کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۱۸۰۰
تاریخ خبر:

آنالیز | شروع برنامه گفت‌وگو محور ‌رخ به رخ

روزنامه هفت صبح | برنامه گفت‌وگو محور رخ به رخ بعد از چند هفته سر‌وصدا سرانجام از شامگاه جمعه سی‌ام مهرماه با اجرای امیر‌علی دانایی روی آنتن رفت. برنامه‌ای که در آن سعی شده بود با طراحی و اجرای متفاوت، مخاطب با مهمان برنامه رودررو شود، تلاشی که البته تا حد زیادی نتیجه داده بود ومخاطبان بعد از مدت‌ها برنامه‌ای متفاوت آن هم از قاب شبکه دو می‌دیدند.

‌منظر اول| ساختار برنامه: «رخ به رخ» یک برنامه گفت‌و‌گو محور است اما طراحی آن به گونه‌ای انجام شده که مخاطب در موقعیت‌های مختلف با مهمان برنامه مواجه شود. موقعیت‌هایی که موجب می‌شود تا وجه دیگری از مهمان برای بیننده عیان شود. در این برنامه مجری بعد از معرفی مهمانانش در چند موقعیت متفاوت با او رودررو می‌شود. یکی از این موقعیت‌ها، جایی است که کارگردان بخشی از پشت صحنه را هم وارد اصل ماجرا کرده و مجری با مهمانش در حالیکه در حال گریم شدن برای حضور در استودیو است گپ و گفت می‌کند.

در گام بعد مجری همراه با مهمان در موقعیت اصلی قرار می‌گیرد. در این موقعیت آنها روبه‌روی یکدیگر پشت میزی که طراحی خاصی دارد می‌نشینند و به گفت‌وگو ادامه می‌دهند. حضور در یک اتاقک برای اجرای استندآپ بخش دیگر این برنامه است. قرار گرفتن جلوی آینه و پاسخ به یکسری سوالات ذهنی بخش دیگری از این تاک شو است.

منظر دوم| محتوای برنامه: ‌برای هر بخش سعی شده تا سوالات مخصوص با حال و هوای آن موقعیت طراحی شود. امیر‌علی دانایی هم تلاشش بر این است تا متناسب با موقعیت‌های متفاوت به لحن و کلامش آهنگ هم‌وزن با آن موقعیت را بدهد. او در این مسیر موفق عمل می‌کند به نحوی که مهمان در همان گام اول که روبه‌روی آینه گریم نشسته با سوالات خودمانی مجری مواجه می‌شود و پا به فضای برنامه می‌گذارد.

در گام‌های بعدی‌، به خصوص در بخش گفت‌وگوی رودررو این فضای صمیمی پررنگ‌تر می‌شود تا جایی‌که مهمان آمادگی حضور در دو بخش بعدی یعنی استندآپ و گفت‌وگوی ذهنی جلوی آینه را پیدا می‌کند. تنها نقطه تاریک البته همان گفت‌وگو جلوی آینه است که در قسمت حسن ریوندی کمی تصنعی از کار درآمده بود. درنهایت بخش پایانی و گپ و گفت پشت میز یک کافی شاپ هم با توجه به طراحی انجام شده و درگیر کردن مهمان با یکسری وسایلی که روی میز قرار گرفته، جمع بندی مصاحبه به خوبی سر و شکل می‌گیرد.

کدخبر: ۴۲۱۸۰۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر