کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۲۳۸۴۳
تاریخ خبر:

آمار تلفات حوادث جاده‌ای از شهدای جنگ تحمیلی بیشتر است

سخنگوی کمیسیون عمران گفت:‌ طی سال‌های دفاع مقدس حدود ۲۵۰ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی شد و حالا آمار کشته‌های جاده‌ای از ابتدای انقلاب تاکنون به مراتب بیشتر از شهدای جنگ تحمیلی شده است.

صدیف بدری در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد:‌ ضیائی رئیس هلال احمر با حضور در جلسه امروز کمیسیون در خصوص وضعیت موجود عملکرد و برنامه‌های آتی دستگاه تحت مدیریت‌اش به اعضای کمیسیون گزارش مبسوطی ارائه کرد.

نماینده مردم اردبیل افزود: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با بیش از ۹۰ سال سابقه اکنون ۳۳ مخاطره و حوادث غیرمترقبه داخلی را مدیریت می‌کند. این در حالی است که تعداد مخاطرات و حوادث غیر مترقبه بین‌المللی ۴۴ مورد است.

بدری علت بالا بودن حوادث جاده‌ای در کشور را غیر استاندارد بودن جاده‌ها و خودروهای غیرایمن دانست و گفت: در تصادفات جاده‌ای سال گذشته بیش از ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر فوت کردند. با این میزان تلفات جاده‌ای هزینه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به مراتب بیشتری نسبت به هشت ساله دوران دفاع مقدس به کشور تحمیل شده است. البته آمار کشته‌های جاده‌ای از ۲۵ هزار نفر در سال به ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر کاهش یافته است. اما فاصله ایران با استانداردهای بین‌المللی هنوز شکاف معناداری دارد.

سخنگوی کمیسیون عمران از برنامه ده ساله هلال احمر در دو حوزه پیشگیری و اقدام در زمان حادثه سخن گفت و افزود:‌ بر اساس گزارش رئیس هلال احمر این دستگاه برای جاده ها ۲۳ هلیکوپتر اختصاص داده است و طی مراسمی که شنبه هفته آینده با حضور معاون اول رئیس جمهور رونمایی خواهد شد، شش فروند هلی کوپتر دیگر نیز به ناوگان هلی برد هلال احمر افزوده خواهد شد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خاطر نشان کرد: رئیس هلال احمر از کمبود بودجه و عمل نکردن دولت به تعهداتش در زمینه تهیه اقلام انباری گلایه داشت و پیشنهاد داد با همکاری دولت و مجلس باید درآمدهای پایداری جهت انجام ماموریت‌ها و برنامه‌های هلال احمر به تصویب برسد.

سخنگوی کمیسیون عمران هم‌چنین از ارائه گزارش رئیس بنیاد مسکن از وضعیت موجود، عملکرد و برنامه‌های آتی این بنیاد سخن گفت و افزود: خوشبختانه کمیسیون عمران درخواست‌های بنیاد مسکن را در قالب پیشنهاداتی در حوزه نوسازی مسکن روستایی و عمران روستایی در برنامه ششم توسعه به تصویب رسانده است که امیدوارم در صحن علنی مجلس نیز مصوب شود.

بدری با اشاره به دستور سوم کمیسیون متبوعش از مکلف شدن وزارت نفت به پرداخت بدهی‌ خود به شرکت راه آهن و سازمان راهداری کشور خبر داد و افزود: وزارت مطابق مصوبه مجلس موظف بود در سال ۹۴ از محل فروش گازوئیل به استثنای گازوئیل فروخته شدن به بخش کشاورزی ده درصد به حساب راه آهن جمهوری اسلامی و ده درصد به حساب سازمان راهداری کشور واریز کند تا این مبالغ صرف ایمنی جاده‌ها، نگهداری راه‌ها و توسعه و ایمنی شبکه ریلی شود ولی متاسفانه این مبالغ هنوز واریز نشده است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس از تشکیل کمیسیون عمران به وزارت نفت برای واریز مبالغ مذکور طی دو هفته آینده به حساب شرکت راه آهن و سازمان راهداری کشور و قول مدیران وزارت نفت برای عمل به این تعهد قانونی خبر داد.

کدخبر: ۱۲۳۸۴۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • ali64rezaei

    جای تأسف داره با محصولات مذخرف سایپا و ا یرانخودرو

  • ناشناس

    خونشون گردن شماهاست مسئولین

  • moualem

    تازه فهمیدین؟!!!!