کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۳۱۰۳۰
تاریخ خبر:

آهای قیمت، خیال پایین‌ آمدن نداری!؟

هفت صبح| قیمت‌ها در بازار خودرو همچنان روی اعدادی که در هفته‌های گذشته آنها را تجربه کردیم در نوسان است گرچه در معدودی از موارد شاهد افت قیمت محصولات هستیم.

برای گالری گردی این هفته ابتدا قصد داشتیم سراغ محصولات وارداتی برویم اما وقتی خبر اعلام احتمالی بهای جدید خودروهای داخلی در روزهای آتی از سوی معاون وزیر صنعت را شنیدیم، ترجیح دادیم تاثیرات این اتفاق روی بازار خودروهای داخلی را بررسی کنیم. طی گفتگوهایی که با تعدادی از مدیران نمایشگاه‌های سطح شهر داشتیم، اغلب انتظار کاهش قیمت در بازار خودرو در روزهای آینده را غیرواقعی تلقی کرده و در پاسخ به خبرنگار هفت صبح کاهش عرضه خودرو به بازار را عامل اصلی این موضوع عنوان کردند.

البته بسیاری از مدیران هم با اعلام احتمال بروز یک رشد ۲۰ درصدی در قیمت خودرو شانس کاهش قیمت خودرو در بازار را کم ندانسته و عنوان کردند احتمالا پس از افزایش بهای نمایندگی خودروهای داخلی، شاهد کاهش حاشیه بازار برای اغلب خودروها مخصوصا انواع پرتیراژتر خواهیم بود.

با اینکه این انتظار همچنان باعث شده تا تقاضا برای خودرو در بازار به کمترین میزان ممکن برسد اما این وضعیت فعلا منجر به کاهش قیمت خودرو نشده است. برای نمونه اغلب محصولاتی که بیشترین حاشیه بازار را بین انبوهی از رقبا داشتند، همچنان وضعیت قبلی خود را حفظ رده و خیال پایین آمدن ندارند. استپ‌وی اتوماتیک، ۲۰۷ اتومات، هیوندای آی۲۰ و پژو ۲۰۶ جزو خودروهایی هستند که فعلا روی بهای قبلی خود ایستاده و به ترتیب با قیمت ۱۲۷، ۱۰۶، ۲۰۹ و ۶۹ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می شوند.

همچنین دانگ فنگ H30 کراس هم ۸۶ میلیون تومان، تندر۹۰ حدود ۸۴ میلیون و کیا سراتو بیش از ۲۰۱ میلیون تومان قیمت دارند.
البته خودروهایی که کاهش قیمت داشته‌اند هم کم نبوده‌اند. پژو ۴۰۵ رکوردار خودروهای رو به افول است و فعلا بهایش را به حدود ۵۰ میلیون تومان رسانده است.

دنا پلاس هم با افت یک میلیونی، به بهای ۹۸٫۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. پراید ۱۱۱ هم با افت ۵۰۰ هزار تومانی بهایش به ۳۵٫۵ میلیون تومان کاهش یافته است. سوزوکی ویتارا اتوماتیک نیز که در هفته قبل تا بیش از ۳۱۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشت، فعلا در بازار ۲۹۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. مزدا۳ تیپ ۴ هم که ابتدای هفته بهایی ۲۷۵ میلیون تومانی داشت فعلا ۲میلیون ریزش قیمت داشته و با حدود ۲۷۳ میلیون تومان قابل خرید است.
در بین خودروهای شاسی بلند چینی بیشترین افت قیمت متعلق به جک اس۵ است که بهایش از حدود ۲۰۵ میلیون تومان به کمتر از ۱۹۹ میلیون تومان رسیده است.

برلیانس کراس هم که حدود ۳ میلیون کاهش قیمت داشته، اخیرا با ۱۰۸ میلیون تومان قابل خریداری است. چری آریزو ۵ توربو هم با ۱۳۵ میلیون تومان حدود ۱میلیون تومان نسبت به گذشته کاهش قیمت داشته است. هاوال اچ۲ هم با یک میلیون تومان کاهش قیمت، حدود ۱۹۹ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. دو محصول هایما در بازار ایران به نام‌های اس۷ و اس۵ نیز به ترتیب با ۱ و دو میلیون تومان کاهش قیمت، در بازار روز گذشته بهایی معادل ۱۹۸ و ۱۶۸ میلیون تومان به خود گرفتند.

کدخبر: ۲۳۱۰۳۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • khordbin

    تمام شد، گرونی های جدید هم نهادینه شد رف ت تا موج گرونی جدید، دلخوش به این مقدار هم نباشید!

  • sepehr33

    ???

  • sos0921m

    ملت غیور بابت پژو یک میلیارد هم پول ميدن ، برووو بالا