کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۳۲۴۷
تاریخ خبر:

آلتو لاپین؛ خودروی ‌جمع‌وجور ‌ژاپنی مناسب واردات

روزنامه هفت صبح | سوزوکی آلتو لاپین یکی از ارزانترین خودروهای جهان است که طراحی ساده و جذابی را به عنوان وسیله نقلیه مناسب شهرهای شلوغ همراه دارد و شاید گزینه مناسبی برای جایگزینی کوییک، ام‌وی‌ام ۱۱۰ و سایر خودروهای کوچک شهری شود البته اگر در لیست واردات قرار بگیرد. سوزوکی از محصول جدید خود در کلاس کی یا Kei-class رونمایی کرد: آلتو لاپین ال سی. (خودروی کی، یک رده ژاپنی جهت معرفی خودروهای سایز کوچک با قدرت موتور پایین و مصرف سوخت کم است.

این اصطلاح معادل اصطلاح خودرو شهری در اروپا و خودرو کامپکت در آمریکای شمالی است. توجه به این قبیل خودروها بعد از جنگ جهانی دوم افزایش یافت. یعنی زمانی که بسیاری از مردم ژاپن توان خرید یک خودرو سایز متوسط را نداشتند و با موتورسیکلت رفت‌وآمد می‌کردند.با این خودروها می‌توان کوچه‌های باریکی را که یک سواری عادی نمی‌تواند آنها را رد کند رد کرد.

همچنین این خودروها برای پارک حتماً نیاز به یک جا پارک بزرگ ندارند و به دلیل طول کمشان حتی می‌توانند به صورت افقی بین دو ماشین عادی که عمودی پارک کرده‌اند پارک کرد.این رده خود دو زیر رده مهم به نام‌های ون کوچک (ون کی) و کامیونت (کامیون کی) را دربر می‌گیرد. دولت ژاپن برای خریداران این قبیل خودروها مزیت‌های مالیاتی فراوانی در نظر گرفته‌است.)

معرفی سوزوکی آلتو لاپین ال سی
آلتو لاپین ال سی یک خودروی جمع و جور با طراحی جعبه‌ای است که البته زوایای تیز در آن مشاهده نمی‌شود زیرا طراحان سوزوکی ترجیح داده‌اند تا حالتی حجیم یا تخم مرغی به آن بدهند.سقف نیز به عنوان بخشی که تم دو رنگ را ایجاد می‌کند در نظر گرفته شده تا جذابیت‌های سفارش این سوزوکی برای مشتریان افزایش یابد.

در فضای داخل کابین، بسیار ساده اما دقیق طراحی شده است. به عبارت دیگر تلاش شده از فضای موجود برای شکل دهی به محیطی جذاب، کاربردی و اقتصادی استفاده شود. یکی از بهترین قسمت‌ها به نمایشگر اطلاعات کیلومتر دایره‌ای مربوط می‌شود که حس کلاسیک خاصی را انتقال می‌دهد. نمایشگر ۷ اینچی تنظیمات سیستم سرگرمی نیز از فناورانه‌های کار محسوب می‌شود. سیستم تهویه اتوماتیک، گرم کن صندلی و … نیز از دیگر ویژگی‌های کابین هستند.

در بخش پیشرانه سوزوکی از تپنده ۳ سیلندر ۶۶۰ سی سی با ۶۳ اسب بخار خروجی و جعبه دنده سی وی تی استفاده شده است. سامانه تمام چرخ محرک نیز به عنوان آپشن پیش روی مشتریان قرار دارد. تناسبات و فرم جعبه‌‌ای بدنه آلتو نسبت به قبل، بدون تغییر باقیمانده اما زوایای تیزگوشه به منحنی تغییر کرده که مثال بارز آن را می‌توان در فرم چراغ‌های جلو مشاهده کرد.

نوار کرومی بالای لوگوی سوزوکی، ورودی هوا، اجزای مستطیلی سپر جلو، ضربه‌گیر روی درها، کاهش ارتفاع دستگیره درهای عقب نسبت به مدل قبلی و افزایش ابعاد شیشه‌های عقب، مهم‌ترین تغییرات نمای جلو و جانبی آلتو ۲۰۲۲ است.قیمت پایه برای سوزوکی آلتو لاپین ال سی ۱۰۴۳۸ دلار است که در تریم پرچمدار به ۱۲۱۹۹ دلار می‌رسد. به هرحال این خودروی ارزان قیمت شهری گزینه مناسبی برای واردات محسوب می‌شود.

کدخبر: ۴۶۳۲۴۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر