کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۲۹۹۲
تاریخ خبر:

آنالیز| عملکرد پیمان طالبی مجری برنامه طبیب

روزنامه هفت صبح| بعد از پخش مصاحبه رونالدو درباره رژیم صهیونیستی، صحبت‌های کارشناس برنامه «طبیب» جنجالی‌ترین اتفاق این روزهای تلویزیون است. او می‌گوید توصیه به ترک نماز نکرده و به بیمارانی که از درد زانو رنج می‌برند، توصیه کرده از صندلی استفاده کنند.
منظر اول: ضعف مجری| بعد از انتشار بریده صحبت‌های کارشناس برنامه «طبیب»، واکنش‌ها در فضای مجازی بالا گرفت. کارشناس تاکید می‌کند که ابتدای برنامه به‌طور شفاف حرف زده و این ویدئو، در برگیرنده منظور واقعی او درباره نماز نیست.

فارغ از قضاوت درباره گفته‌های کارشناس، آنچه محل انتقاد است، اینکه پیمان طالبی مجری برنامه «طبیب» باید رندی می‌کرد و حواسش جمع می‌بود. او به قدر کافی تجربه دارد و می‌داند هر وقت صحبت‌های شائبه‌برانگیز به میان می‌آید، لازم است مجری ورود کند و توضیح دهد. طالبی اما این بار چنین نکرد و منظور «واقعی» کارشناس را شرح نداد. این یک امر اثبات شده است که با گسترش فضای مجازی، خیلی‌ها برنامه‌های تلویزیون را به طول کامل نمی‌بینند و به بریده آن اکتفا می‌کنند. پس، وظیفه مجری است که از مباحثی اینچنین، عبور نکند.

منظر دوم: سابقه مجری| چه بسا، پیمان طالبی در لحظه گمان کرده که ادامه بحث با کارشناس برنامه، به صلاح نیست و تصمیم به سکوت گرفته است. از مجری با سابقه‌ای چون او اما چنین تصمیمی پذیرفتنی نیست. طالبی بر کار خود تسلط دارد و می‌توانست اختیار عمل را دست بگیرد و بدون طرح پرسشی دیگر درباره موضوع نماز، خودش رو به دوربین حرف بزند .

و بگوید توصیه کارشناس به کسانی است که آرتروز دارند. در این شرایط، کارشناس هم با او همراه می‌شد و اگر چنین نمی‌کرد، «دیگران» سهمی در این ماجرا نداشتند. کسانی که طالبی را می‌شناسند می‌دانند او گوینده مسلط رادیو است و بارها با مسئولان مختلف مصاحبه‌هایی چالشی داشته. در تلویزیون هم بارها در مقام مجری مقابل دوربین برنامه‌های زنده قرار گرفته. پس؛ او و مجریانی چون او نباید در اتفاقات مشابه دنبال توجیه و بهانه باشند.

کدخبر: ۴۶۲۹۹۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر