کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۵۱۸۵
تاریخ خبر:

آنالیز| سریال پلاک ۲ از شبکه دو

روزنامه هفت صبح | شبکه دو از ابتدای هفته یک مجوعه نمایشی دیگر را به نام «پلاک ۲» در کنداکتور خود قرار داد. حالا این شبکه علاوه بر «از سرنوشت ۴» که در باکس اصلی پخش می‌شود، دو سریال دیگر هم در باکس غیر اصلی دارد. «خانه پرتقالی» عصرها و «پلاک ۲» ساعت ۲۳ روی آنتن می‌رود.

منظر اول: محتوا | در خبر مربوط به«پلاک ۲» اینطور آمده که «این سریال با محوریت هوش هیجانی و اجتماعی، نمایشی از چالش‌های یک زوج جوان در ابتدای مسیر زندگی است. این سریال نمایشی و سرگرم‌کننده با هدف آموزش و رشد مهارت‌های فردی و اجتماعی تهیه شده است.» با گذشت دو قسمت اول می‌توان نتیجه گرفت که «پلاک ۲» از پس هدف خود برنخواهد آمد.

واقعیت این است که چنین تلاش‌هایی به ثمر نمی‌رسد. یا لااقل میزان اثرگذاری‌های آنها شامل جمع معدودی می‌شود. حتما برخی چالش‌های زوج‌ها بر سر مسائل کوچک است اما کیست که نداند ریشه درگیری‌ها ناشی از معضلات بزرگتر می‌شود. واقعا مسئله زوج‌ها این است که سطل آشغال را کجا بگذارند؟ «پلاک ۲» سطح مشکلات را پایین آورده و در یک دنیای خوش و رنگ و لعاب سیر می‌کند. عدم انطباق موضوعات با دغدغه خانواده‌ها ضربه اصلی را به این سریال خواهد زد.

منظر دوم : ساختار | «پلاک ۲» در یک لوکیشن ثابت می‌گذرد و کیمیا گیلانی و محمد پوراکبر بازیگران اصلی آن هستند. قرار است در قسمت‌های بعد بازیگرانی به عنوان مهمان در این مجموعه حاضر شوند. زوجین بر سر یک موضوع دچار مشکل می‌شوند؛ ‌ حین عصبانیت، صحنه قرمز می‌شود و صدای خطر (که از سریال کره‌ای بازی مرکب عاریت گرفته شده) به گوش می‌رسد.

صدایی خارج از کادر (در مقام مشاور خانواده) توصیه‌هایی به زوجین دارد و بعد از آن زندگی شیرین می‌شود. با تغییر لحن و رفتار آنها نوبت به رنگ سبز می‌رسد. رنگ زرد هم جایی در این کنش و واکنش دارد. این تمهیدات نمی‌تواند «پلاک ۲» را نجات دهد چرا که اساسا گوش مخاطب از این حرف‌ها پر است و بارها آنها را شنیده؛ چه در قالب برنامه‌های گفت‌و‌گو محور و چه آیتم‌های نمایشی.

کدخبر: ۴۵۵۱۸۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر