کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۶۱۴۳
تاریخ خبر:

آنالیز | ریتم خسته‌کننده فوتبال برتر

روزنامه هفت صبح | در روزهای نخست که فوتبال برتر روی آنتن رفت، کند بودن آن مورد انتقاد قرار داشت. چنین ایرادی برای یک برنامه نوپا می‌تواند طبیعی باشد اما حالا و با‌گذشت مدتی طولانی، چنین ضعفی غیر‌قابل پذیرش است.
منظر اول: موارد اضافه | برنامه فوتبال برتر با تیزری از اتفاقات مهم برنامه شروع می‌شود. این تیزر اما شمایی کلی از آنچه قرار است روی آنتن زنده رخ بدهد، نمی‌دهد و بیشتر به حرف مربیان در نشست خبری، اعتراض هواداران و… اختصاص دارد. بعد از آن محمد‌حسین میثاقی نتایج مسابقات لیگ که روی ویدئووال قرار گرفته است را مرور می‌کند و شرحی از فضای کلی مسابقات و شرایط تیم‌ها می‌دهد.

این الگو برای سال‌های پیش مناسب بود اما حالا و با وجود رسانه‌های آنلاین کمتر کسی است که از نتایج مسابقات بی‌اطلاع باشد. مقدمه برنامه ۱۰ دقیقه طول می‌کشد و بعد از آن بخش اصلی که معمولا گفت‌و‌گو با مهمان است، شروع می‌شود. پخش خلاصه بازی‌ها دیگر عاملی است که فوتبال برتر را کش‌دار و خسته‌کننده می‌کند. حالا دوره پخش هایلات مسابقات گذشته و کسی فوتبال برتر را برای این آپشن، دنبال نمی‌کند.

منظر دوم: مباحث کش‌دار | نه فقط فوتبال برتر، که همه برنامه‌های فوتبالی تلویزیون می‌دانند برگ برنده آن‌ها رفتن سراغ پرونده‌های ویژه است. مثلا همین ماجرای حذف تیم‌های ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا، سوژه مهمی است که باید دستمایه یک پرونده ویژه شود. فوتبال برتر چنین کرد اما به دلیل عدم مدیریت زمان، مباحث کش‌دار و خسته‌کننده شد. در حالی‌که اگر در این برنامه چند آیتم مرتبط وجود داشت و مهمان‌ها ملزم به صحبت مختصر و مفید می‌شدند، چنین اتفاقی رخ نمی‌داد.

در این صورت می‌شد به وضعیت باشگاه تراکتور، ماجرای شکایت باشگاه‌های فولاد و مس رفسنجان از استقلال تهران به‌خاطر مسئله سرباز بودن بازیکن‌های این تیم، مشکلات شاهین بوشهر و… پرداخت. محمد‌حسین میثاقی مدام از همکاران می‌خواهد صدای موسیقی را بالا ببرند، سعی می‌کند انرژیک حرف بزند اما با این شیوه‌ها نشاط به فوتبال برتر بازنمی‌گردد. مخاطب تحمل همراهی با یک برنامه چهار ساعت و نیمه را ندارد.

کدخبر: ۴۳۶۱۴۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر