کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۰۵۹۱
تاریخ خبر:

آشنایی با ‌خوش ‌‌رنگ‌ و ‌آب‌های بازار خودروی ایران‌

روزنامه هفت صبح، سیدمحمدرضا دادگستر | در بین انبوه خودروهای سفید و مشکی و نوک‌مدادی که منظره دلگیری ایجاد و خستگی ترافیک عصر را دوچندان می‌کنند، گاهی خودرویی مثل ستاره می‌درخشد؛ خودرویی که با رنگ متمایزش از بقیه شناخته می‌شود. در این گزارش به سراغ چند خودرو رفته‌ایم که رنگ‌شان، امضای‌شان به حساب می‌آید و هم حال مالک خودرو، هم حال بقیه اهالی خیابان‌های شهر را خوب می‌کنند.

*** پورشه باکستر
در بین باکسترهای حاضر در ایران آنهایی که زردرنگ هستند، کمیاب‌ترند. البته زرد همیشه گران‌ترین رنگ باکستر بوده و این مسئله منحصر به ایران نیست. چیزی که نمونه حاضر را از بقیه باکسترها متمایز می‌کند، این است که با یک باکستر فول مدل ۲۰۱۱ طرفیم که آپشن‌های جذابی مثل گرم‌کن فرمان دارد! البته پیشرانه ۲٫۹ لیتری ۲۵۶ اسبی‌اش نسبت به بقیه پورشه‌ها ضعیف به نظر می‌رسد اما فقط شتاب شش ثانیه‌ای کافی است تا به احترام باکستر کلاه از سر برداریم.

*** آلفارومئو ۴C لانچ‌ادیشن
فور سی با شتاب ۴٫۵ ثانیه‌ای یکی از سریع‌ترین خودروهای بازار ایران است که با لقب «بچه فراری» بین ماشین‌بازها شناخته می‌شود. این شاهکار ایتالیایی مثل فراری با رنگ قرمز دلبری می‌کند و در نسخه لانچ‌ادیشن‌ زیبایی را به حداکثر می‌رساند. فقط کافی است به فرم خاص چراغ‌های جلو دقت کنید که به چشم عنکبوتی معروف است! به جز آن شاهد کالیپرهای قرمز، رینگ‌های مشکی، قاب کربنی آینه‌ها و ورودی هوای گلگیر جلو هستیم.

*** ب.ام.و X1
اگر صرفاً به دنبال آن هستید که پز شاسی‌بلند آلمانی سوار شدن را بدهید X1 نسل اول یکی از اقتصادی‌ترین گزینه‌هایی است که می‌توانید به سراغش بروید‌ اما موتور تنفس طبیعی ضعیف و بدتر از آن تک‌دیفرانسیل ‌بودن X1 باعث می‌شود تا حسابی در موقعیت‌های کل‌کل خجالت‌زده شوید. فرم چراغ‌هایش هم چندان چنگی به دل نمی‌زند‌ اما همین X1 با رنگ نارنجی‌اش هم طرفداران بسیاری در جهان دارد و این را شاید بتوان بهترین رنگی دانست که برای این آلمانی کم‌رو در نظر گرفته شده است.

*** ب.ام.و i8
I8 مثل تابلوی مونالیزا در موزه خودروهاست. به جرات می‌توان گفت این اسپرت سبز آلمانی تکرارنشدنی است. i8 داشتن در ایران اما تماماً ریسک است؛ همه‌ i8 های حاضر در ایران به صورت غیررسمی به کشور وارد شده‌اند و در صورت بروز کوچک‌ترین خرابی هیچ شعبه‎ پرشیاخودرو یا تعمیرکاری نیست که به شما پاسخگو باشد! اما صبر کنید…حیف نیست اگر پولش را دارید یک i8 آبی‌رنگ بخرید که وقتی نور خورشید بعدازظهر بهاری روی آن می‌تابد به رنگ هفت‌رنگ دربیاید؟ ۳۵۷ اسب بخار نیرو و شتاب ۴٫۴ ثانیه‌ای آن هم فقط با مصرف ۲٫۱ لیتری در هر ۱۰۰ کیلومتر بماند!

*** دی اس ۷
به لوکس‌ترین خودروی فرانسوی حاضر در ایران سلام کنید. دی اس ۷ قسم خورده که بازار آئودی Q5 و مرسدس بنز GLA را خراب کند! از این رو گروه پژو-سیتروئن تمام توانش را پای کار گذاشته تا یک شاسی‌بلند خارق‌العاده خلق کند؛ از کابین تکنولوژیک با تریم چرم طبیعی گرفته تا طراحی اصیل با تکنولوژی نور چندحالته چراغ‌ها. البته اگر پژو ۲۰۰۸ سواران به شما فخر فروختند ناراحت نشوید چون زیر کاپوت دی اس ۷ همان پیشرانه ۱٫۶ لیتری توربوی ۱۶۳ قرار گرفته است. رنگ نارنجی تیره بهترین رنگ دی اس ۷ است.

توضیحات

پورشه باکستر

توضیحات

دی اس 7

توضیحات

ب.ام.و i8

توضیحات

آلفارومئو 4C لانچ‌ادیشن

توضیحات

ب.ام.و X1

کدخبر: ۳۹۰۵۹۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر