کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۱۵۳۳۳
تاریخ خبر:

ویدئو ‌| سپاه یک نفت‌کش خارجی را توقیف کرد

نیروی دریایی ارتش آمریکا در اطلاعیه‌ای مدعی شد که ایران در تنگه هرمز یک نفتکش با پرچم پاناما را توقیف کرده است. ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا که در منطقه مستقر است با انتشار این اطلاعیه مدعی شد که نیروهای سپاه پاسداران ایران این نفتکش با نام Niovi را توقیف کرده‌اند. نیروی دریایی آمریکا همچنین تصاویری از حضور کشتی‌های کوچک گارد در اطراف این نفتکش منتشر کرده است.

هشت اردیبهشت نیز، یک فروند کشتی متخلف با پرچم جزایر مارشال که در خلیج فارس پس از تصادم با شناور ایرانی موجب مفقود و مصدوم شدن چند خدمه ایرانی شده بود، توسط نیروی دریایی ارتش در دریای عمان شناسایی و توقیف شد.کشتی فوق بر خلاف مقررات بین‌المللی مبنی بر کمک به شناور و مصدومان، اقدام به فرار از خلیج فارس کرده بود که بلافاصله پس از درخواست از سوی مرکز تجسس و نجات دریایی (MRCC)، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اقدام به رهگیری، شناسایی و توقیف کشتی ناشناس در دریای عمان کرد.
خبرگزاری تسنیم با انتشار خبری دلیل این اقدام سپاه را «تخلف در آب‌های تنگه هرمز» عنوان کرد اما هنوز هیچ مقامی به طور رسمی دلیل توقیف نفت‌کش را اعلام نکرده است. نیروی دریایی آمریکا نیز جزئیات بیشتری ارائه نداده است.

کدخبر: ۵۱۵۳۳۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر