کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۸۵۴۷
تاریخ خبر:

اختصاص هزینه عروسی‌ برای آزادی ‌زندانی بدهکار

روزنامه هفت صبح، هانیه درویش | ‌شیرینی برخی لحظات و اعمال آنچنان ماندگار و عمیق است که می‌توان سال‌ها از یادآوری آن لذت برد و کیفور شد. شاید مراسم ازدواج و پوشیدن لباس سفید عروس برای بسیاری از دختر خانم‌ها مثل یک رویا باشد اما حتما صحنه اشک شوق یک کودک از برگشت پدر به آغوش خانواده لذتی ماندگار دارد که سال‌های سال با فرد می‌ماند. هزینه‌ای که می‌توانست یک شب برای یک عروس و داماد شادی آفرین باشد حالا جانی دوباره به یک خانواده بخشیده و این یعنی اوج عشق و نوع دوستی. با بهزاد زادعلی اصغری در این‌باره گفت‌وگو کرده‌ایم.

*** نگاهمان به زندگی تغییر کرده است
«هفت ماه پیش نامزد کرده بودیم و قرار بود مرداد ماه مراسم عروسی‌مان را بگیریم. بیشتر کارها را کرده بودیم و همه چیز طبق برنامه بود تا سر و کله ویروس کرونا به میان آمد و خیلی از مراسم و عروسی‌ها را کنسل کرد. ما شاید وقت زیادی داشتیم و گمان هم می‌کردیم تا مرداد ماه همه چیز به روال عادی خود برگردد اما دوران قرنطینه و اتفاقاتی که در این میان افتاد نگاه ما را به زندگی تغییر داد. دیگر به دنبال یک شادی کوچک و گرفتن مراسم عروسی نبودیم بلکه دنبال شادی‌های بزرگ‌تر می‌گشتیم و آن را در انجام کار خیر پیدا کردیم.

فکر اختصاص دادن هزینه عروسی به یک کار خیر به سرم زد و وقتی با همسرم آن را در میان گذاشتم و با موافقت او روبه‌رو شدم با خوشحالی پیگیرش شدم. برایمان فرقی نمی‌کرد این کار خیر برای چه کار و چه کسی باشد به همین دلیل به یکی از دوستان که پرونده‌های زیادی را می‌شناخت سپردیم و او به ما فردی در زندان را معرفی کرد که به‌خاطر بدهی زندانی بود. ما هم با بررسی‌های بیشتری که داشتیم متوجه شدیم ایشان در شهرکی در تبریز اجاره‌نشین هستند و فرزند کوچکی هم دارند که به سختی در حال گذران زندگی است. به همین دلیل خواستیم این کار انجام شود تا سایه پدر بالای سر فرزند و خانواده‌اش باشد و زندگی‌شان سر و سامان پیدا کند.»

*** مسی ایران در المپیک ۲۰۱۶‌‌
بهزاد زادعلی اصغری، بازیکن تیم ملی فوتبال کم بینایان و نابینایان این‌ها را می‌گوید. او متولد ۱۳۶۷ در تبریز است. سه ساله بود که بر اثر اتفاقی چشمش را از دست داد و حالا سال‌هاست کم بیناست اما با این وجود ورزش جزءلاینفک زندگی او بوده و هست. او که خود در دوران نوجوانی در رشته‌های مختلف فعالیت داشت خیلی اتفاقی وارد دنیای فوتبال شد. می‌گوید:« ۱۵سال پیش در تهران فراخوانی برای یک تست به تمام استان‌ها داده شد و من هم رفتم و تست دادم. شش ماه بعد به همراه تیم عازم مسابقات کره جنوبی شدیم و توانستیم برای اولین بار مقام سوم مسابقات برون مرزی را کسب کنیم.»

او که در این سال‌ها در چند دوره بازی‌های آسیایی و جهانی شرکت کرده و در دو دوره المپیک حضور داشته در بازی‌های پارالمپیک تابستانی ۲۰۱۶ در برزیل در بین ایرانیان به مسی ایرانی معروف شد و در نهایت با نشان نقره مسابقات تیم ملی ایران توانست نایب قهرمان پارالمپیک ۲۰۱۶ شود. بهزاد زادعلی که برای حضور در المپیک ۲۰۲۰ هم در تایلند کسب سهمیه کرده امیدوار است درصورت اجرایی شدن این المپیک که به دلیل ویروس کرونا به تعویق افتاده است برای ایران افتخارآفرینی کند.

*** مداومت در کار خیر، شرط عروس خانم
از بهزاد می‌پرسم فکر نمی‌کنید همسرتان هیچ وقت از نگرفتن مراسم عروسی پشیمان شود و او می‌گوید:« مطمئنم هیچ وقت پشیمان نمی‌شود چراکه این کار بدون هیچ‌گونه اصراری بود.حتی خانواده‌ها هم مخالفتی نداشتند و به تصمیم ما برای زندگی‌مان احترام گذاشتند. در واقع من تصمیم گرفتم و همسرم نه تنها موافقت کرد بلکه یک شرط هم گذاشت. شرط‌شان این بود که در این کار مداومت داشته باشیم و این اولین و آخرین کار خیرمان نباشد.

مراسم ازدواج شیرین است اما ما شیرینی‌ای دلنشین‌تر و ماندگارتر را انتخاب کردیم و قرار است در ماه محرم دوباره این کار را تکرار کنیم. البته هنوز راجع به اینکه به چه کسی و با چه وضعیتی کمک شود تصمیمی نگرفته‌ایم و ان‌شاءالله بتوانیم فرد مناسبی را برای این کار پیدا کنیم.» او در آخر درباره هدفش در زندگی می‌گوید:«دوست دارم همواره برای پرچم کشورم خدمت و افتخارآفرینی کنم و می‌خواهم اگر خدا دستمان را بگیرد تا جایی که می‌توانم دست اطرافیانم را بگیرم و کمک کنم چراکه معتقدم نباید روی این کره خاکی تنها جایی را اشغال کنیم باید به نوعی مفید باشیم و خیرمان به دیگران برسد.»

کدخبر: ۳۲۸۵۴۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر