کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۳۶۵۹
تاریخ خبر:

آغاز رقابت شش غول بزرگ در لیگ برتر

روزنامه هفت صبح | لیگ برتر انگلیس از امشب آغاز می‌شود تا مهیج‌ترین و طولانی‌ترین نمایش فوتبال کلید بخورد. مروری داریم به وضعیت ۶ مدعی اصلی لیگ برتر.

***لیورپول
‌ دوست داشتنی‌ترین تیم فصل گذشته امسال در فصل نقل و انتقالات کاملا ساکت بوده است. تیم سال قبل کاملاحفظ شده است و مشخص است که کلوپ تیم سال قبل خودرا کاملا حفظ کرده با این تفاوت که دو تا ستاره آسیب دیده فصل قبل را در اختیار دارد. یعنی لالانا و چمبرلین.

آلیسون دروازه‌بان اصلی‌، ‌وان دیک و گومز در دفاع وسط‌،‌ رابرتسون و آرنولد در دفاع‌های کنار‌،‌هندرسون‌، فابینیو و وینالدوم در خط‌هافبک و صلاح و فرمینیو و مانه در خط حمله. لالانا‌،‌چمبرلین‌،‌ کیتا‌،‌میلنر و ‌لاورن ذخیره‌های معتبر این تیم هستند. آنها استوریج و موره‌نو و مینیوله را از دست داده‌اند که خب ضرر خاصی را متوجه آنها نخواهد کرد.

*** منچستر سیتی
آنها‌هافبک دفاعی خوب و جوان آتلتیکو مادرید یعنی رودری را خریده‌اند و به جز آن در فصل نقل و انتقالات کاملا ساکت بوده‌اند. آنها آنقدر فصل قبل خرید کرده‌اند که نیاز چندانی به بازیکن ندارند. آنها ادرسون را درون دروازه،‌ استونز و لاپورته را در دفاع میانی و کایل واکر و مندی را در دفاع‌های کناری در اختیار دارند. در خط میانی هم لشگر بزرگ ‌هافبک‌ها گوش به فرمان پپ هستند:‌ داوید سیلوا‌، ‌برناردو سیلوا‌، دی بروین‌، گوندوگان‌،‌لروی سانه‌،‌رحیم استرلینگ‌، ریاد ماهرز‌،‌ فرناندینیو و رودری. در حمله هم آگوئرو و ژسوس ستاره‌های اصلی هستند.
پپ امسال از شر دانیلو‌،‌ ونسان کمپانی و فابین دلف نیز خلاص شده است!

*** چلسی
‌آنها هم ساری مربی ایتالیایی خود را از دست داده‌اند و هم بهترین بازیکن چلسی (‌و شاید لیگ برتر ) را یعنی ادن‌ هازارد. فرانک لمپارد وارث تیمی است که‌هازارد را ندارد‌،‌ هیچ بازیکن مهمی را نخریده است و ستاره نوپای خود یعنی …. را نیز به خاطر مصدومیت از دست داده است‌. آنها هیگواین را نیز دربازار فروخته‌اند و تنها به خرید کریستین پولیسیچ می‌نازند. با رفتن‌هازارد حالا ویلیان و پدرو مهم‌ترین چهره‌های هجومی چلسی هستند و البته زوج ناسازگار کانته و جورجینیو هم در میانه میدان همچنان حضور دارند‌.

*** منچستر یونایتد
‌ سولسشر دو خرید بسیار مهم و سنگین در خط دفاعی انجام داده و بیساکا دفاع راست کریستال پالاس و هری مگوایر دفاع وسط ملی پوش لستر را خریده است. او برای مگوایر ۷۵ میلیون پوند خرج کرده است تا اورابه گران قیمت‌ترین مدافع تاریخ بدل سازد. در این میان آنها گرفتار رفتن یا نرفتن پوگبا و لوکاکو هم هستند و هنوز وضعیت مشخص نشده. از طرفی کریستین اریکسن هم عنقریب ممکن است سر از اولدترافورد دربیاورد که درآن صورت اتفاق مهمی در خط میانی منچستر یونایتد خواهد بود.

خبر جالب‌تر پیشنهاد رئال مادرید برای معاوضه خامس رودریگز با پوگبا است که فعلا از طرف منچستر یونایتد رد شده اما حضور توامان اریکسن و خامس در میانه میدان و تسلط فوق‌العاده هردو در سانتر و ضربات ایستگاهی موقعیت فوق‌العاده‌ای را برای مهاجمان منچستر یونایتد ایجاد خواهد کرد. درآن صورت لوکاکو اگر در منچستر یونایتد بماند می‌تواند برای آقای گلی رقابت کند.

البته هنوز چیزی مشخص نشده است. و بدترین اتفاق این است که نه اریکسن بیاید و نه خامس و نه هیچ مهاجم پابه توپ دریبل زن که ضعف بزرگ منچستر یونایتد در دوران پس از فرگوسن بوده است. مهم‌ترین جدا شده منچستر یونایتد تا این جای فصل آندره هررا بوده است و البته آنتونیو والنسیای اکوادوری.

*** تاتنهام
فینالیست غیرمترقبه فصل پیش اروپا امسال هم مثل همیشه با چراغ خاموش در فصل نقل و انتقالات عمل می‌کند. آنها البته کوین تریپیر دفاع راست ملی پوش خودرا به آتلتیکو مادرید تقدیم کردند و شایعاتی نیز در زمینه جدا شدن اریکسن و رفتن به منچستر یونایتد شنیده می‌شود که خب هنوز تایید نشده‌اند. از قرار تاتنهام در صورت جدا شدن اریکسن دست روی پائولو دیبالای آرژانتینی گذاشته تا او را از یوونتوس بخرند‌. اگر انتقال اریکسن حتمی شود بعید نیست که پوچتینو به آوردن کوتینیو از برزیل هم تن دهد تا جای‌هافبک خلاق دانمارکی را به شکلی پر کند. به هرحال سه شاخه تهاجمی تاتنهام همچنان هری کین‌،‌ دله آلی و هون میونگ سون خواهند بود‌.

*** آرسنال
اونای امری امسال کوشیلنی را از دست داده و آرون رمزی و البته ولبک را، به جایشان نیکلاس په‌په گران‌قیمت را از لیگ فرانسه به تور انداخته‌اند تا ترافیک خط حمله خودرا به بالاترین حد ممکن برسانند. جایی که اوبامیانگ‌،‌لاگازت و حالا په په باید با هم رقابت کنند. در خط میانی هم دنی سبایوس بازیکن جوان و ناکام رئال مادرید را به خود جذب کرده‌اند‌.

کدخبر: ۲۷۳۶۵۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر