کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۷۸۳۱
تاریخ خبر:

آیا ملکه انگلیس یک نژادپرست است؟

روزنامه هفت صبح، مهسا مژدهی | یک: یکشنبه شب مصاحبه جنجالی شاهزاده انگلیسی و همسر آمریکایی‌اش با مجری معروف شبکه سی بی اس مانند بمب در شبکه‌های خبری صدا کرد. مگان مارکل در این گفت‌وگو خاندان سلطنتی انگلستان را متهم به نژادپرستی و دروغگویی کرد و گفت که فشارهای آنها باعث شده تا او در دوران بارداری قبلی‌اش به خودکشی فکر کند.در این گفت‌وگو؛ هری، دومین فرزند ولیعهد این کشور در کنار همسرش قرار گرفت و با یادآوری شرایط مادرش،به مقایسه بین شرایط خود با او پرداخت.

* دو: مصاحبه مگان مارکل و هری،‌ بسیاری را به یاد مصاحبه جنجالی یک عضو دیگر از خاندان سلطنتی انگلیس، یعنی پرنسس دایانا با مارتین بشیر در شبکه بی بی سی در سال ۱۹۹۵ انداخت.مصاحبه‌ای که در آن دایانا بی‌پرده در مورد معضلات همسر ولیعهد بودن حرف زده و رازی که مدت‌ها بر آن سرپوش می‌گذاشت را آشکار کرده و گفت که در ازدواجشان نفر سومی هم حضور داشته است(اشاره او به رابطه عاشقانه و مخفیانه بین پرنس چارلز و کامیلا همسر فعلی او بوده) این مصاحبه باعث شد تا یک ماه بعد مادر و پدر هری رسما درخواست طلاق کنند و دو سال بعد دایانا در تصادفی مشکوک کشته شد.

* سه: مگان مارکل در مصاحبه خود با اوپرا وینفری،یکی از محبوب‌ترین مجری‌های جهان که به خاطر همین گفت‌وگو یک میلیون دلار از شبکه سی‌بی‌اس دستمزد گرفته، خاندان سلطنتی انگلیس را مستقیما به نژادپرستی متهم کرده است. او می‌گوید که وقتی منتظر تولد اولین فرزندشان بوده، نگرانی خانواده همسرش بر سر رنگ پوست پسرشان بوده است. بدون آنکه نام کسی را ببرد گفته است که در زمان بارداری«فرد یا افرادی درباره رنگ پوست احتمالی فرزندش گمانه‌زنی کرده و حتی از احتمال سلب لقب شاهزاده برای او سخن گفته بودند.»

در بخش دیگری از این مصاحبه مگان بی‌آنکه توضیح بیشتری بدهد از تهدید به مرگ خود گفت. در همین رابطه هری هم که«از تکرار تاریخ واهمه داشته است» به نظر می‌رسد که اشاره هری به مرگ مادرش، دایانا بوده. از زمان خروج این دو از خاندان سلطنتی بارها مقایسه‌هایی میان آنچه سلطنت بریتانیا با دایانا و مگان کرده، شکل گرفته است.

* چهار: هری همچنین از رفتار پدرش، شاهزاده چارلز انتقاد کرده و گفت که «کمک چندانی از او در مقابله با این مشکلات دریافت نکرده و حتی پدرش به تلفن‌های او پاسخ نمی‌داده.» این در حالی است که چارلز در رسانه‌های انگلیسی متهم شده که از پسر کوچکش حمایت مادی فراوانی کرده است. مردم این کشور با اینکه کاخ به دستور چارلز هزینه‌های زندگی هری و مگان را متحمل شود عصبانی‌اند.

* پنج: اگر کمی رسانه‌های جهان را در ساعات پس از انتشار این مصاحبه زیرورو کنیم،‌آنچه از میان گفته‌های مگان و هری مردم را شوکه کرده است، ‌اشاره‌هایی است که آنها در مورد نژاد‌پرستی خاندان سلطنتی انگلیس دارند. پیش از این زمانی که مگان با پسری از این خانواده ازدواج کرده بود، تصور می‌شد که گامی مهم در مورد برابری نژادی شکل گرفته است. اما اعترافات مگان می‌گوید که در لندن در هنوز بر همان لنگه سابق می‌گردد و هر چند که آنها قبول کرده‌اند زنی رنگین پوست با هری ازدواج کند،اما بابت اینکه ادامه سلطنت به فرزند آن زن برسد به شدت نگرانند.

این اولین‌بار نیست که از نژادپرستی این خانواده صحبت می‌شود. پیش از این یکی از زنان خانواده در هنگام ملاقات با مگان سنجاق سینه‌ای را به لباس خود داشت که تصویری از یک برده سیاه‌پوست را نشان می‌داد. شاهدخت کنت که زن پسر عموی ملکه الیزابت است در مهمانی کریسمس باکینگهام از این سنجاق استفاده کرده بود که نیم تنه«بلک مور» را استفاده کرده بود. در آن زمان این کار او به شدت واکنش رسانه‌ها را برانگیخت.

* شش: انتظار نمی‌رود که کاخ باکینگهام فوری به اتهامات وارد شده از سوی این زوج پاسخ دهد. این روزها آنها بیشتر درگیر وضعیت سلامتی پرنس فیلیپ همسر الیزابت هستند و پیش از این گفته شده بود که ملکه این گفت‌وگو را تماشا نخواهد کرد.اما با توجه به تنش‌های دو سال اخیر بین این خانواده با خاندان سلطنتی بریتانیا انتظار می‌رود که اختلافات بار دیگر بالا بگیرد و مشخص نیست که هری و مگان بخواهند برای ملاقات با خانواده پس از تولد دومین فرزندشان به انگلیس برگردند یا نه.

کدخبر: ۳۷۷۸۳۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر