کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۲۳۷۸
تاریخ خبر:

آمار بالا و عجیب تصادفات در تهران

تصادفات رانندگی در تهران به میزان نگران کننده ای رسیده است. معاون عملیات پلیس راهور پایتخت با بیان اینکه روزانه حدود ۱۶۰۰ مورد تصادف در تهران داریم گفت: هر ۵۱ ثانیه یک تصادف رخ می‌دهد.

به گزارش فارس، سرهنگ محمد رازقی معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ تاکید کرد: بنابر آمار تماس ها با پلیس ۱۱۰، هر ۵۱ ثانیه یک تصادف داریم. متاسفانه تصادفات یکی از معضلات ترافیکی در شهر تهران است و روزانه حدود ۱۶۰۰ مورد تصادف داریم که هر ۵۱ ثانیه یک تصادف در شهر تهران روی می دهد.

او افزود: این تصادفات از تصادفات جزیی که طرفین با یکدیگر سازش کرده و محل را ترک می کنند تا تصادفات خسارتی شدید و تصادفات جرحی و فوتی متفاوت است. برخی تصادفات، تصادفات ثانویه است؛ یعنی تصادفی اتفاق افتاده، مخصوصا در محورهای بزرگراهی که سرعت بالاست و به دلیل اینکه طرفین تصادف ایمن سازی نکردند تصادف دومی همان جا با همان وسایل نقلیه اتفاق می افتد.

رازقی ادامه داد: ایمن سازی بعد از وقوع تصادف حتما با مثلث شبرنگ انجام شود، با فاصله ای مناسب و با توجه به محلی که این تصادف روی داده است تا رانندگان عبوری از وقوع تصادف مطلع شده و برخورد بعدی صورت نگیرد؛ ایمن سازی طی روز در فاصله ۷۰ متری و در شب و هنگام دید کم در فاصله ۲۰۰ متری باید از علایم ایمنی و مثلث شبرنگ استفاده شود تا از تصادفات بعدی جلوگیری شود. یکی از ملزومات در خودرو همین مثلث شبرنگ است که برای ایمنی هر چه بیشتر باید در خودرو وجود داشته باشد.

کدخبر: ۴۱۲۳۷۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر