کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۵۵۷۶
تاریخ خبر:

آشنایی با مهمانان پساتحریمی جاده‌های ایران

روزنامه هفت صبح | یک: نیسان آلتیما مدل ۲۰۲۱: سدان‌های نیسان در ایران تجربه موفقی دارند. ایرانیان با دو مدل ماکسیما و تیانا خاطرات خوبی دارند و آنها را خودروهایی پرقدرت، زیبا و بادوام می‌دانند. آلتیما که در مناطق آزاد فروش خوبی دارد، قبلاً برای ورود دورخیز کرده بود‌ اما بدشانسی آورد و باتوجه به آنکه حجم موتورش بالاتر از ۲۵۰۰ سی‌سی بود پشت دروازه‌های وطن گیر کرد.

برگ برنده‌‌ آلتیمای ۲۰۲۱ طراحی متمایز آن است: در قسمت دماغه الگوی V کرومی همچنان حضور دارد و در همراهی با هودلاین‌ها (خطوط روی درپوش موتور) و چراغ‌های اصلی با گرافیک داخلی متفاوت، آلتیما همچون نسخه سدان پاترول به نظر می‌رسد. آلتیما در بازارهای جهانی در شش تیپ حضور دارد که از پیشرانه‌‌ ۲٫۵ لیتری با قدرت ۱۸۸ اسب بخار و گشتاور ۲۴۴ نیوتن متر بهره می‌برند. آلتیما در صورت حضور جزو معدود سدان‌های حاضر در بازار ایران است که می‌توانید آن را با سیستم چهارچرخ متحرک داشته باشید. قیمت مدل پایه آن ۲۴ هزار و ۳۰۰ دلار است.

* دو: رنو مگان مدل ۲۰۲۱: سدانی از رنو که در ایران به خاطر ایمنی و راحتی‌اش مشهور بود. خبر خوب برای دوستداران رنو تالیسمان آن است که مگان ۲۰۲۱ در طراحی بسیار شبیه ‌ تالیسمان است. در طراحی مگان جدید شاهد به‌کارگیری LED در تمامی چراغ‌ها، طرح جدید سپر جلو و عناصر کرومی جلوپنجره، گرافیک تازه چراغ‌های جلو و عقب، نصب قطعه‌ای کنار هلالی چرخ جلو با کارکرد آیرودینامیکی، تغییر سایز رینگ‌ها از ۱۶ به ۱۸ اینچ، نورپردازی دستگیره درها و خروجی مصنوعی دوتایی اگزوز هستیم.

مگان در صورت ورود به ایران با پشت آمپر دیجیتال ۱۰٫۲ اینچی به همراه مسیریاب ماهواره‌ای و نمایشگر جدید ۹٫۳ اینچی عمودی روی داشبورد یکی از مدرن‌ترین کابین‌های داخل ایران را عرضه خواهد کرد. مگان در صورت ورود به ایران با پیشرانه اقتصادی یک لیتری توربو عرضه نخواهد شد و پیشرانه ۱٫۳ لیتری ۱۴۰ اسبی در نظر گرفته خواهد شد.

* سه: هیوندای ونیو مدل ۲۰۲۰: اگرچه توسان و سانتافه شاسی‌بلندهای محبوب و پرفروشی هستند اما هیوندای بدون عرضه کراس‌اووری کوچک باید شاهد انتخاب سانگ‌یانگ تیوولی توسط مشتریان باشد. ونیو می‌تواند نماینده هیوندای در این کلاس باشد؛ کراس‌اووری کوچک که طراحی‌اش بیش از هر خودروی دیگری سیتروئن C3 را به ذهن متبادر می‌کند. این کره‌ای ۱۷ هزار و ۲۵۰ دلاری از نمایشگر هشت اینچی با قابلیت اندروید اتو و اپل کارپلی و سیستم SmartSense هیوندای برخوردار است. پیشرانه‌ای که ونیو با آن در ایران عرضه می‌شود، به احتمال زیاد پیشرانه ۱٫۶ لیتری بازار آمریکا خواهد بود که قادر به تولید ۱۲۱ اسب بخار است.

* چهار: مزدا CX-5 مدل ۲۰۲۱: مزدا ۳ در طول این سال‌ها ذهنیت خوبی از برند مزدا در ذهن ایرانیان ساخته است. CX-5 نیز یکی از اس‌یووی‌های موفق در مناطق آزاد بوده و بعید نیست که در سال ۱۴۰۰ توسط بهمن موتور به بازار عرضه شود. مزدا برای طراحی این خودرو از پلتفرم جدیدتری نسبت به مزدا ۳ نیو بهره برده که در عین حفظ خطوط اصلی طراحی تند و تیز مزدا، وجهه‌ای مدرن به آن بخشیده است. در کابین این خودرو نیز صفحه نمایش ۱۰٫۲۵ اینچی جایگزین نمونه ۷ اینچی قبلی شده که تا سه سال از سیستم هوشمند مزدا به رایگان استفاده می‌کند. پیشرانه ۲٫۵ لیتری آن ۱۸۷ اسب بخار نیرو تولید می‌کند و قیمت پایه‌اش ۲۵ هزار و ۲۷۰ دلار است.

کدخبر: ۳۶۵۵۷۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر