کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۲۱۷۵
تاریخ خبر:

آنالیز | شوخی ممیزی با سید‌جواد هاشمی و زخم کاری

روزنامه هفت صبح | انتشار سکانس حضور سیدجواد هاشمی در استخر، زمینه شوخی‌هایی با این بازیگر را فراهم کرد. می‌دانید که هاشمی در قسمت دوازدهم سریال زخم کاری نقش مردی به نام دستمالچی را بازی می‌کند که شخصیتی منفی است. حالا برنامه ممیزی هم با هاشمی شوخی کرده.

منظر اول: محتوا | ممیزی نام برنامه‌ای است که از دو سال پیش در سامانه فیلیمو قرار گرفت. وحید آقاپور نقش ممیز (ملقب به استاد) را برعهده دارد و حامد جوادزاده نقش خواننده‌ها و کارگردانان. این هفته، جوادزاده در قامت محمد حسین مهدویان قرار گرفت و پیش ممیز رفت. اگر بیننده برنامه باشید می‌دانید که استاد، در غالب قسمت‌ها از سید جواد هاشمی به عنوان بازیگر تراز یاد می‌کند.

او در قسمت اخیر، ناراحت است و به کاراکتر مهدویان می‌گوید:«دشمن شادم کردی! دیگه چجوری از سید جواد نام ببرم» این قسمت ممیزی بعد از چند هفته افت، بازگشت برنامه به روزهای اوج است. ممیزی به خاطر شوخی‌های نیش دار و البته ظریف خود موفق بوده که در این قسمت شاهد شوخی‌هایی این چنین بودیم. استاد با بغض به کارگردان می‌گوید:« چرا سید رو لخت کردی؟ این همه فیلم جنگی ساختی بهش نقش ندادی …»

منظر دوم: ساختار | پیش‌تر درباره بازی وحید آقاپور نوشتیم و گفتیم چه کار سختی برای اجرای ممیزی دارد. استاد، مجموعه‌ای از آدم‌های واقعی است که همه ویژگی‌های مدیریتی‌شان را در قالب یک شخصیت جمع و ارائه کرده است. نویسنده‌ها متن‌هایی دقیق با شوخی‌های اصولی می‌نویسند وآقاپور به‌خوبی آن‌ها را اجرا می‌کند.

حامد جوادزاده به عنوان بازیگر مقابل و کارگردان برنامه ممیزی هم تاثیری بسزا در این موفقیت دارد. در قسمت اخیر که به شوخی با سید جواد هاشمی و سریال زخم کاری اختصاص دارد، یک سکانس جایگزین به جای استخر، به خواست استاد بازسازی شده است. دراین سکانس هاشمی در مسجد است و جواد عزتی پیش او می‌رود. همه چیز در این سکانس تبدیل به ارزش می‌شود. نتیجه‌ای که به‌دست می‌آید هم خنده ایجاد می‌کند و هم به مخاطب می‌گوید باید بین نقش و بازیگر تفاوت قائل بود.

کدخبر: ۴۱۲۱۷۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر