کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۵۷۲۳
تاریخ خبر:

آشنایی با لیدر نفت مسجد سلیمان در ۴۸‌ثانیه

روزنامه هفت صبح | یک: ‌قطعه فیلمی آمده از برخورد طالبان با یک زوج که در گوشه‌ای در حال برف‌بازی هستند. ماموران طالبان کلاشینکف بر دست از راه می‌رسند و مرد را کتک می‌زنند و دست‌هایش را می‌بندند و با خشونتی غیرقابل باور او را با خود می‌برند. صحنه‌ای تلخ و زننده. می‌دانم که طالبان به لحاظ ژئوپلیتیک فرصت‌هایی را برای ایران در منطقه ایجاد کرده است اما این نوع تعصب کور غیرقابل تحمل است. شاید طالبان به‌عنوان یک حرکت اپوزیسیون و یک قدرت محلی قابل قبول و جالب توجه باشند اما به‌عنوان حکمران و قدرت مسلط یک مصیبت بزرگ هستند. مصیبت‌تر از هر نوع حکومتی.

دو: من طرفدار گل زیبای طارمی هستم. همان قیچی‌برگردانی که میان سه گل برگزیده نامزد جایزه پوشکاش سال ۲۰۲۱ راه پیدا کرده است. اما گل رابونای اریک لاملا مهاجم آرژانتینی تاتنهام را ترجیح می‌دهم. واقعا یک پیشنهاد جدید برای گل زدن بود در حالی‌که قیچی‌برگردان سال‌هاست که از زیبایی‌های فوتبال هست و نکته تازه‌ای در خود ندارد.

سه: فیلمی از لیدر تیم نفت مسجد‌سلیمان بیرون آمده که جلوی دوربین موبایلش در حال توضیح جنجال‌های بعد از بازی این تیم با صنعت نفت است. انتظار داشتم استاد توضیح بدهد که کتک زدن یکی از بازیکن‌ها شایعه بوده و یا این‌که گروهی ناشناس این کار را کرده‌اند و به طرفدارها و لیدر این تیم ربطی نداشته. اما خب این‌گونه نبود.

دوست عزیزمان می‌گوید: «‌علی عبدالله‌زاده و دو سه نفر دیگرشون جلوی رویمان ایستادند و ما هم از خجالتشان درآمدیم… ما به‌خاطر هوادارها و به‌خاطر دل مردم رفتیم از آنها انتقاد کردیم و این‌ها جلوی رویمان ایستادند و کتک خوردند و از این بیشتر هم کتک می‌خورند ولی نه کسی دخیل است نه کسی ما را تیر کرده است و نه به‌خاطر فرد خاصی این کار را کردیم. ما فقط به‌خاطر تیم شهرمان و هوادارهایمان این کار را کردیم. این خبرهایی که می‌گویند آقای ایکس و وای و زد و این چیزها همه‌اش دروغ است.»

این بهترین شکل گردن گرفتن مسئولیت یک عمل جنجالی بوده و مضاف بر این‌که شائبه سفارشی بودن این کار را هم رد می‌کند و می‌گوید که یک گروه مستقل هستند و این‌که باز هم عملیات این‌گونه را تکرار خواهند کرد!

چهار: شکل بازی مس رفسنجان مقابل استقلال واقعا قشنگ بود، همانطور که سپاهان هم بازی درخشانی مقابل فولاد انجام داد. آلومینیوم اراک هم نوعی بازی تاکتیکی را نمایش می‌دهد همانطور که پرسپولیس گل‌محمدی هم در روزهای خوبش نمایش باکلاسی از تاکتیک را ارائه می‌کند، در مورد گل‌گهر و نساجی و حتی فولاد هم می‌شود این نکته را تکرار کرد. اما صدرنشین بلامنازع استقلال است. به‌خاطر برخی از فاکتورهایی که تیم‌های دیگر ندارند. دو بازیکن حرفه‌ای خارجی آماده، قدرت بدنی بالا و بازی سختگیرانه و خشن،‌ میانگین قدی بالا و نیمکت بسیار عالی. فوتبال بازی پیچیده‌ای است و تاکتیک همه ماجرا نیست.

پنج: این رستاخیزهای ماتریکس آنطور که می‌گفتند فیلم بدی نیست. نکات جالبی دارد که در فرصتی درباره‌اش خواهم نوشت. اما مهم‌تر از همه رویارو شدن با پیشگویی‌های ماتریکس یک در ۲۲ سال پیش است که حالا به واقعیت پیوسته‌اند. مثل ماجرای متاورس و غلبه فضای مجازی بر ذهنیت‌های ما.

کدخبر: ۴۳۵۷۲۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر