کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۵۲۵۴
تاریخ خبر:

آنالیز | مسابقه استعدادیابی ستاره‌ساز

روزنامه هفت صبح | فصل دوم مسابقه استعدادیابی ستاره‌ساز دوشنبه‌شب با پخش آخرین مرحله از رقابت فینال به پایان رسید. اما اعلام نتایج و معرفی نفر برگزیده به برنامه ویژه‌ای که قرار است جمعه روی آنتن برود، موکول شد. این فصل با تغیراتی نسبت به فصل دوم روی آنتن رفت که در ادامه مروری گذرا بر آن داریم.

* منظر اول / اجرا:در فصل دو به دلیل شرایط ویژه کرونا برنامه بدون حضور تماشاگران برگزار شد. اما مهمترین تغییری که در فصل دوم شاهد آن بودیم، کنار رفتن محمدرضا احمدی از اجرای برنامه و جایگزین شدن حسین اسدی که پیش از این مخاطبان او را به‌عنوان مجری در برنامه سیاسی «بدون توقف» دیده بودند. او برخلاف خیلی از مجری‌های جدید تلویزیون به لحاظ تیپ و ظاهر استاندارهای لازم را دارد، اما برخلاف تیپ و ظاهرش، اجرای استانداردی ندارد.

او به‌عنوان مجری یک شو استعدادیابی هیچگاه در طول اجرای چهل و چند قسمت این برنامه نتوانست شور و هیجان لازم را ایجاد کند. او هرچند حضور کمی در برنامه داشت، اما همان چند دقیقه را هم آنقدر خشک و رسمی اجرا می‌کرد که مخاطب احساس می‌کرد پای یک برنامه جدی نشسته است. اسدی در واقع بیش از آنکه فکر یک اجرای خوب و صمیمی باشد، بیشتر به فکر استایل و تیپش بود و همین هم موجب شده بود تا در لحظاتی که جلوی دوربین است بین مخاطب و برنامه فاصله بیاندازد.

* منظر دورم / گزارش: در فصل اول محمدرضا احمدی علاوه بر اجرا، کار گزارش چالش‌ها را هم انجام می‌داد. ویژگی مهم او این بود که آنالیز درستی نسبت به برنامه داشت و هر چالش را متناسب با حال و هوایش گزارش می‌کرد و کاملا سبک و سیاق گزارش‌هایش در این مسابقه با گزارش‌های فوتبالش متفاوت بود. در فصل دو وظیفه او بین حسین اسدی و عباس قانع تقسیم شده بود. اسدی اجرا را برعهده داشت و قانع هم کار گزارش چالش‌ها را انجام می‌داد.

عباس قانع برخلاف احمدی آنالیز درستی از این برنامه نداشت و چالش‌های «ستاره‌ساز» را با همان شدت و حدت گزارش‌های فوتبالی‌اش انجام می‌داد. او همان اشتباهات گزارش‌های فوتبالی‌اش را در اینجا هم مرتکب شد و به همین دلیل در خیلی از مواقع به‌جای اینکه مکمل هیجان چالش‌ها باشد مخل اعصاب مخاطب شده بود. او هنوز نمی‌ داندکه باید کجا و چقدر برای یک موقعیت مایه بگذارد و همه لحظات را با هیجان بالا و البته کاذب گزارش می‌کند.

کدخبر: ۳۹۵۲۵۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر