کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۹۴۵۴
تاریخ خبر:

آنالیز| علیرضا افتخاری روی صندلی اجرا

روزنامه هفت صبح | روز گذشته خبرگزاری مهر از تجربه جدید علیرضا افتخاری، خواننده مطرح کشورمان خبر داد و نوشت قرار است او اجرای یک برنامه موسیقایی را برعهده بگیرد. آیا افتخاری مناسب اجرا است؟ او می‌تواند از پس این تجربه سخت برآید؟
‌منظر اول| چالش‌های اجرا: در سال‌های اخیر چهره‌های زیادی از حوزه بازیگری سراغ اجرا رفته‌اند. آرام آرام خواننده‌ها هم پا در این مسیر می‌گذارند؛ مثل فرزاد فرزین و بنیامین بهادری. تازه‌ترین خواننده‌ای که قرار است روی صندلی اجرا بنشیند علیرضا افتخاری است. با این تفاوت که برنامه او در حوزه موسیقی سنتی است و به تخصص خود افتخاری ارتباط دارد. این برنامه برای یکی از پلتفرم‌ها تولید می‌شود و جزئیات بیشتری درباره آن رسانه‌ای نشده است.

عجالتا آن چه اهمیت دارد این مسئله است که آیا علیرضا افتخاری از پس اجرای یک برنامه برمی‌آید؟ بر اساس نشانه‌ها پاسخ منفی است. او هر وقت به عنوان مهمان در برنامه‌ها حاضر شده نشان داده تسلطی کامل بر گفته‌های خود ندارد. به این معنا که از این شاخه به آن شاخه می‌رود و قادر به کنترل زمان نیست. بیش از حد گرفتار احساسات می‌شود و این‌ها یعنی فاکتورهای منفی برای یک مجری.

منظر دوم| فرجام اجرا: شکست فرزاد فرزین و عدم رسیدن بنیامین بهادری به جایگاه مطلوب در اجرا، مهم‌ترین زنگ خطر برای علیرضا افتخاری است. تازه این دو خواننده مخاطب خاص خود در میان طیف جوانان را دارند و حاشیه یک دهه اخیر افتخاری را از سر نگذرانده‌اند. معتقدیم در حق علیرضا افتخاری بعد از در آغوش گرفتن رئیس‌جمهور وقت اجحاف شد. با این حال نمی‌توان کتمان کرد هنوز عده‌ای مترصد فرصتی برای عیب‌جویی از افتخاری هستند.

این خواننده در سال‌های اخیر، آن حاشیه سنگین را از خود دور کرده و چه بهتر که حالا در فضایی آرام به خلق آثار موسیقایی بپردازد. خاصه آن که موسیقی سنتی ما در این روزها بیش از هر زمان دیگر نیازمند تولید آثار خوب است. علاوه بر این‌ها اگر علیرضا افتخاری در حوزه اجرا ناکام باشد (که شکست او محتمل‌تر از موفقیت اوست) بر جایگاه موسیقایی خود خدشه می‌اندازد.

کدخبر: ۳۹۹۴۵۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر