کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۰۸۴۵
تاریخ خبر:

آخرین و مهم‌ترین اخبار فوتبال ملی و باشگاهی ایران

پیروزی سپاهان و نساجی در هفته اول لیگ برتر

لیگ برتر بیست و یکم امروز با برگزاری ۴ بازی آغاز شد. در مشهد، پدیده و آلومینیوم اراک به تساوی بودن گل رسیدند. بازی پیکان و نفت مسجدسلیمان هم با همین نتیجه به پایان رسید. نساجی با یک گل بر فجرسپاسی غلبه کرد و سپاهان ۲ بر صفر مس رفسنجان را مغلوب کرد. فردا ۳بازی دیگر این هفته برگزار خواهد شد. گل گهر در سیرجان میزبان تراکتور است، صنعت نفت در آبادان مقابل ذوب آهن قرار می گیرد و استقلال در ورزشگاه آزادی به مصاف هوادار می‌رود.

اسماعیلی خواهان ابطال مجوز حرفه‌ای گری استقلال توسط ای‌اف‌سی شد

فرشید اسماعیلی که در فصل گذشته به دلیل اعتراض به وضعیت مدیریت باشگاه با احمد مددی به عنوان مدیرعامل وقت چالش‌های بسیاری داشت برای تمدید قراردادش روی مسائل مالی تمرکز داشت. او درصد کمی از قراردادش را دریافت کرد و به دلیل جریمه‌هایی که از سوی باشگاه انجام شده بود، بخش زیادی را به همین دلیل از دست داد و درحالیکه باشگاه مدعی است از این طریق او طلبی ندارد اما این بازیکن نظر دیگری دارد. هافبک سابق استقلال در ایمیلی به کنفدراسیون فوتبال آسیا مدعی شده است که به جهت عدم تسویه حساب باشگاه با او، اکنون آنها نباید مجوز حرفه‌ای داشته باشند و به همین خاطر باید مجوز آنها برای حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا باطل شود!

بیانیه باشگاه در حمایت از کادر فنی و بازیکنان

باشگاه پرسپولیس با صدور بیانیه‌ای، با قدردانی از تلاش اعضای تیم، حمایت همه جانبه خود را از یحیی گل‌محمدی و سایر اعضای کادر فنی اعلام کرد. قسمت هایی از این بیانیه به شرح زیر است: «در روزها و شب‌هایی که گذشت، روی تلخ فوتبال را با هم و در کنار هم تجربه کردیم. آن گونه که در هنگامه قهرمانی و خلق افتخارها همراه هم بوده‌ایم اکنون نیز کنار هم خواهیم ایستاد. از بازیکنان و به طور خاص از سرمربی تیم خود حمایت و اعتماد قاطع خویش را اعلام می‌کنیم. هیات مدیره و سرپرست باشگاه پرسپولیس، به توانمندی و درایت یحیی گل‌محمدی و همکارانش، اعتقاد راسخ دارند و این نیازی به گفتگو ندارد.»

خطر ۹ میلیون دلاری بیخ گوش استقلال

لیاندرو پادوانی مدافع سابق استقلال به فیفا شکایت کرده و می خواهد هر طور شده ۹ میلیون دلار از آبی ها بگیرد. او معتقد است چون در استقلال قطع نخاع شده، می تواند این غرامت را بگیرد. ظاهرا تلاش های او فعلا بی نتیجه مانده و فیفا تائید کرده استقلال تنها طلبش را پرداخت کند. آبی ها در تلاش هستند تا ۱۰۰ هزار دلار جور کنند و ظرف هفته های آینده آن را به حساب پادوانی منتقل کنند تا مشکل حل و فصل شود.

بیانیه و اقدام حقوقی تراکتور علیه منصوریان

علیرضا منصوریان به عنوان سرمربی تراکتور لیگ بیستم را شروع کرد اما بعد از ۵ هفته همکاری طرفین با تصمیم باشگاه تبریزی قطع شد. منصوریان و دستیارانش از تراکتور شکایت کردند. رای صادر شده توسط کمیته استیناف در مورد این موضوع به نفع منصوریان و دستیارانش بود که به شدت با اعتراض باشگاه تراکتور مواجه شد. ابتدا کمیته تعیین وضعیت تراکتور را به پرداخت کل مبلغ قرارداد مربیان سابقش محکوم کرد. در واکنش به این رای، باشگاه تراکتور با اشاره به عقد قرارداد منصوریان و کادرش با یک باشگاه جدید درخواست تجدید نظر کرد؛ این باشگاه معتقد است که طبق بند B از ماده ۶ در ضمیمه ۸ آیین نامه نقل و انتقال فیفا مصوب ۲۰۲۱ نوشته شده وقتی مربی که قراردادش حتی فسخ غیر موجه شده، اگر حین رسیدگی به موضوع با باشگاه دیگری قرارداد امضا کند، پرداخت هرگونه غرامت به وی از آن لحظه قطع می شود. بدون توجه به این موضوع اما رای کمیته استیناف صادر شده و تراکتور بازهم به پرداخت تمام مبلغ قرارداد منصوریان و دستیارانش محکوم شد. نامه نگاری ها و اعتراضات تراکتوری ها نسبت به این رای همچنان ادامه دارد و آنها با انتقاد از فدراسیون فوتبال معتقد هستند که در این موضوع حق شان زیر پا گذاشته شده است. جالب اینجاست که علیرضا منصوریان نیز روز گذشته خواستار اجرای عدالت در مورد این پرونده از سوی فدراسیون فوتبال شده و نامه ای به عزیزی خادم نوشته بود. با توجه به اینکه کمیته استیناف اعتقاد بر این دارد که مقررات نقل و انتقال شامل مربیان نیست و به قرارداد آنها اکتفا می کند، باید دید در نهایت برنده این دعوای حقوقی چه خواهد شد.

کدخبر: ۴۲۰۸۴۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر