کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۹۸۱۰
تاریخ خبر:

آلومینیوم ‌- استقلال؛ جنگ محبوب‌های آبی در اراک

روزنامه هفت صبح | هفته بیست و پنجم لیگ برتر امروز با برگزاری ۵ بازی به پایان می‌رسد. سوژه‌ها و آمارهای مهم این بازی‌ها را بررسی می‌کنیم.در شبی که احتمالا سقوط ماشین‌سازی به لیگ یک قطعی خواهد شد، تقابل منصوریان و مجیدی در اراک به‌شدت جذاب و حساس به‌نظر می‌رسد.

نساجی- پیکان؛ جنگ بقا
تیم قائمشهری از روزی که ساکت الهامی را روی نیمکت خود نشانده، نتایج فوق‌العاده‌ای گرفته است. آنها تا چند هفته پیش، بعد از ماشین‌سازی، جدی‌ترین مدعی سقوط به‌شمار می‌رفتند اما حالا با چند برد خوب، به بقا در لیگ برتر امیدوار شده‌اند. ۵ برد در ۷ بازی آخر، نشان داده که نساجی نمی‌خواهد دوباره به لیگ یک برگردد و سال‌ها برای بازگشت به لیگ برتر تلاش کند.

در طرف مقابل پیکان قرار دارد. تیمی که همچنان درگیر ماجراهای بازی با سایپاست و روند خوبی را طی نمی‌کند. شاگردان تارتار برای ماندن در لیگ برتر نیاز به چند امتیاز دیگر دارند و اگر امشب به نساجی ببازند، موقعیت‌شان در جدول به شدت به خطر می‌افتد. آنها ۶ بازی است که طعم پیروزی نچشیده‌اند. بازی‌های دشوار پیش روی پیکان، امتیازات این بازی را برای آنها حساس‌تر کرده است.

مس رفسنجان- فولاد؛ هنوز دغدغه‌ای هست
این دو تیم، هفته گذشته نقش مهمی را در تغییر معادلات صدر جدول ایفا کردند. مس در خانه به پرسپولیس باخت و فولاد در اهواز سپاهان را با تساوی بدون گل متوقف کرد. با این نتایج، پرسپولیس دوباره به صدر جدول برگشت و سپاهان در رده دوم قرار گرفت. مس با آن باخت، تا حدودی خطر سقوط به لیگ یک را احساس کرد و فولاد هم تقریبا شانس گرفتن سهمیه آسیا را از دست داد. اما تقابل این دو تیم در رفسنجان کاملا غیرقابل پیش‌بینی است. مس برای فرار از منطقه سقوط و فولاد برای زنده نگه داشتن آخرین امیدهای کسب سهمیه به میدان می‌روند و به همین دلیل نمی‌توان این بازی را تقابلی تشریفاتی برای دو تیم بی‌دغدغه دانست.

نفت مسجدسلیمان- صنعت نفت؛ جدال همسایه‌ها
این دو تیم هم از لحاظ جدولی نزدیک هم هستند و در رده‌های نهم و دهم جدول قرار دارند و هم از لحاظ جغرافیایی. تقابل امشب آنها همه‌جوره، تقابل دو همسایه دیوار به دیوار است. پیروزی در این بازی می‌تواند خیال تیم برنده را بابت بقا در لیگ برتر راحت کند. اما بازنده این بازی باید استرس سقوط به لیگ یک را به جان بخرد. صنعت نفت هفته گذشته بالاخره بعد از ۱۲ بازی طعم پیروزی را چشید و سایپا را مغلوب کرد تا از ادامه یک روند فاجعه‌بار فاصله بگیرد. نفت هم که با محمود فکری نتایج خوبی گرفته، همچنان به‌دنبال تثبیت موقعیت خود در لیگ برتر و دور شدن از منطقه سقوط است. این بازی یک دربی ۶ امتیازی برای همسایه‌های خوزستانی لیگ برتر است.

سپاهان- ماشین‌سازی؛ ۳ امتیاز آسان؟
بعد از توقف مقابل فولاد، شاگردان محرم نویدکیا، صدر جدول را به پرسپولیس واگذار کردند. آنها حالا باید به فکر جبران فاصله دو امتیازی خود با شاگردان یحیی گل‌محمدی باشند و در اولین گام باید ماشین‌سازی را ببرند. تیم تبریزی با فاصله زیاد و مقتدرانه در قعر جدول ایستاده و طبیعتا باید به‌دنبال یک بازی انتحاری مقابل سپاهان باشد تا با کسب پیروزی، روزنه امیدی برای بقا در لیگ برتر پیدا کند اما واقعیت این است که در این تیم هیچ انگیزه‌ای برای ماندن در لیگ برتر دیده نمی‌شود. نه مالکان و مدیران امیدی به بقا دارند و نه کادر فنی و بازیکنان توانایی نگه داشتن ماشین‌سازی را دارند. در همین وضعیت اسفبار، اختلافات داخلی بین سرمربی و بازیکنان هم ایجاد شده و با این اوصاف به نظر می‌رسد امشب باید منتظر یک پیروزی آسان در اصفهان برای سپاهان و قطعی شدن سقوط ماشین‌سازی باشیم.

آلومینیوم اراک- استقلال؛ جنگ اسطوره‌های آبی
این حساس‌ترین و پرحرف و حدیث‌ترین بازی امشب است. تقابل فرهاد مجیدی با علیرضا منصوریان. دو بازیکنی که جزو محبوب‌ترین بازیکنان استقلال در دهه هفتاد و هشتاد بودند و خاطرات خوشی را برای هواداران رقم زده‌اند. استقلال که روی دور پیروزی افتاده، برای حفظ فاصله با تیم‌های چهارم و پنجم، نیاز به پیروزی دیگری در اراک دارد اما مشکل اینجاست که آلومینیوم با منصوریان حسابی متحول شده و حالا تیم چهارم جدول است، بالاتر از فولاد و گل‌گهر و تراکتور! منصوریان که فصل را با تراکتور شروع کرد.

اما خیلی زود از هدایت این تیم برکنار شد، با آلومینیوم یک بار دیگر به روزهای خوبش برگشته است. البته این فرضیه درمورد او وجود دارد که در بهترین حالت یک مربی عالی و ایده‌آل برای تیم‌های متوسط است و برای هدایت تیم‌های بزرگ و پرطرفدار مثل استقلال و تراکتور، هنوز پخته نیست و نیاز به تجربیات بیشتری دارد. نکته دیگر درباره منصوریان، کارنامه او در برابر استقلال است. منصوریان معمولا در برابر تیم محبوبش، زیاد تلاش و تقلا نمی‌کند.

او برخلاف سایر بازی‌ها که همیشه پرجنب و جوش و پرحرارت است، در مقابل استقلال آرام می‌گیرد و روی نیمکت می‌نشیند که خب زیاد هم منطقی و حرفه‌ای نیست و شائبه‌هایی هم ایجاد می‎کند. او در تراکتور فرصت نکرد مقابل استقلال قرار بگیرد و آخرین بار روی نیمکت ذوب‌آهن به مصاف استقلال رفت و مغلوب این تیم شد. حالا اما شرایط فرق می‌کند. او در اراک میزبان استقلال است و برای اثبات توانایی‌هایش هم که شده باید از تیمش بهترین بازی را بگیرد و فرضیه‌هایی را که درباره خودش وجود دارد از بین ببرد.

در سوی دیگر فرهاد مجیدی قرار دارد. او این روزها به شدت تحت حمایت هواداران استقلال قرار دارد و باید از این حمایت‌ها بهترین استفاده را ببرد. پیروزی در این بازی و البته کنار زدن منصوریان بعد از غلبه بر امیر قلعه‌نویی می‌تواند او را برای فصل آینده هم در استقلال بی‌رقیب کند. فعلا که در ظاهر اختلافات با مدیرعامل تمام شده و سوءتفاهم‌ها حل شده و شاید مجیدی از همین حالا هم برای فصل بعد سرمربی استقلال باشد. با این حال بازی امشب در اراک برای مجیدی و منصوریان به شدت مهم و حیاتی به نظر می‌رسد و ماجرا فقط به ۳ امتیاز محدود نمی‌شود.

کدخبر: ۳۹۹۸۱۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر