کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۳۵۳۳
تاریخ خبر:

آنالیز | پایان حاشیه‌های فیلم ‌«مست عشق»

روزنامه هفت صبح | چند ماه پیش حاشیه‌ای جدی برای «مست عشق» ساخته حسن فتحی رقم خورد. این فیلم که با همکاری سرمایه‌گذار ایرانی و ترکیه‌ای ساخته شده، به‌موقع آماده نشد و طرف ترک تهدید به پخش نسخه سریالی آن کرد. همزمان با پخش تیزرها‌، اعتراض‌ها بالا گرفت و حالا تهیه‌کننده ایرانی می‌گوید مشکل حل شده.

منظر اول| وضعیت تولید: آنطور که مهران برومند تهیه‌کننده ایرانی «مست عشق» خبر داده: «اختلاف‌نظری که پیرامون میزان سهام مالکیت وجود داشته‌، با کمک‌های وزارت امور خارجه و سرکنسولگری ایران در استانبول حل و فصل شده.» او این را هم گفته که به‌زودی فیلمبرداری سکانس‌های باقی‌مانده «مست عشق» شروع می‌شود و همزمان مراحل فنی فیلم به جریان می‌افتد.

برومند در حالی از فیلمبرداری می‌گوید که حسن فتحی درگیر ساخت سریال خانگی «جیران» است و تا اطلاع ثانوی فرصتی برای کارگردانی «مست عشق» ندارد. ضمن آنکه دو بازیگر اصلی فیلم یعنی شهاب حسینی و پارسا پیروزفر خارج از کشور هستند. با این حساب، نمی‌توان به این زودی منتظر فیلم زندگی شمس و مولانا بود. فعلا خبر خوب همین است که مالکیت «مست عشق» به طرف ایرانی واگذار شده و نگرانی‌ها به‌خاطر مخدوش شدن روایت فیلم از بین رفته است.

‌منظر دوم| وضعیت پخش: مهران برومند وعده داده که «مست عشق» تا پایان سال آماده نمایش خواهد شد. این اتفاق فقط در صورتی رخ می‌دهد که حسن فتحی برای مدتی تولید و کارهای پساتولید «جیران» را رها کند و برای ضبط سکانس‌های باقی‌مانده عازم ترکیه شود. آیا سرمایه‌گذار و پلتفرم پخش‌کننده «جیران» چنین اجازه می‌دهند؟ آیا فتحی می‌تواند همزمان هر دو کار را انجام دهد؟

نکته دیگر اینکه «مست عشق» برای سینما ساخته شده اما وقتی سرمایه‌گذار ترک تهدید به پخش نسخه سریالی آن کرد، این سوال پیش آمد که چرا سرمایه‌گذار ایرانی آن را از طریق پلتفرم‌ها منتشر نمی‌کند؟ در شرایطی که آینده سینماها مبهم است و بازار وی‌او‌دی‌ها داغ داغ شده‌، سازندگان «مست عشق» می‌توانند به این امکان هم فکر کنند. به‌ویژه آنکه راش‌های گرفته شده بیش از ظرفیت یک فیلم سینمایی است‌.

کدخبر: ۴۱۳۵۳۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر