کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۷۷۱۷
تاریخ خبر:

آفرین به‌خانم پاشایی؛ قابل‌توجه حجت‌الاسلام دلریش

روزنامه هفت صبح | ‌یک: حجت‌الاسلام دلریش نماینده ولی‌فقیه در ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی در توصیف زیر گرفتن دو زن به‌خاطر حجاب توسط راننده یک پژو، ‌گفته است که« این رفتار نادرست است… باید در مقابل رفتارهای نادرست ایستادگی کرد.»
مگر کسی شک دارد که این رفتار ممکن است درست باشد؟‌ ما در مقابل یک عمل مجرمانه و حتی تبهکارانه قرار گرفته‌ایم. لحن شما بیشتر مناسب خطایی مثل عبور اتومبیل از چراغ قرمز است نه زیرگرفتن عمدی و شریرانه دو شهروند در خیابان با ماشین و بعد فرار کردن.

این چه ادبیاتی است؟ ‌چرا زاویه نگاهتان اینقدر اشتباه است؟‌ کلام شما متناسب با اتفاق روی داده شده است؟«‌ نادرست است»؟ حتی نمی‌شود موضوع را به اندازه کافی باز کرد و به آن پرداخت، آن‌قدر که بدیهی است و فقط باید شگفت‌زده شد. و آفرین به نماینده مرند و جلفا خانم معصومه پاشایی‌بهرام که صریح و قاطع نوشته‌اند: ‏

«در مورد زیر گرفتن دو زن به‌ دلیل بدحجابی در ارومیه، باید بگویم بعضی‌ها نمی‌فهمند در کشور متمدنی به‌نام ایران زندگی می‌کنند. اینجا پاسخ قضایی محکم به رفتارهای طالبانی می‌دهیم تا درس عبرتی برای آنان شود که می‌خواهند امنیت اجتماعی زنان را خدشه‌دار کنند.» به این می‌گویند یک پاسخ درست که بازتاب اجتماعی درستی هم پیدا خواهد کرد. بدون ملاحظات زشت دست‌و‌پاگیر. جناب دلریش جملات خانم پاشایی بهرام را بخوانید تا متوجه شوید با چه کلماتی باید با اتفاقی این‌قدر زشت و تهدیدکننده و خشن برخورد کنید.

دو: عملکرد اصولگرایان در دوره تسلط بر امور حتی خود اهالی رسانه‌ای این اردوگاه را نیز دلسرد کرده یا حداقل شگفت‌زده. مواضع دوگانه و پر از ملاحظات‌شان درباره روند واکسیناسیون،‌ مسئله انتخاب شهردار و مسئله صیانت از فضای مجازی شگفت‌انگیز بوده. برای همه این موارد توجیهاتی وجود دارد. کلا در دوره‌ای هستیم که برای هر چیزی می‌شود توجیهی درست کرد.

یادم است با معاون سابق سردبیر وقتی بر سر یک سوژه در حد املای یک لغت اختلاف نظر پیش می‌آمد هردوی‌مان در رجوع به گوگل و فضای مجازی بالاخره می‌توانستیم شواهد تاییدکننده برای خودمان پیدا کنیم. حتی در مسئله‌ای مثل املای کلمات! دیگر مسائل مبهمی مثل صیانت از فضای مجازی و واردات واکسن و تولید واکسن و انتخاب شهردار که جای خود دارند. به نظر می‌رسد اصولگرایان خیلی شیفته مسئله دوراندیش بودن و با سیاست رفتار کردن شده‌اند.

خیلی هم از شیوه‌شان راضی هستند! اینکه بخشی از حقایق به‌خاطر اینکه خدای نکرده موجب استفاده گروه‌های دیگر شود، بازگو نشود و در فضایی مهندسی‌شده حرکت کنیم. چه بگوییم؟‌ که بعید می‌دانیم این سیستم مواجهه با افکار عمومی و این تمایل ماتریالیستی به مهندسی اجتماعی به جواب قانع‌کننده‌ای برسد. ببینیم چه می‌شود.

کدخبر: ۴۰۷۷۱۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر