کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۰۰۴۹۲
تاریخ خبر:

آنالیز| بازی سجاد بابایی در سریال سقوط

روزنامه هفت صبح| سجاد بابایی بازیگر جوانی است که در سریال «سقوط» به کارگردانی سجاد پهلوان‌زاده نقش ژاکان را بازی می‌کند. دستاورد او از این تجربه چیست؟

منظر اول| پیش از داعش
داستان قسمت اول سریال «سقوط» با محوریت شخصیت ژاکان گذشت. او همسر خود (آیسان با بازی الناز ملک) را به سفر ترکیه می‌برد و طبق یک نقشه او را با زندگی جدیدشان یعنی عضویت در گروهک داعش آشنا می‌کند. در بخش اول داستان، بابایی نقش مردی عاشق‌پیشه را بازی می‌کند که همه تلاش او در جهت خوشحال کردن همسرش است.

این بازیگر در نمایش این دست احساسات موفق عمل کرد و در عین حال برای رفتارهای مرموز خود توجیهی قابل‌قبول داشت. علاوه بر این، صحبت با لهجه کردی امتیاز دیگر بابایی در قسمت اول «سقوط» است. این بازیگر پیش‌تر با سریال «خسوف» توانایی خود را نشان داده بود که از قضا نقش یک جوان عاشق‌پیشه را بازی می‌کرد. بابایی در فیلم «مرد بازنده» محمد‌حسین مهدویان توانست رضایت این کارگردان را به‌دست آورد و در «سقوط» نقشی پررنگ‌تر به او رسید. می‌دانید که مهدویان مشاور سجاد پهلوان‌زاده در این سریال است.

منظر دوم| پس از داعش
چالش اصلی سجاد بابایی در قسمت دوم «سقوط» شکل گرفت. مخاطب از جایی با او آشنا شد که مدتی از همکاری‌اش با داعش می‌گذرد و با نام ابوعاصم زندگی تازه‌ای شروع کرده است. علاوه بر تغییر چهره، به وضوح می‌شد تغییر عقیده شخصیت را در بازی بابایی دید؛ او این کار را هم با نوع بیان و هم شیوه نگاه و البته رفتارهای آرام‌ خود انجام داد.

همسر او از این همه تغییر دچار ترس و حیرت بود و همین احساس به مخاطب دست داد. این یعنی بازیگر و کارگردان در ارائه شخصیت موفق عمل کرده‌اند. اطلاع دارید که شخصیت ابوعاصم یا همان ژاکان در سریال «سقوط» کشته شده و اگر بابایی در سریال حضور داشته باشد، مربوط به صحنه‌های فلاش‌بک است. عجالتا این بازیگر تا همین‌جا بهره‌ای که باید را از «سقوط» ‌‌برده ‌‌و یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌هایش را در کارنامه خود ثبت کرده است.

کدخبر: ۵۰۰۴۹۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر