرت سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برچسب قیمت خورده است. در ادامه گزارش کلیدهای خودرو لوکس را توضیح می‌دهیم.

رادار جلوگیری از تصادف: سنسورهای رادار جلوگیری از تصادف یا همان رادار کروز کنترل روی سپر جلو قرار گرفته‌اند. این سنسورها اجسام جلوی خودرو را شناسایی کرده و اگر سرعت نزدیک شدن خودرو به جسم مقابل بیش از حد مجاز نسبت به فاصله آن باشد به راننده هشدار می‌دهند و اگر عکس‌العملی از راننده دریافت نکند به طور خودکار خودرو را متوقف می‌کند.

رادار هشدار نقطه کور: این سیستم به عنوان یک حسگر در آینه‌ بغل ماشین قرار گرفته و در طول رانندگی هشدارهای لازم را با نشانگرهای زرد یا قرمررنگ به راننده می‌دهد. این سیستم می‌تواند از خیلی از تصادفات رانندگی به راحتی جلوگیری کند.

نوربالای اتوماتیک: با این سیستم در صورت نوربالا بودن چراغ و آمدن خودرویی از روبه‌رو چراغ تا زمان رد شدن آن خودرو در حالت نور پایین قرار می‌گیرد.

سنسور پارک جلو:‌ با فعال‌کردن این سامانه، حسگرهای نصب‌شده در قسمت جلوی خودرو به‌واسطه انتشار هشدارهای صوتی یا بصری، از برخورد سپر و سایر قسمت‌های پیشانی خودرو با مانع، دیوار یا خودروی پارک‌شده در جلوی اتومبیل پیشگیری خواهند کرد.

صندوق‌پران برقی: با این آپشن درب صندوق عقب به صورت الکترونیکی باز و بسته می‌شود.

دف لاک:‌ با فشردن کلید مربوط به دف‌لاک می‌توانید باعث انتقال کاملا یکسان نیروی موتور بین محورهای جلو و عقب شوید. از این طریق در صورتی که بخشی از خودرو به طور مثال چرخ‌های عقب در یک چاله کوچک یا گل‌ولای گیر کرده باشند، با فعال کردن این آپشن می‌توانید به راحتی از این موقعیت آزاردهنده خارج شوید.

گرم‌کن فرمان: اهمیت این آپشن را در یخبندان زمستان متوجه می‌شوید. زمانی که به جای هاکردن مداوم به دست‌هایتان یا کنترل سخت فرمان با دستکش از کار با فرمانی که از خودش گرما ساطع می‌کند لذت خواهید برد.

رادار بین خطوط: این سیستم با استفاده از دوربین، خطوط جاده را دنبال می‌کند و اگر راننده بدون راهنما زدن روی خطوط برود، سیستم سعی می‌کند با هشدارهای صوتی و تصویری و همین‌طور ارتعاشات فرمان، به راننده هشدار دهد. در صورت عدم پاسخگویی راننده، این سیستم با اعمال نیرو روی فرمان به‌طور موقت مسیر خودرو را تصحیح می‌کند.

کدخبر: ۳۹۹۷۴۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر