کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۵۱۱۰
تاریخ خبر:

احساسات متناقض از صدای خیابانی و قانع

روزنامه هفت صبح | برعکس شما به‌نظر من حق با جواد خیابانی است. قطری‌ها این‌همه پول پای پاری‌سن‌ژرمن می‌ریزند اما تا اینجا عملا نتیجه‌ای نگرفته‌اند. هر طوری نگاه کنید، تیمی که نیمار و امباپه و کیلور ناواس دارد، نباید جلوی آتالانتای ایتالیا تا دقیقه ۹۰ بازنده باشد. پس ایراد کار پاریسی‌ها کجاست؟ خوشبختانه بامداد پنجشنبه جواب این سوال را پیدا کردیم؛ درست در لحظه‌ای که جواد خیابانی تصمیم گرفت به اصل و ذات خودش برگردد و وسط بازی فوتبال برایمان کلاس درس اخلاق برگزار کند، طلسم دروازه آتالانتا باطل شد. بیایید بی‌انصاف نباشیم.

حداقل تا دقیقه ۹۰ هوش و حواس بازیکنان تیم ایتالیایی و جواد خیابانی روی فوتبال متمرکز بود. درنتیجه فاصله‌ای کوتاه با خلق یک شگفتی بزرگ داشتیم که در آن تیم ایتالیایی موفق می‌شد قهرمان مایه‌دار لیگ فرانسه را حذف کند. چی بهتر از این؟ اما وقتی بازی به دقیقه ۹۰ رسید گزارشگر تلویزیون ایران به تنظیمات کارخانه برگشت: «قطری‌ها این‌همه پول خرج می‌کنن اما باز تیمشون نتیجه نمی‌گیره.» نتیجه بازی از همین‌جا برگشت. تیم پاریسی گل مساوی را وارد دروازه ایتالیایی‌ها کرد و سه‌دقیقه بعد با زدن دومین گل در عین ناامیدی مجوز حضور در دور بعدی لیگ قهرمانان را به‌دست آورد.

خیلی‌ها در ایران با این اتفاق شوخی کردند اما اگر شما جای ناصر الخلیفی بودید، نباید از همین اتفاق درس می‌گرفتید؟ چطور؟ همین حالا پروژه خرید بازیکنان گرانقیمت را متوقف کنید و به‌جای ولخرجی در جای اشتباه، جواد خیابانی را به خدمت بگیرید. بعد در تمام بازی‌ها یا حداقل در مسابقه‌های مهم از او بخواهید هی از تیم انتقاد کند، هی از تیم انتقاد کند. لیگ قهرمانان اروپا که هیچ، پاریسن‌ژرمن اینطوری حتی می‌تواند قهرمان جام‌جهانی شود.

الهه فوتبال در دوسه‌شب گذشته علاوه بر جواد خیابانی، مدیون عباس قانع است. حتما می‌دانید بازی‌‌های این مرحله بدون تماشاچی برگزار می‌شود و هرچقدر فوتبالیست‌ها از جان مایه بگذارند، سکوهای خالی اجازه نمی‌دهند مسابقه برای بیننده تلویزیونی آنطور که باید و شاید جذاب از کار دربیاید. مدیران شبکه سه در بازی لایپزیش و اتلتیکومادرید تلاش کردند این نقص را با انتخاب عباس قانع به‌عنوان گزارشگر مسابقه، برطرف کنند.

اما متاسفانه مدل فوتبال دوتا تیم طوری است که خیلی سمت دروازه هم آفتابی نشدند و توپ مدام در میانه میدان می‌چرخید. تقصیر ناگلزمان نیست، تقریبا هر مربی جلوی اتلتیکو مجبور است از بازیکنانش بخواهد بیشتر به بازی فیزیکی بپردازند. تعداد خطاها و مصدومیت‌ها نشان می‌دهد، لایپزیش صعودش را مدیون کشتی گرفتن با تیم سفت سیمئونه است.

تنها لحظه‌ای که اسپانیایی‌ها توانستند خودشان را به دروازه لایپزیش نزدیک کنند، حرکت ژائو فیلیکس در دقیقه ۷۰ بود. با این‌حال قبل از اینکه بازیکن پرتغالی اتلتیکو فرصت داشته باشد دروازه حریف را نگاه کند، کلاوس کلاسترمن مدافع لایپزیش با یک تکل بلند، خشن و زشت او را سرنگون کرد تا داور چاره‌ای جز اعلام خطای پنالتی نداشته باشد .

بعضی‌ها فکر می‌کنند مجازات این حرکت خطرناک علاوه بر اعلام پنالتی، به یک کارت قرمز هم نیاز داشت اما قوانین فوتبال کمی تغییر کرده. بگذریم؛ قسمت جذاب این صحنه برای ما با سعی و کوشش عباس قانع رقم خود. وقتی تلویزیون، صحنه آهسته حرکت خطرناک کلاسترمن را پخش می‌کرد، قانع مثل همیشه مصنوعی و ساختگی فریاد زد «جانم به این نفوذ! جانم به این نفوذ!» واقعا کدام نفوذ؟

کدخبر: ۳۴۵۱۱۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر