کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۲۳۹۲
تاریخ خبر:

آنالیز | عشق و عاشقی به سبک گاندو و افرا

روزنامه هفت صبح | جمعه شب سریال‌های شبکه یک و سه، دارای یک ویژگی مشترک بودند. در هر دو سریال سکانس‌هایی وجود داشت که قرار بود عشق را به نمایش بگذارند. هر کدام از سریال‌های افرا و گاندو به شیوه‌ای منحصر به فرد این کار را انجام دادند!
منظر اول: افرا | الان بیش از یک هفته است که از پخش سریال « افرا» می‌گذرد. سریالی که محور اصلی درامش را رابطه دو جوان دانشجو به نام‌های «پیمان» و «مائده» با بازی محمد صادقی و سارا باقری شکل می‌دهد.

آنها در دانشگاه با هم دوست شده‌اند و بدون اطلاع خانواده‌هایشان با یکدیگر وارد رابطه شده و قرار ازدواج گذاشته‌اند. مائده دختر یک خانواده متمول است اما پیمان از خانواده‌ای متوسط، نه تا جایی که برادرش برای پدر مائده کار می‌کند. به همین خاطر‌، آن‌ها با این ازدواج موافق نیستند. در قسمت اخیر مائده ناخوش شده و در درمانگاه بستری است. پیمان پیش او می‌رود و گله می‌کند که چرا جواب تلفن‌هایش را نمی‌دهد. مائده لقمه‌ای برای او می‌گیرد و درحالی که هر دو به هم نگاه می‌کنند، پیمان گازی محکم به لقمه آماده شده توسط معشوق می‌زند!

منظر دوم: گاندو | کمی پیش از سریال شبکه یک‌، در شبکه سه شاهد پخش «گاندو ۲» بودیم که آرام آرام رو به پایان است. اگر بیننده این سریال امنیتی بوده باشید می‌دانید که محمد (مامور امنیتی با بازی وحید رهبانی) و همسرش عطیه (سوگل طهماسبی) آرزوی فرزند دارند. حالا خواسته آن‌ها برآورده شده است و عطیه با خوشحالی فیلم سونوگرافی را برای او پخش می‌کند. محمد با ذوق به جنین نگاه می‌کند و همسرش لبخندی بر لب دارد.

بین آن‌ها چند دیالوگ برقرار می‌شود اما خب به حکم قانون تلویزیون‌، محمد فقط می‌تواند از طریق کلام محبت خود را منتقل کند. محمد نگاهی به همسر می‌اندازد؛ از جا بلند می‌شود و عروسکی که روی میز تلویزیون گذاشته است را بغل می‌کند و به اتاق می‌رود. عطیه هم لبخند زنان همسر را تماشا می‌کند.

کدخبر: ۴۱۲۳۹۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1560792541

    بالاخره عشق را یا باید بصورت گرده افشانی یا بصورت لقمه نشان داد