کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۰۸۳۷۷
تاریخ خبر:

آموزش سفر با هواپیما

رپورتاژ آگهی| یکی از بهترین تجربه هایی که می توانید در طول زندگی کسب کنید، تجربه سفر با هواپیما است؛ اما این موضوع زمانی می تواند برای شما به عنوان یک تجربه مناسب و خاطره انگیز باشد که ترس از ارتفاع نداشته باشید. با استفاده از وسایل حمل و نقل هوایی می توانید در سریع ترین زمان ممکن و به راحت ترین شکل به مقصد برسید. بسیاری از گردشگران و مسافران که تجربه سفر با لحظه آخر ( lahzeakhar.com ) را داشته اند از امکانات بسیار مناسب آن رضایت کامل دارند.

برای استفاده از تمامی امکانات و خدمات ارائه شده در پروازهای مختلف نیاز است تا آموزش سفر با هواپیما را بیاموزید. با رعایت نکات از لحظه ورود به فرودگاه تا زمانی که به مقصد می رسید، می توانید بدون معطلی و سردرگمی از یک سفر به یاد ماندنی استفاده کنید.

پرواز ۱

مزایا و معایب سفر با هواپیما

با در نظر گرفتن اینکه استفاده از سیستم حمل و نقل هوایی و هواپیما یکی از مناسب ترین و آسان ترین روش های مسافرت است؛ اما سفر با این وسیله حمل و نقل نیز مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد. برخی از مهم ترین مزایای سفر با هواپیما این است که شما در زمان استفاده از این وسایل حمل و نقل می توانید به صورت چشمگیری در زمان سفر صرفه جویی کنید. سفر به برخی از مقاصد فقط از راه هوایی ممکن است. هواپیما این امکان را برای شما فراهم آورده تا بتوانید به دورترین نقاط دنیا نیز سفر داشته باشید.

در هواپیما به هیچ عنوان در ترافیک نخواهید ماند چراکه مسیرهای جاده ها مخصوصاً در تعطیلات و دوران پیک سفر بسیار شلوغ هستند اما در زمان استفاده از سیستم حمل و نقل هوایی خبر از شلوغی و ماندن در ترافیک نیست. بسیاری از سفرها با هواپیما ایمن تر خواهند بود. برای تهیه بلیط هواپیما نیازی نیست تا برای تمامی اعضای خانواده هزینه یکسانی پرداخت کنید. به طور کلی برای تهیه بلیط نوزادان ۹۰ درصد و برای کودکان ۲ تا ۱۲ سال ۵۰ درصد تخفیف وجود دارد.

ذکر این نکته نیز دارای اهمیت است که این موضوع برای تمامی پروازهای هوایی صدق نمی کند. بسیاری از گردشگران و مسافرانی که از لحظه آخر استفاده کرده‌ اند نگرانی در رابطه با تهیه بلیط هواپیما ندارند و تمامی این خدمات به واسطه مجموعه انجام می شود. به منظور قابل تحمل تر بودن کابین هواپیما برای کودکان برخی از ایرلاین ‌ها برنامه های ویژه و متعددی را برای کودکان تعبیه کرده اند. به عنوان مثال برای کودکان هدایایی شامل اسباب بازی و لوازم تحریر توزیع می گردد یا به واسطه بسیاری از خوراکی های جذاب که تزیینات کودکانه دارند لحظات خوبی را برای کودکان به وجود می آورند.

یکی از جذابیت‌های سفر هوایی برخورد پرسنل با مسافران است. از مهم ترین موارد که در زمان استفاده از هواپیما با آن رو به رو می شوید، برخورد محترمانه و مودبانه پرسنل هواپیما است. این برخورد باعث می شود تا خاطره ای مناسب تر در زمان استفاده از وسایل حمل و نقل هوایی داشته باشید؛ اما پیش از استفاده از تمامی امکانات و مزایایی که هواپیما برای سفر دارد، نیاز است تا آموزش سفر با هواپیما را ببینید.

پرواز 2

مراحل سفر با هواپیما

در صورتی که تا به حال از وسایل حمل و نقل هوایی استفاده نکرده ‌اید، امکان دارد تا سوالات و دغدغه های زیادی در رابطه با نکات اولین پرواز با هواپیما داشته باشید. به همین منظور پیشنهاد می شود تا در زمان سفر تا حد ممکن از آوردن وسایل اضافی خودداری کنید. در برخی از سفرهای هوایی محدودیت حمل بار وجود دارد و در صورتی که بار شما از مقدار معین بیشتر باشد، باید مبلغ اضافی را بابت اضافه بار بپردازید.

2 ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور داشته باشید

بسیاری از دغدغه ها و نگرانی ها در رابطه با پروازهای هوایی با استفاده از لحظه آخر برطرف می گردد، نیاز است تا پیش از پرواز چندین ساعت قبل در فرودگاه حضور داشته باشید تا بتوانید قبل از بسته شدن گیت پرواز کارهای لازم و ضروری را انجام دهید. پروازهای داخلی در حدود نیم ساعت تا چهل دقیقه و پروازهای خارجی حدود ۴۰ تا ۴۵ دقیقه قبل از پرواز بسته می شوند.

پرواز 3

گرفتن کارت پرواز

پس از ورود به فرودگاه باید مسیر مربوط به پرواز خود را به واسطه تابلوهای موجود پیدا کنید و اقدام به دریافت کارت پرواز و تحویل چمدان نمایید. در صورتی که لوازمی همراه شما است که محتویات آن باید مورد بررسی قرار بگیرد، بهتر است آن را در قسمت بالای چمدان قرار دهید. این کار باعث می‌شود تا کار سریع تر شود.

پس از دریافت کارت پرواز باید از گیت امنیت عبور کنید. در این قسمت عکس موجود در پاسپورت با چهره شما مطابقت داده می شود و از شما درخواست می شود تا در مقابل دوربین بایستید. پس از این مرحله نیز باید از یک دستگاه بادی اسکن عبور کنید. پس از دریافت کارت پرواز، شماره پرواز وجود دارد که باید با توجه به تابلو اعلانات مسیر پروازی خود را پیدا نمایید.

منتظر باشید تا سوار هواپیما شوید

در این مرحله باید در فضای سالن انتظار بنشینید و منتظر اعلام شماره پرواز باشید. پس از اعلام شماره پرواز باید مستقیماً وارد گیت هواپیما شوید و پس از رویت کارت پرواز به واسطه مهماندار می توانید بر روی صندلی مشخص شده بنشینید. پس از آن برخی نکات پروازی وجود دارند که به واسطه مهماندار به شما گفته خواهد شد.

کلام پایانی

برای استفاده از تمامی امکانات و تجهیزات فرودگاهی نیاز است تا آموزش سفر با هواپیما را ببینید. در این صورت می توانید با صرف زمان کمتری مراحل مربوط به اخذ کارت پرواز و سوار شدن به هواپیما را انجام دهید. نکات بسیار مهمی نیز پیش از پرواز وجود دارند که با رعایت آن ها می توانید از مشکلات و سردرگمی های احتمالی جلوگیری نمایید. به عنوان مثال باید پیش از پرواز از میزان حمل بار مجاز اطلاعات کافی داشته باشید.

کدخبر: ۵۰۸۳۷۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1546414614

    دست شما درد نکنه