کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۷۶۳۱
تاریخ خبر:

آنالیز | قسمت هجدهم سریال یاور چطور بود؟

روزنامه هفت صبح | داستان سریال «یاور» در قسمت هجدهم به اینجا رسید که زن دوم جمال پی زندگی خود می‌رود. او پیش از عملی کردن این تصمیم پیش یاور می‌آید تا حقایقی درباره پسر به پدر بگوید. در این قسمت شاهد یک دیالوگ شعاری بودیم و یک واکنش کنایی.

* منظر اول، دیالوگ یاور| تا حالا چند بار درباره دیالوگ‌های شعاری سریال «یاور» نوشته‌ایم. عمده این دیالوگ‌ها از زبان شخصیت یاور (داریوش ارجمند) شنیده شده است. در قسمت هجدهم هم این اتفاق رخ داد. پریوش (فقیهه سلطانی) پیش یاور می‌آید. او مدتی زن دوم جمال ( محمد حاتمی) بوده و حالا پیش یاور می‌آید تا بگوید از زندگی پسر او بیرون رفته است. پریوش ابتدا یک لیوان آب طلب می‌کند و می‌گوید چون بیمار است، مجوز خوردن دارو را دارد.

پریوش با لیوان آب کنار پنجره می‌رود و یاور داد می‌زند که درست است مجوز روزه‌خواری داری اما نمی‌توانی نمایش روزه‌خواری راه بیندازی. اصل حرف درست است اما این حرف مهم نه در دیالوگ و نه در اجرای صحنه‌، باورپذیر نشده بود. سریال «یاور» بعد از چند قسمت به ماه رمضان هم اشاره کرد و داستانش دراین ماه می‌گذرد. با این حال وقتی مفهوم به خوبی دراماتیزه نشده باشد‌،‌ نتیجه ای که به‌دست می‌آید غیرجذاب است.

* منظر دوم، شخصیت پریوش| در قسمت هجدهم یک اتفاق مهم رخ داد و آن حذف شخصیت پریوش با بازی فقیهه سلطانی است. حضور او بخشی از درام سریال «یاور» را پیش می‌برد. وقتی او پیش یاور رفت تا از رابطه‌اش با جمال بگوید‌، ابتدا مخاطب گمان می‌کرد پای تهدید در میان است. پریوش اما از زندگی جمال رفت تا احتمالا مخاطب‌، به وجدان او احسنت بگوید و نتیجه‌ای اخلاقی بگیرد. با این حال برخی مخاطبان می‌گویند حضور این شخصیت از اساس برای چه بود؟

کدام درس اخلاقی را می‌خواست درباره ازدواج و رابطه درست و … مطرح کند؟ حذف شخصیت پریوش با واکنش کنایی بازیگر هم مواجه شد. فقیهه سلطانی در صفحه اینستاگرام خود کنایه زده که «خودم هم به سریال نقد دارم و هر چه بگویید حق دارید. »در نهایت هم گفته «حالا فهمیدید چرا سریال بازی نمی‌کنم؟» سلطانی از تلاش خود برای جذاب شدن نقش هم گفته اما در عین حال اشاره کرده وضعیت سریال‌های تلویزیونی خوب نیست.

کدخبر: ۳۸۷۶۳۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر