کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۸۱۱۲۶
تاریخ خبر:

اتفاقات دیروز دانشگاه شریف به روایت خبرگزاری‌ها

دانشگاه صنعتی شریف عصر دیروز صحنه برگزاری تجمع برخی دانشجویان این دانشگاه در واکنش به حوادث اخیر در کشور بود. در پی برگزاری این تجمع و ملتهب شدن فضای دانشگاه صنعتی شریف و درگیری‌های رخ داده در این دانشگاه، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری شخصا برای گفتگو با دانشجویان و پیگیری و مدیریت تجمع دانشجویان در دانشگاه شریف حاضر شد. همچنین بنابر گفته شاهدان عینی به دنبال اتخاذ تدابیر انتظامی در اطراف دانشگاه شریف و عدم امکان خروج دانشجویان و اساتید از این دانشگاه، با دستور وزیر علوم چندین دستگاه خودرو برای خروج دانشجویان و اساتید از دانشگاه در نظر گرفته شد.

گزارش فارس از اتفاقات دانشگاه شریف

از عصر امروز حدود ۲۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه شریف در تجمع اعتراضی شعارهای تندی را علیه مسئولان کشور سردادند. معترضان همچنین خواهان آزادی دانشجویانی شدند که گفته شده در روزهای اخیر بازداشت شده‌اند. نکته قابل تاسف در این تجمع شعارهای رکیک و استادیومی بعضی از دانشجویان بود که در ویدیوهایی که این افراد از تجمع‌شان در فضای مجازی منتشر کردند به وضوح شنیده می‌شود و شاید پیش از این کمتر کسی از دانشجویان دانشگاه شریف چنین ادبیاتی را متصور بود.

با ادامه وضعیت جمعی حدودا ۷۰ نفره از دانشجویان طیف مقابل نسبت به این ادبیات معترض و خواهان برخورد با حرمت‌شکنان شدند. تعدادی از دانش‌جویان با هماهنگی مسئولان دانشگاه از دَرِ شمالی خارج شدند اما دانشجویان می‌گویند برخی لیدرها به پارکینگ رفته و در آنجا بازداشت شدند. همزمان برخی افرادی در بیرون دانشگاه و در خیابان آزادی تجمع کردند که منجر به ترافیک سنگین در آن محدوده شد و این افراد نهایتا با گاز اشک‌آور پلیس متفرق شدند. دقایقی بعد وزیر علوم در جمع دانشجویان حاضر شد و به آن‌ها اطمینان داد که موضوع دانشجویان بازداشتی را پیگیری خواهد کرد. در بیرون دانشگاه برخی خانواده‌ها که نگران فرزندان‌شان بودند منتظر خروج آن‌ها هستند.

رئیس دانشگاه شریف: تمام دانشجویان از دانشگاه خارج شدند

تمام دانشجویان خوابگاهی در خوابگاه‌ها مستقر شده‌اند و جوی آرام در دانشگاه برقرار است. حال دانشجویان خوب است و خانواده‌های آنان نباید تحت تاثیر کارخانه دروغ‌پردازی رسانه‌های بیگانه قرار گیرند. عصر امروز تجمعی در داخل دانشگاه برگزار شد که اتفاقا در حاشیه تجمع وزیر علوم نیز در دانشگاه حاضر شد و با دانشجویان و نیروهای پلیس اطراف دانشگاه به گفت‌وگو پرداخت. الان تجمع تمام شده، دانشجویان از دانشگاه خارج شده‌اند و در حال حاضر دانشجویی در دانشگاه حضور ندارد، مگر دانشجویانی که در آزمایشگاه‌ها در حال انجام امور تحقیقاتی خود هستند./ فارس

خبرگزاری دولت: تحت تاثیر رسانه‌های بیگانه قرار نگیرید

ایرنا با انتشار این ویدیو نوشت: تمام دانشجویان از محوطه دانشگاه خارج شده اند و دانشجویان خوابگاهی نیز در خوابگاه‌ها مستقر شده‌اند و جو دانشگاه آرام شده است. به گفته رئیس دانشگاه شریف حال دانشجویان خوب است و خانواده‌های آنان تحت تاثیر رسانه‌های بیگانه قرار نگیرند. بر اساس مشاهدات خبرنگار ایرنا هم اکنون تجمع تمام شده و دانشجویان از دانشگاه خارج شده‌اند و در حال حاضر دانشجویی در دانشگاه حضور ندارد. در حال حاضر برخی افراد غیر دانشجو در بیرون دانشگاه و در خیابان آزادی تجمع کرده اند که منجر به ترافیک در آن محدوده شد و این افراد نهایتا با گاز اشک‌آور پلیس متفرق شدند.

خبرگزاری دولت: خیابان آزادی در تهران توسط پلیس مسدود شد

ایرنا نوشت: به دنبال تجمع عناصر اغتشاشگر در خیابان‌های اطراف دانشگاه صنعتی شریف برای ایجاد بار ترافیکی در این محدوده خیابان آزادی از سوی عوامل پلیس راهور مسدود شد. شهروندان از مسیرهای جایگزین تردد کنند.

توضیحات مدیر کل حوزه ریاست دانشگاه صنعتی شریف درخصوص ناآرامی‌های دانشگاه

دکتر نوبهاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو: خروج دانشجویان از حدود 6 بعد از ظهر روند تندتری گرفت و تجمعات بیرونی امکان خروج دانشجویان را با محدودیت روبه رو کرد. اصل ماجرا چیزی که در حال انتشار است نیست و متاسفانه شایعات باعث شده روند خروج تعداد کمی از دانشجویان و اساتید با کندی پیش برود.

خبرگزاری دولت: هیچ فردی در تجمعات امروز تهران کشته نشده است

ایرنا نوشت: برخلاف شایعات رسانه‌های معاند، هیچ فردی در تجمعات پراکنده امرور تهران کشته نشده است. برخلاف اخبار منتشر شده توسط ضد انقلاب در فضای مجازی علی رغم تبلیغات وسیع امروز تجمع خاصی در تهران صورت نگرفت و فقط عصر امروز در دانشگاه صنعتی شریف دانشجویان تجمع اعتراض آمیزی داشتند که باعث ایجاد ترافیک شدید در خیابان آزادی شد و این تجمع هم ساعتی قبل به پایان رسید.

کدخبر: ۴۸۱۱۲۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر