کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۷۴۹۴
تاریخ خبر:

آغاز رسمی دوران استفاده اجباری از ماسک

روزنامه هفت صبح | چند روز پیش تصویری از آیت‌الله خامنه‌ای در حالی که ماسک به صورت داشتند منتشر شد و دیروز هم بالاخره حسن روحانی، رئیس جمهور با ماسکی بر صورت در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا حاضر شد.

اگر این تصویر تازه را بگذاریم کنار اجبار زدن ماسک در اماکن عمومی و تعیین جریمه برای کارمندانی که ماسک نمی‌زنند، بعد هم همه اینها را در کنار میانگین ۱۵۰ کشته کرونایی در روز ببینیم می‌فهمیم که بالاخره انگار ما هم داریم مانند بسیاری از کشورهای جهان به صورت جدی و رسمی وارد عصر ماسک اجباری می‌شویم.

*** ماسک نزنید غیبت می‌خورید
دیروز حسن روحانی با حضور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا خط و نشان تازه‌ای برای کسانی که کرونا را جدی نمی‌گیرند کشید. او گفت:«از روز اول گفتیم تمام مراکز تولیدی باید فعال باشند. تمام فروشگاه‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی هم فعال بودند. مدتی بقیه مشاغل را تعطیل کردیم و مدتی سفر را هم ممنوع کردیم.

در زمان بازگشایی مجدد قراری گذاشتیم با مردم و گفتیم به شرط رعایت تمام پروتکل های بهداشتی مراکز باز می‌شوند و هرچه پروتکل‌ها بیشتر رعایت شود گشایش‌ها هم بیشتر می‌شود. از فردا (امروز) استفاده از ماسک در محیط‌های عمومی شلوغ باید اجباری باشد و چنانچه کسی بدون ماسک به دستگاه، نهاد یا ارگانی برای دریافت خدمت مراجعه کرد باید از او بخواهند ماسک داشته باشد .

حتی باید از حضور کارمندان و کارکنان در ادارات و دستگاه‌ها در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده نکردن از ماسک جلوگیری شود. اگر کارمندی در اداره‌ای بدون ماسک حضور یافت باید برای وی غیبت بزنند و وی را بازگردانند. این موضوع باید ابلاغ شود که ارائه خدمات منوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.»

روحانی بعد هم از اجباری شدن ماسک در مترو و مکان‌های شلوغ گفت و از قوه قضائیه و ضابطان قضایی خواست که در این موارد ورود کنند تا کشور از مرحله سختی که در آن قرار گرفته است عبور کند. کمی بعد از انتشار حرف‌های روحانی، استانداران چند استان مانند لرستان وارد عمل شدند و اعلام کردند که ماسک زدن در تمام ارگان‌های دولتی و اماکن عمومی اجباری است و ضابطان به دقت بر این موضوع نظارت می‌کنند.

از آن طرف معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور هم اعلام کرد که تمامی مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی شهری کشور اعم از تاکسی، اتوبوس و مترو از صبح یکشنبه ۱۵ تیر ملزم به استفاده از ماسک هستند.سازمان هواپیمایی کشوری هم با استناد به مصوبه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا از الزامی شدن استفاده از ماسک در فرودگاه‌ها و داخل هواپیما توسط مسافران خبر داد.

*** ۵ نماینده و فوتبالیست‌های کرونایی
دیروز وزارت بهداشت اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت ۱۴۸ بیمار مبتلا به کرونا جانشان را از دست داده‌اند یعنی تقریبا هر ۱۰دقیقه یک نفر به خاطر ابتلا به کرونا فوت کرده است. دو هزار و ۴۴۹ بیمار جدید هم شناسایی شده‌اند که هزار و ۱۴۸ نفر از آنها نیاز به بستری داشته‌اند.

در بین مبتلاها اسامی آشنایی هم دیده می‌شود مثل پنج نماینده مجلس از جمله محمدطلا مظلومی، سیدمحمد موحد، حسینعلی حاجی‌دلیگانی، علیرضا ورناصری و محمدمهدی زاهدی که گویا همگی خودشان را قرنطینه کرده‌اند. اوضاع تیم‌های فوتبال هم خیلی عجیب به نظر می‌رسد. در حالی که بازی‌های لیگ تازه شروع شده، از یک طرف گفته می‌شود ۱۰نفر از بازیکنان استقلال به همراه دو نفر از تیم امید و چند نفر دیگر از کادر پزشکی تیم کرونا دارند و از‌ طرف دیگر خبر می‌رسد که تیم فولاد هم ۱۶ کرونای مثبت داشته است.

کدخبر: ۳۳۷۴۹۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر