کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۰۴۲۱
تاریخ خبر:

اتحاد دموکراتیک برای شکست ترامپ

روزنامه هفت صبح، رامتین لطیفی | سندرز از بایدن حمایت کرد ولی نیمی از حامیان سندرز گفتند که هرگز از بایدن حمایت نخواهند کرد. «من امروز از تمام آمریکایی‌ها، دموکرات‌ها، افراد مستقل و بسیاری از جمهوری‌خواهان می‌خواهم که در این رقابت و مبارزه سخت در کنار هم جمع شوند و آن‌ها نیز همانند من از نامزدی شما حمایت کنند تا همگی از این موضوع مطمئن شویم که فردی را که به اعتقاد من خطرناک‌ترین رئیس‌جمهور در تاریخ مدرن این کشور است، شکست دهیم.»

شامگاه دوشنبه برنی سندرز نامزد مستعفی حزب دموکرات با بیان این جملات در یک ارتباط تصویری زنده تلویزیونی دو نفره با جو بایدن از نامزدی او حمایت کرد و دیگران را به حمایت و رای دادن به بایدن تشویق کرد. سندرز همچنین از اقدامات عجیب و دیرهنگام ترامپ برای مقابله با کرونا و احتمال اخراج دکتر فائوچی توسط ترامپ به شدت انتقاد کرد و افزود: «من به این دلیل و بسیاری دلایل دیگر اعتقاد دارم رئیس‌ جمهوری که به قانون اساسی احترام نمی‌گذارد و معتقد است که فراتر از قانون است و حتی من عمیقا شک دارم که او قانون اساسی را یک بار به طور کامل خوانده باشد نباید وارد کاخ سفید شود. رئیس‌جمهوری که همیشه و همه‌جا بی‌محابا دروغ گفته است و با رفتار و عملکردش فریاد زده که نژادپرست، متجاوز به حقوق زنان و همجنسگرایان و یک ریاکار و مزور مذهبی است، نباید برای یک دوره دیگر رئیس‌جمهور شود. ترامپ باید رئیس‌جمهور یک دوره‌ای آمریکا باشد. امروز ما به یک جو بایدن در کاخ سفید نیاز داریم.»

جو بایدن نیز از سندرز و تلاش‌های او و جنبشش در راستای عدالت و برابری که موجب گشایش‌های سیاسی فراوانی نیز شده است تشکر کرد و وعده داد علاوه بر کمک‌های سندرز در دوران انتخابات، از مشاوره با او در دوران ریاست‌جمهوری نیز بهره خواهد برد. پس از این گفت‌وگوی تصویری هم بایدن با ارسال یک عکس دو نفره خود با سندرز در حساب شخصی رسمی مجازی‌اش نوشت: «اتحاد».

قبل از این تماس تصویری تعدادی از حامیان اصلی سندرز مانند سازمان سوسیالیست‌دموکرات‌های آمریکا اعلام کرده بودند که از بایدن حمایت نمی‌کنند. بعد از اعلام حمایت سندرز از بایدن انتظار می‌رفت که حامیان سندرز نیز از او تبعیت و از بایدن حمایت کنند. با این حال آن‌ها با بیان اینکه سندرز هم تنها یکی از اعضای جنبش است و البته نظرش بسیار محترم است اعلام کردند تمام نهاد‌ها و سازمان‌های حامی سندرز به طور مستقل درباره این موضوع تصمیم می‌گیرند و نظرشان در مورد بایدن را در آینده نزدیک ابراز خواهند کرد.

رفته رفته همه نهادها و سازمان‌های جنبش برنی سندرز نظرشان را در حساب‌‌های توئیتری‌شان اعلام کردند و در کمال تعجب بیش از نیمی از حامیان سندرز بالاخص انجمن‌های دانشجویی ضمن تقدیر از سندرز گفتند که هرگز از بایدن حمایت نخواهند کرد. تعداد دیگری نیز حمایتشان از بایدن را مشروط به اجرای تمام و کمال طرح‌های اصلی جنبش سندرز دانسته‌اند. نمی‌توان قضاوت کرد که این تصمیمات مستقل از نظر سندرز هستند یا این اقدامی هماهنگ شده و سیاست او برای فشار حداکثری به بایدن برای پذیرش برنامه‌های اوست اما واضح است بایدن برای جلب نظر این نهادها و سازمان‌های مهم و تاثیرگذار در انتخابات باید به برنامه‌های جنبش سندرز تن دهد.

کدخبر: ۳۲۰۴۲۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر