کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۲۲۵۰
تاریخ خبر:

آنالیز| سریال بعد از آزادی به کارگردانی باشه‌آهنگر

روزنامه هفت صبح | سال پیش شایعه شد بعد از آزادی اجازه پخش به‌دست نیاورده و این سریال نیازمند اصلاحات است. سازندگان اما واکنشی به این شایعه نداشتند تا این‌که پخش آن از ابتدای هفته در شبکه یک شروع شد. بعد از آزادی را محمدعلی باشه‌آهنگر کارگردانی کرده است که کارگردانی موفق در سینماست.

منظر اول: محتوا
بارها گفته‌ایم شرط مهم موفقیت یک سریال، روایت داستانی جذاب و بدون لکنت است. طبعا مسائلی مثل بازیگری، تدوین، کارگردانی و… وقتی در خدمت یک داستان خوب قرار بگیرند، نتیجه‌ای موفق حاصل می‌شود. بعد از آزادی در دو قسمت ابتدایی داستانی پرکشش داشته. قصه درباره دو رفیق است که برای نجات کارخانه محصولات غذایی خود دست به‌هر کاری می‌زنند.

این داستان به مسائل خانوادگی گره خورده است و شاخ و برگ آن خیلی‌زود خود را نشان داده. اگر بعد از آزادی با همین شیب پیش برود، نامش به‌زودی سر زبان‌ها می‌افتد. قسمت‌های نخست سریال به‌اندازه کافی داستان و نقطه اوج داشته و مخاطب را با خود همراه کرده. ورود به حوزه‌ای که کمتر به آن توجه شده، دیگر امتیازی است که می‌تواند به کمک سریال بیاید. این‌که مخاطب از خود بپرسد ادامه داستان چه می‌شود، یعنی سریال در نقطه شروع کاری را که باید کرده.

منظر دوم: ساختار
محمدعلی باشه‌آهنگر کارگردانی است که بارها نشان داده می‌تواند یک داستان را تبدیل به اثری همراهی‌برانگیز کند. او در بعد از آزادی هم چنین کرده و بخشی از موفقیت سریال، پرهیز از اضافه‌گویی و نماهای کش‌دار است. آهنگر از بازیگران هم بازی‌های خوبی گرفته. اصغر همت، رضا داوودنژاد، اندیشه فولادوند، خسرو شهراز، سام کبودوند و… بازیگرانی هستند که مخاطب بازی آن‌ها در قسمت‌های ابتدایی را دیده و پی به وجهی دیگر از آن‌ها برده است.

در این میان بازی فولادوند یادآور همان شخصیت‌های آرام و نگران است. او در این سریال هم با طمانینه صحبت می‌کند و صدایش از ته‌گلو بیرون می‌آید… تنوع لوکیشن به همراه سکانس تعقیب و گریز در قسمت اول دیگر امتیازهای بعد از آزادی محسوب می‌شود. سریال باشه‌آهنگر بدون ایراد نیست اما در دو قسمت نخست، وجوه مثبت آن می‌چربد.

کدخبر: ۴۳۲۲۵۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر