کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۰۲۸۱
تاریخ خبر:

آزمایش واکسن ایرانی روی پاکبان‌ها صحت ندارد

باشگاه خبرنگاران: کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو در واکنش به خبر آزمایش واکسن ایرانی کوبایی کرونا روی پاکبان‌ها که در فضای مجازی منتشر شده است، گفت:مطالب عنوان شده تحت عنوان واکسیناسیون افراد در کمپین واکسیناسیون عمومی با واکسن مشترک کوبا و پاستور کذب محض بوده و البته زاییده اذهان بیمار و مغرض است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو ادامه داد: واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ در ایران فعلا صرفا با واکسن‌های دارای مجوز مصرف، شامل واکسن اسپوتنیک وی، واکسن کوواکسین، واکسن سینوفارم انجام می‌شود و بزودی واکسن آسترزنکا/آکسفورد تولیدی کره جنوبی نیز به این کمپین خواهد پیوست.

آغاز کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی-کوبایی بعد از تعطیلات نوروزی
جهانپور درباره زمان آغاز کازآزمایی بالینی واکسن ایرانی کوبایی کرونا در ایران بیان کرد: فاز ۳ کارآزمایی بالینی مشترک موسسه فینلای کوبا و انستیتو پاستور ایران بعد از تعطیلات نوروزی انجام خواهد شد و بدین منظور ۱۰۰ هزار دز واکسن بالقوه در روز‌های پایانی سال گذشته ارسال شده است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو ادامه داد: فاز ۳ این مطالعه بالینی در کوبا در روز‌های اخیر آغاز شده، بعد از تعطیلات نوروزی در ۷ دانشگاه علوم پزشکی منتخب در گروه‌های داوطلب انجام خواهد شد و این موضوع هیچ ارتباطی با برنامه واکسیناسیون کشوری علیه کووید ۱۹ نداشته و ندارد.

جهانپور تصریح کرد: در صورت موفقیت فاز ۳ و نتایج آن، این واکسن در هر دو کشور ایران و کوبا وارد فاز تولید انبوه و استفاده عمومی خواهد شد.

کدخبر: ۳۸۰۲۸۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر