کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۱۴۷۷
تاریخ خبر:

آنالیز | شروع سریال کمدی نیسان آبی

روزنامه هفت صبح | قسمت اول سریال نیسان آبی هفته پیش نخستین قسمت از سریال کمدی نیسان آبی توزیع شد. این سریال را منوچهر هادی براساس فیلمنامه سعید دولتخانی و سعید هوشیار و به تهیه‌کنندگی احسان ظلی‌پور ساخته است.
منظر اول: محتوا | شوخی با دهه شصت،برای مردم آن نسل همچنان دارای جذابیت است.بخشی از داستان قسمت اول سریال نیسان آبی در همین فضا می‌گذرد. بر اساس کامنت‌ها این بخش توانسته رضایت غالب مخاطبان را به‌دست بیاورد و همین نشان می‌دهد سازندگان مصافی خوب با قصه داشته‌اند.

داستان سریال با رفاقت جمشید و رضا (حسین یاری و مهران غفوریان) از کودکی شروع می‌شود و به سال ۹۶ می‌رسد. نویسندگان از این فاصله زمانی برای رفت و برگشت و نمایش دوره‌های مختلف زندگی شخصیت‌های اصلی سریال بهره برده‌اند. به همین خاطر مثلا بعد از روایت زندگی کنونی آن‌ها،سکانسی از شیطنت شان در دوران مدرسه دیده می‌شود. عشق وافر جمشید به جمشید هاشم‌پور دیگر ابزاری است که سازندگان نیسان آبی می‌توانند با آن شوخی کنند و از مخاطب خنده بگیرند.همانطور که در قسمت اول، این امکان به کمک آن‌ها آمد.

منظر دوم: ساختار| فضای باورپذیر دهه شصت به همراه تیپ مهران غفوریان و حسین یاری از امتیازهای ساختاری قسمت اول نیسان آبی است. بخش عمده ایجاد خنده به خاطر همین فضا، تیپ‌ها و شوخی‌هایی است که در سریال شکل گرفت. غفوریان به اندازه کافی از ملاحت خود به شخصیت افزوده و گرفتار اغراق نشده.یاری هم بعد از مدت‌ها وارد جلد یک شخصیت غیر جدی شده و به‌خوبی از پس آن برآمده.

بازی یکتا ناصر و بهناز جعفری در نقش دو خواهر که به ازدواج جمشید و رضا درمی‌آیند هم منطبق با تعریفی است که سازندگان سریال داشته‌اند. کاراکتر سیروس همتی اما بیش از اندازه فانتزی است و بازیگر هم در کنترل اندازه آن موفق عمل نکرده.در قسمت اول نیسان آبی شاهد شوخی با سکانس فیلم ابد و یک روز و موسیقی فیلم قیصر بودیم. کارگردان می‌توانست اجرای بهتری داشته باشد و از آن‌ها برای خلق لحظات مفرح بهره ببرد.

کدخبر: ۴۲۱۴۷۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر