کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۸۲۴۶۰
تاریخ خبر:

آنالیز| کتاب باز در انتهای مسیر

روزنامه هفت صبح| روز گذشته خبر ساخت مسابقه کتابخوانی «دیدی‌نو» با اجرای حمید گلی در شبکه نسیم رسانه‌ای شد. این یعنی شایعه‌ها درباره توقف «کتاب باز» قطعی به‌نظر می‌رسد؛ مگر آن‌که اتفاقی دیگر رخ دهد.
منظر اول| توقف کتاب باز: فروردین امسال بود که شایعه توقف «کتاب باز» رسانه‌ای شد. خیلی زود اما خبری دیگر به گوش رسید که این برنامه تعطیل نمی‌شود و فقط مجری آن یعنی سروش صحت کنار گذاشته خواهد شد. جنجال بالا گرفت و مدیر شبکه نسیم به طور ضمنی حذف صحت را تایید کرد:

« ایشان از سرمایه‌های تلویزیون و سینما هستند و از نظر حضور شخصِ ایشان مشکلی نیست بلکه بحث به لحاظ فرمی و محتوایی است که بررسی‌هایی اتفاق می‌افتد که بتوانیم برنامه را با کیفیت بیشتر و محتوای غنی‌تر تولید کنیم.» نیمه اردیبهشت ماه، رئیس صداوسیما هم گفت:« ما چیزی به نام ممنوع‌الفعالیتی به آن مفهومی که در رسانه‌ها بیان شده است نداریم.» در مصاحبه‌های بعدی مدیر شبکه نسیم هم اشاره‌ای به حذف «کتاب باز» نشد اما حالا و با آماده شدن برنامه جدید به‌نظر می‌رسد، علاقه‌مندان دیگر نباید منتظر فصل جدید آن باشند.

منظر دوم| آغاز دیدی نو: بر اساس نشانه‌ها «کتاب باز» به طور کامل از شبکه نسیم کنار گذاشته شده است؛ مگر آن‌که علاوه بر «دیدی نو» نسیم بخواهد آن برنامه را هم ادامه دهد. عجالتا نوبت به یک مسابقه جدید رسیده با اجرای حمید گلی. مهران میرصالحی تهیه‌کننده این برنامه به ایرنا گفته:«حوزه کتاب و مطالعه، مثل اقیانوسی است که انتهایی ندارد و به دلیل همین گستردگی، جا برای کار زیاد است.

پس هیچ برنامه و برنامه‌سازی نمی‌تواند، جای گروه و برنامه دیگری را تنگ کند. برنامه دیدی نو هم هیچ‌وقت در پی جایگزینی نبوده و نیست و در حد بضاعت خودش تلاش می‌کند در این اقیانوس سهمی داشته باشد.» او درباره بخش‌های مختلف «دیدی نو» هم توضیح داده اما مهم‌ترین بخش گفته‌هایش تاکیدی است که بر عدم حذف «کتاب باز» دارد. به‌زودی همه چیز مشخص می‌شود؛ هم تکلیف «کتاب باز» و هم عیار مسابقه «دیدی نو».

کدخبر: ۴۸۲۴۶۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر