کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۶۷۴۴
تاریخ خبر:

آنالیز |‌ مست عشق سریال می‌شود

روزنامه هفت صبح | چند روز پیش تیزر رسمی فیلم مست عشق منتشر شد که در آن خبر از اکران در سال آینده می‌دهد. حالا شنیده‌های هفت صبح حکایت از تصمیم سازندگان برای تدوین نسخه سریالی اثر دارد.

منظر اول: نسخه سریالی | این روزها تلاش سازندگان مست عشق این است تا فیلم را برای اکران عمومی آماده کنند. با این حال بر اساس خبرهای درگوشی، قرار است یک نسخه سریالی از این پروژه هم آماده شود. این نسخه طولانی‌تر از نسخه سینمایی است و جزئیات بیشتری از زندگی شمس و مولانا در آن گنجانده شده. تصمیم صاحبان پروژه این است که بعد از اکران عمومی، سریال مست عشق را از طریق یک پلتفرم در اختیار علاقه‌مندان قرار دهند.

همان طور که می‌دانید، این فیلم قرار بود سال پیش آماده شود اما به دلیل مشکلات مالکیتی میان سرمایه‌گذار ایرانی و طرف ترکیه‌ای، پروژه برای مدت زیادی خوابید. در یک دوره سرمایه‌گذار ترک اعلام کرد مست عشق را در قالب یک سریال پخش خواهد کرد. بعد از مدتی مهران برومند تهیه‌کننده ایرانی مست عشق در شهریور از رفع مشکل فیلم خبر داد و گفت: « اختلاف نظری که پیرامون میزان سهام مالکیت» وجود داشته،با کمک‌های وزارت امور خارجه و سرکنسولگری ایران در استانبول حل و فصل شده.»

منظر دوم: چالش‌ها | روشن شدن تکلیف پروژه‌ای که داستانی مهم درباره شاعر برجسته ایرانی دارد، طبعا باعث خوشحالی است. مهران برومند وعده داده بود که مست عشق تا پایان سال آماده نمایش خواهد شد. پیش‌تر نوشتیم: « این اتفاق فقط در صورتی رخ می‌دهد که حسن فتحی برای مدتی تولید و کارهای پسا تولید سریال جیران را رها کند و برای ضبط سکانس‌های باقی مانده عازم ترکیه شود.

این یعنی مست عشق به این زودی آماده نخواهد شد و به اکران نوروز ۱۴۰۱ نمی‌رسد مگر آنکه خلافش ثابت شود.» حالا هم در تیزرها نامی از نوروز ۱۴۰۱ نیست و این یعنی توافق تازه‌ای میان تهیه‌کننده و کارگردان ایجاد شده است. فتحی روزهای شلوغی را سپری می‌کند و همه تلاش او این است تا جیران به موقع آماده و توزیع شود. او مترصد زمان مناسبی است تا بتواند سکانس‌های باقی مانده مست عشق را ضبط کند. مهم‌ترین چالش پروژه همین مسئله است.

کدخبر: ۴۲۶۷۴۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر