کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۹۴۵۴
تاریخ خبر:

آنالیز|‌ برنامه کافی شات از شبکه نسیم

روزنامه هفت صبح | شبکه نسیم به‌تازگی پخش برنامه جدید خود به نام «کافی شات» را آغاز کرده است. این برنامه قصد دارد با زبان کمدی سراغ موضوعات مختلف اجتماعی برود.
‌منظر اول| محتوا : در هر قسمت از برنامه «کافی شات» با موضوعات مختلف شوخی می‌شود. بعد از پلاتوی ابتدایی مجری، نوبت به بخش‌های مختلف می‌رسد و داستان این گونه روایت می‌شود. سازندگان برای شوخی با مسائل، از تمهید تناقض بهره گرفته‌اند. به این معنی که یک موضوع مهم مثل ازداوج و فرزندآوری سوژه می‌شود اما صحبت از مضرات آن است.

داده‌های مجری و بازیگران، نظرهای منفی است که در فضای مجازی و واقعی درباره پدیده‌های مختلف شنیده می‌شود. مثلا در یک قسمت گفته می‌شود که ازدواج ، انسان را «اسیر» می‌کند، تعهد رنج‌آور می‌آورد و … . این تعارض می‌تواند اسباب لبخند برخی مخاطبان را فراهم کند اما سخت پسندها و کسانی که گوش‌شان از این دست شوخی‌ها پر است، «کافی شات» را برنمی‌تابند. فراموش نکنیم این شیوه شوخی در سال‌های اخیر با رواج استندآپ کمدی گسترش یافته و در برنامه‌های مختلف از جمله «خندوانه» شاهد بوده‌ایم.

‌منظر دوم| ساختار: برنامه در جایی شبیه کافی شاپ تولید می‌شود و دارای بخش‌های مختلفی است؛ از جمله نقد فیلم، ارت گالری ، کلاس موفقیت و …. در هر قسمت یک اتفاق در هر کدام از آیتم‌ها می‌گذرد. مثلا در ارت گالری، استاد نقاشی می‌کشد و مجری معناهای عجیب از آن بیرون می‌کشد. در بخش‌های دیگر صحبت از فال است و خرافه و … .

«کافی شات» ضرباهنگ معقول دارد و هر آیتم در زمانی مناسب تولید می‌شود. بازیگران به‌رغم این که مطرح نیستند عملکرد قابل قبولی دارند و از عهده کاری که به آن‌ها سپرده شده است بر می‌آیند. مجری هم در اجرای استندآپ موفق است و می‌تواند بخشی از مخاطبان را به خنده وادارد. با این حال ایراد اصلی «کافی شات» همانی است که گفتیم: نداشتن ایده نو در طراحی و روایت شوخی‌ها. در پایان هم پشت صحنه پخش می‌شود که خب چنگی به دل نمی‌زند.

کدخبر: ۴۶۹۴۵۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر