کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۶۱۱۹
تاریخ خبر:

آنالیز | ‌برنامه ‌‌‌یورو‌۲۰۲۰ با اجرای میثاقی و احمدی

روزنامه هفت صبح | شبکه سه ‌‌بازی‌های جام ملت‌های اروپا را در قالب برنامه‌ای با عنوان «یورو ۲۰۲۰» پوشش می‌دهد که این برنامه از جمعه شب با اجرای مشترک محمد‌رضا احمدی و محمد‌حسین میثاقی روی آنتن رفت. برنامه‌ای که سعی دارد مخاطبان را از زاویه‌ای متفاوت با تیم‌ها آشنا کند و بازی‌ها‌ی آنها را مورد بررسی قرار دهد.

* منظر اول/ اجرا: به شیوه اکثر برنامه‌هایی که طی این سال‌ها برای پوشش تورنمنت‌هایی مثل جام‌جهانی و یورو‌ تولید شده، برنامه را دو مجری اصلی اجرا می‌کنند و قرار است بخش‌های جانبی مثل مرور تیترهای روزنامه و ارائه اطلاعات و آمار توسط مجری‌های کمکی انجام شود. مجری‌های اصلی روی صندلی و پشت میز‌ دایره‌ای شکل که مزین به لوگوی جام ملت‌هاست می‌نشینند و برای مجریان کمکی هم در گوشه‌ای از استودیو میزهای تعبیه شده که آنها از آنجا بخش‌های خود را اجرا می‌کنند.

محمد‌رضا احمدی و محمد‌حسین میثاقی که روزگاری پشت این میزها به عنوان مجری کمکی برنامه را اجرا می‌کردند، حالا با خالی شدن میدان از مجریان باتجربه به عنوان مجری اصلی، برنامه «یورو ۲۰۲۰» را ‌ با همان کیفیت همیشگی خودشان اجرا می‌کنند. از آنجایی که تلویزیون به دلیل انتخابات و برنامه‌های ویژه آن با محدودیت استودیو روبه رواست‌، برنامه یورو در همان استودیوی «فوتبال برتر» اجرا می‌شود.

* منظر دوم /محتوا : محتوای استودیویی و محتوای آیتمی برنامه یورو ۲۰۲۰ چیزی فراتر از آنچه ‌ پیش از این در برنامه‌های مشابه دیده بودیم نیست. منتها در اینجا دیگر خبری از رضا جاودانی نیست و محتوای استودیو به دلیل تسلط مناسب مجریان بر فوتبال اروپا به شکلی مناسب و بدون لکنت به مخاطب ارائه می‌شود. در این بخش مثل سایر برنامه‌ها یک کارشناس حضور دارد که بازی را بررسی می‌کند‌، قرار است که بعد از هر بازی به شکل گرافیکی بازی تیم‌ها آنالیز و بررسی شود.

در این بخش ارتباط تصویری با کارشناسان خارجی هم گرفته می‌شود که حضور این کارشناسان هم به شناخت بیشتر مخاطبان از تیم‌ها و آشنایی با سبک بازی آنها کمک می‌کند. محتوای آیتم‌ها هم چندان جدید و خاص نیست که مخاطب را غافلگیر کند. آنچه ‌ تا الان ارائه شده تعدادی آیتم با موضوع معرفی کشورها و تیم‌های شرکت‌کننده بوده، آیتم‌هایی که تلاش دارند با گفتار متن‌های پر طمطراق خودشان را متفاوت جلوه دهند‌ اما در مجموع اطلاعات و ساختار نویی ندارند.

کدخبر: ۳۹۶۱۱۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر